Dodge Aspen ja "aina jotain"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bottipoika, 17.11.2015.

  1. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Siellä pitää olla oikea preload niissä laakereissa, netistä löytyi hyvät ohjeet.

    Tarvittavan erikoistyökalun voi tehdä itse vanhasta hylsystä, putken pätkästä ja mutterista joka sopii muistaakseni 36 mm avaimelle...
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    karkuteillä olevien hevosten metsästys
    -------------------------------------------------

    Kickdown

    eile tul kyhäiltyä uus kickdown vivusto
    toho kuasuttime kylykee vanhan hätä kiinityksen tilal.
    vanha kd kiinitys ol semmone
    että kd liikku alle yhen suhteeseen verrattuna kuasun liikkeeseen.
    täs uuves hässäkäs o ny sit semmone siätö railo.
    aika tulee näyttämää sit mitenkä tuota pitää sit viel lähtee hienosiätelemmää.

    eilisessä koeajos muutosta aikasempaa ei ollu kyl huomattavissa
    uus kd > www.youtube.com/watch?v=CqGW6138uD0
    vanha kd > www.youtube.com/watch?v=-Q_6R8YansY
    tosi tuos vanhas tais loota arpoo 3silmää jo 90kmh ku tuol uuvel taitaa pitää 2silmäs nii kauva ku pedaalia pitää pohjassa.

    jokuse kerra kone tykkäs myös sammahtaa ku iski pedalli pohjaa?
    tätä ilmiötä ei ollu vanhalla hässäkällä.
    pitääks ny ruveta sit pyörittelee tuota virrajakajaa johonki suuntaa
    vai vaihtelemaa kaasarii suuttimia isommaksi tai pienemmäksi?

    kd testei tehes tul huomattua se että tällä aspilla ei tee mieli ajjoo kowoo
    120kmh pystyy viel kaistallasa pysymää mut 130kmh alkaa olla rukoukse paikka
    ikävä tul vanhaa darttia jolla pysty nopeusmittari neula yli mitta-astee ajelee vihellelle.


    Tulpat

    seuraavaks pitäs kai tulupat vaihella
    niitä ngk vakio tulppia ajatellu mitä tuo joku nettisivu ehottel NGK BPR5ES
    nuita näkys iha kotkylä halpahallie hyllyil roikkuva.
    vai kannattasko köyhä satsata iha näihi Champion RN14YC
    mitä samane nettisivu ehotteli vaihtoehoksi?


    Putkisto

    tulppa vaiho jälkee oiski sit kokeiltava uteliaisuuttaa iskee nuo halppis peltisarjat kii.
    primääri putket kytkeytyy 3"kollectorii
    josta supistimel kuristetaa 2½"putkil.

    vähä o käyny mieles että pitäskö kokeila sitä kiisteltyä loppua kohti kaventuvaa putkistoo
    alku juoksu ois 1m noil 2½" putkil
    sit supistas 2" ja pitkät pyöreet läpivirtaavat iänevaimentimet perrää
    ja het pönttöje jälkee kuasut pihalle.

    mitää x-putkistoo köyhäl ei oo vara ruveta tehtailee
    mutta h-liitos on ollut mielessä
    sillä tavalla että se kulkis noitte 2½"putkie välissä 2"putkella het loota öljypohja jälkee.
    jostai ulkomaa sivuilta luin
    että se ois hyvä noi että toi h-väliputki ois pikkuse kaposempi ku ite perusputket.


    Kaasari

    ku kaik edellä mainittava o saatu alta
    nii on aika tullut ruveta arpomaa kaasuttimen siätöje kans
    tätä leikkiä varte olen hommannut jo aikoja sitte semmose n100e säätösarjan.


    Ram-Air

    tätä vanhaa ja edullista kikkaa o tehny mieli aina testata.
    tost motin piällä makaavasta kromi ilmanputsarist leivottas umpinainen
    johonka tulisi kaksi julmettua ilmansyöttö putkee maskilta.
    maskil näitte ilmaotto tötteröitte suut oltas laitettu toho mis nyt o parkki&vilkku valot.
    parkit ja vilkut tietenki pitäs sit siirtää tieltä pois puskurii kii
    mut sillä tavallaha ne o käsittääkseeni orkkis 77aspenis
    mitä tämäki olevinaa rekisteriotteen tietoje mukaan on.
    akun joutuisi myös tuosta keulilta siirtelemää ilmaputkien tieltä takakonttiin.



    toivon tosiaanki löytäväni tämän 318 kadonneet ponit näillä eväil takas pelli alle
    ja sieltä raipattuna takakumeille.




    Draw Throught

    jos ei kadonneet konit löyvy vapaasti henkittävänä nii sit alkaa ahtamis taistelu
    ku Blower osottautui kukkarolleni liian raskaaksi
    ja köyhänä miehenä nykyajan Blow Throught on myös mahotonta
    nii vaihto ehtoja ei jää kuin yksi > Draw Throught

    draw throught tuntuu olevan köyhänmiehen viimeinen oljenkorsi hevosvoima taistossa
    kustannukset pysyisivät vähäisinä.

    alustavat suunitelmat on etsiä sopiva turbo ajankanssa (ihan vain yksi kustannus syistä)
    kuulema tiiviste puoleen keskittyä tässä metsästyksessä että kestää tuon bensan ja ilman seoksen läpipuhalluksen. pitiköhä se nyt olla joku kevlar tiivisteine muistaakseni.

    rakentaa imusarjan päälle kaksi kerroksinen kotelo
    joittenka välin yhdistäisi yksinkertaiset läppäventtiilit.

    pakoputket lootan alta yhteen y-muotoon ja juoksutettaisiin konehuoneeseen takaisin
    yhtenäputkena turbolle josta sitten poistuisivat myös yhtenä putkena (köyhä joutuu hyvästelemää tuplaputket jos turboa kaipaa).

    bensapumppu pysyisi vakiona.

    turbon öljynkierätys suoritettaisiin myös moottorin omalla mekaanisella suurteho pumpulla.
    epäselväksi minulle on vielä jäänyt että mistä kohin mottia se öljynsyöttö tuolle turbolle napataan mutta aikanaan kai sekin selviää.

    näilä nikseillä kustannukset jäisivät suhkot pieniksi
    -turbo
    -turbon öljyn kieron sieppaus
    -kotelon ja putkiston rakentaminen

    muutoskatsastus toisi sitte oman jännityksensä
    mutta ideana on tehdä niin yksinkertainen hökötys että sen poistaminen
    ei tuottaisi liikaa päänvaivaa
    jos katsuri suhtautisi ikävästi tähä köyhänmieheen viritykseen

    linkki videoon jossa rakenneltu vähä vastaava hässäkkä mikä toimisi esikuvana omalleni
    www.youtube.com/watch?v=8FLuf32L8fQ

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    sitä muuta vakioo "aina jotain" osioo

    alustan massaus

    eli on tässä tehty muutaki ku haaveiltu pollee kotii
    aurinkoiset ilmat mahdollistivat parkkiruudus häärimisen
    ja tuli sit rapsuteltua aspi pohjast vähä vanhoja rapisevia massoja
    ruststoppii siveltyä, metalli mualattua, massailtua.
    http://aijaa.com/a/8zKkH2


    kuskin penkin etäisyydensäätö

    emäntäki sit uskaltautui ekakertaa aspisa puikkoihi vähä enne mökkiä
    emännä ekalausahdus ratintakaa aspin liikkeelle nytkähdettyä oli "eihä tämä pysy tiellä"
    siinä aikasa tietukkona körryyteltyää mie sit palasin puikkoihi
    yritin löytää penki etäisyyde säädöstä takasi oman kohtani
    mutta yllätyksekseni sitä ei enää löytynyt millään.
    olin aina joko liian edessä tai liian takana, en koskaan enää omassa optimikohdassani.
    mökille suavuttuvani purin penkin irti mut vikaa en löytänyt.
    koti parkkiruudussani sitten otin uudelleen tämän penkin ihmettelyn alle sillä tavalla
    että siirsin sen siihe viimesimpää kohtaa mihi ottaa kiini siädöt enne ku ne pettää ja karkaavat ikuisuuteen. otin mualia sorme piähäni ja kurkotin kourani penkialle merkatakseni sen kiskon lukkohampaan missä se ol.
    sit purin penki pois ja rupesin ihmettelee että mistä löytyy mualitahra.
    yllätyksekseni tahra löyty viimeisimmästä hampaasta osoittaen että sitä minu optimi etäisyys paikkaa ei olisi olemassakaan?!? ilmeisesti penkinalla seikkaileva yksinäinen irtojousi oli eksynyt kiskon väliin niin että oli lukinnut tuon penkin etäisyydensäädön minulle sopivaksi.
    korjasin penkki ongelmani tekemällä kiskoon uuden hammas loven itselleni sopivalle etäisyydelle.


    taka-akseli

    takapiän vetoakselin välyksen lokseen tutkailuun en oo saanu kerättyä henkisiä voimavarojani ku o nii vierasta kieltä mulle nuo c-klipit, poskiluakerit, niitte momentit ja esijännitteet. pitää outella tää ongelma kans että pajanmiehel liikeneis joskus aikaa tälle sillä hänellä tää ei varmaa oo iha nii vierasta kieltä ku mulle.

    taka-akseli alko temppuilemaa muutenki täs iha uuvella tapaa.
    aspi leikkii mustamiehe lowrideria ja säätelee takapääsä korkeutta mielesä mukaa?!?
    välillä toine puoli ilmassa ja toine maassa, harvemmi kumpikaa puoli yhtäaikaa samalla korkeudella eli yleesä aina kallellaa suuntaasa tai toiseesa.
    eile se osas kyllä nostaa komeesti peffasa ennätys korkeel nii että ku kahteli sivusta lokasuojan ja renkkaa välistä näky koko taka-akseli komeudessaa (tällä kertaa siis molemmilta puolilta yhtä ilmassa).
    useampana pvnä oon useamman tunnin viettäny ihmetellen tätä ilmiötä.
    tutkailut alta ja sivuilta mutta mitää syytä en tälle löydä.
    ripustukset lehtien edessä ja takana kohillaan,
    lehdissä ei näy muutoksia tai eroavaisuuksia toisiinsa.
    takarunkokaa ei näy oleva poikki mistää.
    ei kai esm vanhat takaiskarit voi jumia nii että aiheuttasivat tommosta lowrider meininkiä?
     
    Muokattu: 13.8.2016
  3. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tulpan vaihto

    tulpat tuli sit vaiheltua noihi NGK merkkisii ranskan valmisteisiin
    mut alkuperäistä pykälän verra kylmempii
    varaosapuljun mustang miehen mielestä tähä ränttää ois parempi kylmemmät tulpat
    ku mitä mopar alunperin suosittelee LA-318siin.

    HUOHOTUS!?!

    tulpan vaihdon jälkeisen koe lenkin aikana kaasu tuppasi hirttämään päälle
    ja siitä sitte palautusjousen kaa painimaan.
    siinä jousen kaa painiessa huomasin että huohotus putkista tupruaa aika laila?!?
    www.youtube.com/watch?v=p7tFmjwBapw
    onkos noi voimakas huohotus tuprutus iha normaalia?

    pakosarjat

    vänkärin puolen valusarja on sit näköjää hius haljennut keskeltä
    eli tämän viikon aikana tulee sit suoritettua tuo peltisarja & putkisto remppa.
    alkuperäis suunitelmista poiketen koko putkisto tulee vedettyä 2½" alusta loppuun pönttöineen päivineen. pöntöiksi hommasin bilteman isot läpivirtaavat ovaalit.
    putket tulee nyt väliaikaisesti päättymää tuone pohjan alle
    mut suunitteila on että ulostulot sais vedettyä nuitte takakumien etee joskus tulevaisuudessa.

    tumman miehen lowrider

    siinä parkkiksel touhutessani jostain ilmestyi GM harrastaja
    joka tuumasi että "piti iha lähtee ääntäkohti tulemaa ku kuulosti kerranki oikeelta autolta".
    ihaili siinä että mulla ois kuulema iha aidot vanhat painokset rocketin vanteita.
    on kuulema paremmat nää vanhat painokset ku uudemmat.
    vanhat on kuulema painettu nii että keskiö ja puolat o eriainesta ku teräskehä.
    uudet on sitte kuulema yhtä samaa peltiä koko vanne.
    siinä hänen vanteita ihastellessa kirosin tään aspin takapään käyttäytymistä
    että on ku tumman miehen lowrider,
    välillä perä o pari nyrki mittaa ilmassa ja toisinaa vaa nyrki verra.
    kuulema sama vaiva oli ollu GM tuotoksessa
    ja siitä oli päässy ku ol rasvannu autoloota öljyl lehet.
    eli pitääpä koetella itekki tunkee tuota loota öljyä tonne lehtie välii
    ja toivoa että aspi muuttus takas kalevala miehe autoksi.
     
    Muokattu: 24.5.2016
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, ainakin tuo huohotus systeemi on päin v....a, kuljettajan puolen venakopasta PVC-venttilin kautta kaasariin ja toisesta kopasta ilmanputsariin on alkuperäinen systeemi... Kromiputsarin kyseessä ollessa toiseen koppaan suodatimella varustettu huohotin.

    Ja tuntuu tuo huohottavan ihan sopivasti, syökö öljyä?
     
    bottipoika tykkää tästä.
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kiitos vastauksesta

    yriti googletella tuota PVC-venttiiliä tähä rotteloo
    mutta suomen kamaralta en saanu oikeestaa ku kaksi hakutulosta
    www.uspartsperformance.fi/catalogsearch/result/?q=PCV+VENTTIILI
    www.jenkkiosat.com/pcv-venttiili-varaosat?p=1
    ja mikään näistä ei oo suoranaisesti just tähä mottii
    voiskos noista käyttää jotai vaihtoehtoo tässä tapauksessa?

    mihinkä kohtaa kaasaria tuo sit pitäs liittää jos jostai onnistu tommose PVC-valven löytää?

    tällä hetkellä molemmilta vena kopilt menee tonne kromiputsari sisäl huohotiletkut

    eipä kai syö öljyä sen enempää ku nämä romut yleensäkkää
    eli ei tarttee olla koko ajan öljykannu kaa lisäilemässä, sillo tällö vaa vähä lorautella.
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuosta pcv http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=17775&p_id=258&editmode=showprod
    Matti ja Teppoventtiilinkoppien kanssa voi tulla tietysti sopivuus ongelmaa läpivientikumin kanssa. Niitäkin löytyy ko. putiikista erilaisia.
    Voi olla että joku muu venttiili käy paremmin. http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=258&editmode=showmain&s=1&p_id=63
    Pcv venttiilintä letku kaasuttimeen. Isoin pilli laipan seudulla kaasuttimen etupuolella.
    Toiseen venakoppaan huohotin jossa on suodatin.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuo on Suomi huohotus :)
     
  8. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kiitos vastauksesta
    tuolta nippeli.fistähä taitaa löytyä kaiken näköstä pikku kivaa
    pitääpä yrittää keretä syventyä tuoho tarjontaa täs joskus
    jos löytys vaikka vanhoihi mangelssin peltivanteisiini keskiö kupit
    nii vois ottaa neki sitte käyttöö aspi alle pyörimää
     
  9. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Peltisarjojen ja uuden putkiston leipominen


    tuli eile sit leivottua peltisarjat halenneitte valujen tilalle
    www.youtube.com/watch?v=qMJMmzEuFwE

    eihä nuo iha vaivatta menny
    4½h kesti synnytystuskat
    ja aika nanomilli peliä oli kokoajan

    vänkäri puolelta piti irrotella öljysuodati tieltä
    ja ny se jäi parimilli päähä tuota pelttarin primääriputki hässäkkää
    (tulevaisuuden öljynvaihdot tulevat aiheuttamaa varmaa muutama kirosanan)

    kuskipuolelta piti sit purkaa
    startti, ruukkunivel, raidetanko ja pari sytytys tulppaaki.

    oman hauskuutensa toi sitte se että nämä vanhois halenneissa valusarjoissa olleet pultit
    olivat iha liian pitkiä näil peltisarjoil
    onneksi miljoonalootastani löytyi sopivaa tuumakierteisttä tankoa ja mutteritki viel
    näistä tuli sit askarreltua sopivat kiinike pultit näil peltisarjoil.

    vähä tulpan piuhoja ja startinkaapeleita piti myös uudelleen asetella

    ku pelttari painit oli painittu nii itse uusien putkien mättämine oli lastenleikkiä.

    eli uusi pakosarja&putkisto kokoonpano muodostui lopullisesti tämmöiseksi

    -halppis pelttarit (ilmeisestikki tämmöset www.uspartsperformance.fi/peltis-mop-sb-a-body-67 )
    -supistajat (tais olla nämä www.uspartsperformance.fi/supistajapari-3-2-1-9 )
    -metrin matka 2½"putkee
    -suhkot pitkät ovaalin muotoset läpivirtaus vaimentajat
    -vaimentimilta lyhkäset mutkat hoitamaa pakoputken piän virkoo

    eli putket piättyvät tämänpvn muodinmukaan tonne pohjan alle taka-axelin eteen.

    H-liitos jätettii viel odottamaa tulevaisuuden päiviä
    sillä haluan testata uteliaisuuttani nyt ekaksi nää ominaisuudet ilma tota H-liitosta
    ja sitte ton H-liitoksen kans.


    Kaivatut Kadonneet Hevoset

    eipä tuonu pelttarit kaivattuja heppoja kotii
    alla linkit testi kiskasuihi enne&jälkee tää peltisarja putkisto jumpan

    peltisarjat > www.youtube.com/watch?v=np9zBkKkkAs
    valusarjat > www.youtube.com/watch?v=CqGW6138uD0

    jos nyt iha väkisi ehtii nii ehkä 1s on saatu pois tosta lentävästä 40-100kmh kiskasusta
    aika ponneton on siis yhä tämä mopen 318:(
     
  10. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Sytytystä vääntelemässä

    eile taas perheen kans appiukon luokse matkatessa
    kokeilin matkan aikana käänellä tuota virranjakajaa etsien sytytyksestä näitä kadonneita hevosia
    bussipysäkiltä toiselle oli aina säätöjen koe välit
    tuli koe väänettyä niiki ääripäähä että kone lakkas käymästäki.
    empä mie niitä kadonneita polleja löytäny, kadotin varmaanki vaa pari lisää.

    Teuria vs Käytäntö

    alkaa moraali loppumaa näitte polleje etsinnäs ku niitä ei tunnu löytyvän
    tämä kuminpolttaja ränttä jonka pitäs tyhjää ruveta sutimaa moottoritien rampilta polkastessa
    on kyllä puhdittomin kasi mitä mul on ollu (318x3) eihä tämä piru sudi edes paikalta lähtiissä:(
    paperilla tämän pitäs kyl olla historiani paras 318...
    lohko porattu 030,
    tasapainotettu alakerta,
    tehokkaampi öljypumppu,
    kannet työstetty (höylätyt+portatut),
    comp XE268H nokka+nostajat+jouset,
    moparin käretön jakaja + kromi boxi,
    pykälän verran alkuperäistä kylmemmät tulpat,
    peltisarjat +2½ tuplaputkisto läpivirtaavilla vaimentimilla,
    Croswind imari +4kurkkune carter,
    tämmösellä kaavalla ulkomaan nettisivuil ovat repineet liki 300kaakkia 318ulos:confused:

    Kaasutin?!?

    viime viikolla minu piti ruveta arpomaa tuon kaasuttimen säätösarjan kans
    mut tulin sit tajuttomaa räkätautii ja se jäi sit sikseen.
    voiko ne kaasuttimen säädöt sit vaikuttaa nii kovasti että niil tuo ränttä rääkäseis ihtesä eloo?!?


    edit pvtys:
    tämä kaasuttimen ja sytytyksen säätö osottaitui loppupeleissä siksi taijaksi
    jolla kadonneet pollet alko löytymään pellin alle.
    on se jännä kuinka paljon hevosia mahtuu pienen kaasuttimen kätköihin.
     
    Muokattu: 13.8.2016
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mikäs sulla on perävälitys?
     
  12. Hex666

    Hex666 1st gear

    Pitkällä perävälityksellä ei mahda ihan tuosta vaan tyhjää lyödä.
     
  13. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    perävälityksestä en tiedä
    mutta vanhalla motil oli kuitenki äkäsempi tämä aspen ku täl uuvel räntäl
    vanhas motis ei ollu mitää hienouksia
    iha vaa tehtaa valusarjat 2"tuuman H-putkistol
    kaasutin oli sama carter joka makas edelbrockin imusarjan päällä
    tällä vanhal koneel uskalti lähtee hyökkäämää johonki välii liikenteessä
    ja lähtee tekee ohituksia
    nykysel motil taas jää Ford Kaan jalkoihi:eek:
     
  14. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Aukeaako läpät kaasarista kokonaan? Omasta pitäs muuttaa vaijerin kiinnitystä, kaasu pohjassa ei aukea kuin puoleen väliin läpät.
     
  15. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    ku ilmat taas sallii nii pitäs yrittää syventyä tuoho kaasuttimen elämään.
    ulkomaisia sivuja tutkiessani nuo kaasuttimen säädöt on kätkeneet yllättävän paljon heppoja sisäänsä.
    viimeistään heinäkuussa bigwheels tapahtumassa pitäs kaasuttimen tulla kuntoo
    kun nään kaveria joka on oikea kaasutin velho.
    jos hän ei saa taijottua tätä mottia rääkymään nii sitte pitää ruveta miettimää varasuunitelmia
    - turbotan tämän motin
    - pistän vanhan motin kannet kuntoon ja viskaan sen takaisin pellin alle
    - lopetan taas kertaalleen harrastuksen näitte romujen parissa pariksikymmeneksi vuodeksi niiku viimeksi vuosituhannen vaihteessa tein ku loppu moraali tähä hommaan.
    sitte taas jonku 15vuoden jälkee yritän häntä koipien välis uuvestaa jotai moppee yhtä surkeella menestyksellä (onkoha se vaa tää Mopar? pitäskö vaihtaa Fordin tai GMn tuotoksiin?:rolleyes:)
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    ettei vaan johtuisi siitä että talvella oli se nostaja ongelma? nokka sileenä ja muutenkin saanu sattumaa kun on metellia varmasti joutunu kiertoon? tosin kyl kaasaristakin osaa olla paljon kiinni, meil oli piristetyn 440 isolohkon päällä edelin 770vakuumi ja dynossa todettiin ettei pelaa kunnolla (joen porailema, yms pientä pensaongelmaa) tais lukemat olla jotai vakion luokkaa eli n.400 ja kaasarin vaihdon(tuplapumppu ja quick fueli) jälkeen 530hv;)

    ps. ei sillä oo väliä onko harrasteautona viiatti vai kuulema kaiken ylioleva servoletti, mulla ainakin ongelmien ja vastoinkäymisten määrä tuntuu olevan vakio:eek: (eli yhen vian kun korjaa niin jostain tulee tilalle jotain uutta?)
     
    bottipoika ja Herje tykkäävät tästä.
  17. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    itsekki miettiny tuota joulusta nostaja ongelmaa

    -hyvin kyllä tuil paikat huuhdeltua silloin
    öljyjä vaiheltii tiheemmi ku bordellissa lakanoita
    ja tään vaihtelu huuhtelu rituaali jälkee ei oo savutellu, ei kilissy, ei rutissu,
    ja muutenki kuulostaa hyvältä ,
    kiertää korkeemmalle ku mikää aikaisempi 318seni mutta ei vaa potki nuita tehoja
    tuntuu jotenki siltä että siel jossain on tehot piilossa

    paineet, lämmöt jne..kaik kohillaan.

    -nokas on 5pyty kohil nurkas pusu mut ei se sileenä pitäs käsittääkseni muute olla
    hyvi se lähti pyörittämää uutta nostajaa tosin sitä kahden euron kolikon kuvaa piirtäen
    tämä nokan damage on mietityttänyt minua usein ja olen pyöritellyt mielessäni että entä jos
    pajalla ollaa tulkittu tuo nokan damage vahingossa virheelisesti ja se olisi ottanu damagee kokomatkalta eikä pelkästää tuost nurkasta..kuulisinko minä sen käynin äänissä? (luultavasti en ku en oo moottori velho, vaa hobbitti joka yrittää ajaa Gandalfin vaunuilla), mitenkä se oireileis? juuri tämmöisenä puhdittomuutenako?, tulpat vaihtelin äskettäin ja yritin tulkita niitä mutta samalta vaaleanharmahtavalta se näytti 5pytyn tulppa ku muutki.

    eli aika paljon se näköjää kaasari voi kätkee resursseja
    kaasuttimessa oli siis sieläki päin piilotellut melkei yhden saaste LA318 verran hepoja;)
     
  18. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    http://www.uspartsperformance.fi/n-aks-mop-sb-ep-1-perf
    tuohone halppis nokka..tekeekö tällä jotai? en tajua näistä maagisista numeroista näissä mitää muuta ku tuon euro määrän. toimiiko tämä näitte hyde nostajien kaa?
    vai onko työttömä parempi nähä viel entuuvesta enemmä puutetta ja satsata tähä pykälää arvokkaampaan http://www.uspartsperformance.fi/n-aks-mop-sb-xe268h ?!?

    mul on kotona 15kpl http://www.uspartsperformance.fi/nostin-mop-v8-high-energy nostimia
    ne varmaa kelpuuttaa yhden yksinäisen suden mukaansa http://www.uspartsperformance.fi/sealed-power-ht2011-nostin jos tämmösen yksittäis kappalee viskais sinne joukkoo sekaan.

    ja ne nokan vaihtoon tarvittavat tiivisteet..en tunnu löytävän millään niitä
    eikös se oo jakopää & vesipumpun tiivisteet jos nokka vaihdetaan?!?(voiko nämä nikkaroida ite jostai tiivistepahvista tai käyttää jotai tiettyä tiivisteliimaa?)
    nostajat saa noukittua iha venttiilikopan kansien poistolla mangeettivarren avulla, joten imusarjan tiivisteitä en tarvitse (tosin imusarjan tiivisteet löytyy jo valmiiksi varaosa vasrastostani)
     
    Muokattu: 9.6.2016
  19. Weijari

    Weijari Gearhead

    Onks varma että voimansiirto siirtää tehon tiehen sillain kuin pitää, eli ettei laatikko luista?
     
  20. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    laatikko ei tuntus luistava.
    kone ei karkaa kiertämää omia nopeuksiansa, vaa konee kierokset ovat suhteessa liikkeeseen.
     

Kerro tästä muillekin!