Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SuperR

    SuperR 2nd gear


    Mistäpäin suomea pitäs pajan löytyä?
     
  2. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    no ei varmaankaan ole niin väliä kunhan osaavat hommansa.. mutta aina parempi jos ei kovin kaukana . pirkanmaa,ikaalinen on sijainti autolla.
     
  3. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    no ei varmaankaan ole niin väliä kunhan osaavat hommansa.. mutta aina parempi jos ei kovin kaukana . pirkanmaa,ikaalinen on sijainti autolla.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Onkohan eri turbiineissa miten isoja eroja lämmön tuotossa?

    Viime kesänä kun ajeli kylillä niin laatikon lämpö oli muistaakseni 60-70°C välissä.
    Se kuitenki laski heti alle mittarin asteikon (50°C) kun od offilla ajo lukko päällä.

    nyt huomasin että on alkanu lämmöt olemaan lukko päällä ajaessaki reilua 60°C ja sehän säikäytti heti levikkeelle tarkistuttamaan öljyn tason :D
    Talvella laitoin tähän koslaan 3levysen billetti turbiinin mutta en tunne tota lukon toimintaa sen sisällä että voiko se nostaa tuota lämpöä?
     
  5. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    noniin.. ja lisä huomautuksena kylmästä kun starttaa, D asennolla pitää metallista ääntä kun yrittää liikkua, ja P asentoon ei mene ollenkaa. keppi kyllä menee mutta mittaristossa jää R päälle ja sen tuntee että pakki on edelleen päällä vaikka ei liikukkaan taakse päin.... :(
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Ota öljypohja irti ja kato mitä on pudonnut jos ei edes p mee päälle. Pistä kuvia
     
  7. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    koitan huomenissa töiden jälkeen keretä perehtyyn.. kuvien kanssa..
     
  8. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Mikähän on kun nakkasin tuommoseen 2004 dodgeen 2din näyttösoittimen niin muuten toimii mutta ääni ei kuulu? Autossa on se infinityn tehas sarja.
     
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Ostettu alustavasti
     
    Muokattu: 3.6.2016
  10. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ei heti suorilta käsiltä tietoa mutta...
    Minkalaisella liitoksella soittemen audio kytkeytyy auton johtosarjaan? Johto per ämyri? RCA? Joku viksumpi datalinkki?
    Onko soittimesta valittu oikea lähtö käyttöön? Kaikissa ei tarvitse valita.
     
  11. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    En ole itse omia laitteita rakentanut niin ei ole mitään hajua onko siellä mimmosia ohjainlaitteita mutta mulla on orginaalit infinityn systeemit ja 2din soitin jälkiasennettuna. Aina ei kuulu ääntä ollenkaan. Sillä kun kääntää eka virtalukosta taaksepäin radio asentoon saa herätettyä soittimen niin että kaijuttimet lähtee mukaan. sitten vasta avainta eteenpäin starttiasennolle ja auto käyntiin.

    Oon hieman ihmetellyt tätä ominaisuutta. Välillä saattaa toimia ilman tätä kikkaa mutta sillon muistaakseni pitää startata ovi auki!?!?

    Takana on lisäksi DVD systeemi katossa. se on pimeänä eikä sano mitään. Virta lienee kulkenut sinnekkin jotenkin tän orginaalin soittimen kautta..onko kellään kikkaa millä sen saa pelaamaan ilman että vetää uutta virtajohtoa ja purkaa kattoverhoilut ?

    2008 3gen
     
    Muokattu: 1.6.2016
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Niissä vakio infinity kaiuttimissa on todennäköisesti jokaisella oma vahvistin ja nehän tarvii virtaa, pitäisi tutkia sähkökaaviosta tms selvittää mihin ja miten ne tarvii virtaa ja kytkeä uuden soittimen herätteeseen releet kautta ne, 3gen> saattaa olla jo vahvistin jossakin piilossa. 2gen on omat vahvistimet, ainaki mulla oli kun purin pois ja laitoin erillissarjat tilalle.
     
  13. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    https://drive.google.com/file/d/0B0_hlxRY2CH6M09GUUJRNHVWVzg/view?usp=sharing

    nonii nytte sain ramin laatikon pohjan pois, ihme kapistus kun ei öljy roppua ole mutta kuitenkin...
    kuva linkin takana, aika lailla on mangeetti ottanu itteensä metallia tai jotain muhjua ja öljykkin oli aikas kuraksi menny:eek:... laatikko selvittelyä tein ja irtihän tuo pitäisi nyt ottaa ja soittelin poriin pekka nätkinille joka ottaa homman työn alle lähi viikkoina:) saas nähdä mitä on särkynyt ja paljoko maksaa...
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Näissä ei ole tyhjennysroppuja perissäkään.
    Tuleepahan herkemmin tutkittua mitä sisällä näkkyy ja suodatinki vaihettua laatikkoon.
     
    Sauhu5.9 tykkää tästä.
  15. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Juu se vahvistin löytyy vankärin puolelta koelaudan alta. Siitä vois tietenki napsia kaijuttimien johdot irti ja tinailla siihen soittimen johtosarjaan.
    Vakio soittimelle tulee vain yks isoliitin. Mulla on syslerin johtosarja siihen alkuperäisen liittimen ja soittimen johtosarjan väliin. Muuten toimi mutta ääntä ei vaan kuulunu. Pitäs saaha selville mistä väristä se vahvistin saa herätteen. Siitä alkuperäisestä liittimestä jää yks johto ylimääräiseksi. Ei tule virtaa eikä ole maissa. En uskalla antaa sinne virtaakaan polttaa vielä jokku käämit. Autofiihde myi jotain adapterisarjaa mutta hintaa oli 149e. Pakko tuohon on löytää joku järkevämpiki tapa. Ottasko joku soittimen irti ja kattois mitä sieltä löytyy.
    Ps ristikkohan sielä oli loppu. Se piti ääntä vaikkei välystä ollutkaan. Kiitos vinkistä.
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Uteliaisuuttani näppäsin googleen pari hakua lontooksi tuohon soitin asiaan liittyen... amerikan joet on sitämieltä että -04 eteenpäin on erillinen vahvistin jota vakio soitin ohjaa can väylällä (empä oo moista ennen kuullukkaa) ja jos haluat sen toimivan eri soittimella, tarvii hankkia adaperi joka maksaa tyyliin 150$. Toinen vaihtoehto on just katkasta ne vahvistimelta lähtevät kaiutin johdot ja tinailla uuteen soittimeen, eli katkasta ja yleismittarilla ettiä johto parit (vastus 2-8ohm) ja mielellään pitäs vielä plus ja miinus erotella että kaikki kaiuttimet olisi edes samoin päin. Siitä ei kukaan puhunu mitään että onko sitten mahdollisien diskanttien suodattimet vahvistimessa vai kaiuttimessa, jos ne on vahvistimessa ja kytketään suoraan soittimeen niin nehän palaa ensimmäisellä vähänkään isommalla soitto kerralla, tarvis jotku suodattimet siis asentaa jos ei 0le...
     
  17. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Toi on T-mallin ohjauksen raidetanko 98-99 vuosimallista. Sopii myös 1994, kun muuttaa ohjauksen T-malliksi ja kaikki osat vastaaviin. Osanumerot löytyy Fatalta.

    http://www.fata.sekavaa.net/viewtopic.php?f=17&t=147

    Alkuperäinen Y-mallin ohjaus on siitä huono, että aina kun auton korkeus muuttuu niin aurauskulmat muuttuvat myös. On huonompi ajaa ja renkaat kuluvat ehkä vähän nopeammin. T-mallin kanssa aurauskulmat pysyvät kokoajan paikallaan. Ja ohjausosat on paljon järeemmät.

    Edit. Tässä on kuva noiden mallien eroista.
    http://www.mark74.com/Photos/IMG_7624-copy.jpg
     
    Muokattu: 6.6.2016
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ja ne T ohjaus osat löytyy ebaysta settinä. Mulla on se halpa sarja -96ssa ja hyvin pelannu, ei oo ilmaantunu välyksiä, rasvaan 2krt vuoteen ja ajan myös metässä.
     
  19. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Ajettavuuteen vaikuttaa myös esim. väljä track bar tai simpukka. Simpukkaa voi yrittää kiristää. Ohjeet löytyy joko täältä tai Fatan puolelta. Mulla oli simpukka jo niin väljä, että kiristäminen ei auttanut juuri ollenkaan. Ostin sitten Borgesonin simpukan tuonne. Se on paras päivitys oman auton ajettavuuteen.
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    se on sit muuten bolt-on, mutta ohjausiskarille ei ole kiinnikettä.
     

Kerro tästä muillekin!