Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Vaikea uskoa että sillä korimallilla on mitään väliä, vuosimallilla enemmänkin. Tosin Blazer/Sub/Crew Cab oli "vanhalla" korilla ja alustalla -91 asti (Pickupissa vaihtui 88->) mutta en tiedä vaikuttaako se noihin. -86 pickupissa toimii alipaineella lämmityksen/ilmastoinnin läpät ja EGR. Turboa ei tarvi ohjailla kun ei oo :D
     
    jake81 tykkää tästä.
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Tohveli korisessa pikkarissa alipainetta ei tarvi kai kun egr:ä ellei tietysti ole turbo versio.
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Oiskohan vasta 95- eteenpäin?
    94 vuosmallissa pelaa käsittääkseni alipaineella
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Täytyy tutkia asiaa ennenkun deletoi alipaine pumppua.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla on hämärä muistikuva että 92 tai 93 se muuttui sähköservoksi.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan -88 alkaen.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikupeissa sähköpervot se -88up ja suppareissa -92 up.
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Jeppistä, paljos näissä kikkareissa on ahtoja vakiona ja paljonko sit kojon lastulla??
     
  9. juuv8

    juuv8 1st gear

    Tuossa asiaa tutkien, kun vika on päällä niin sammutin solenoidi naksahtaa kaks kertaa kun laittaa virran päälle, silloin kun auto toimii niin vain kerran. Mikä solenoidia ohjaa, boksi(ecm) vai virtalukon pohjastako tieto tulee??
     
  10. tst

    tst Gearhead

    Kai se ecm solkkua ohjaa, mulla se alkas takertelemaan niin otin sisuskalut pois ja oon nyt toistakymmentä vuotta ajellu ilman.
     
  11. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

  12. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yrittäny täs arpoa, kuin näissä tuo 4-pyörä abs kuuluu toimia. Onkohan se rikki, vai jäikö mulla vielä ilmaa väärään paikkaan... -96 K1500 Gemssu pikkarissa abs puuttuu jarrutustapahtumaan vähän turhankin herkästi. Sillai loogisesti kyllä, että hiekalla tosi herkästi, mutta asfaltillakin vähän turhan helposti. Vai onkohan vaan, että takuset yrittää takerrella innokkaasti ja menee oikeesti lukkoon, kun ennen takajarruputken vaihtoo ei abs suristellu? Aika arat noi takajarrut on meneen lukkoon kyllä tossa mun vanhemmassakin lava tyhjänä, ja varsinkin jos ei ole aikoihin putsannu jarrupölyjä rummusta. Mutta vanhan RWAL värkin kanssa kerkii kuulla ku takapyörä vingahtaa asfaltilla, ennen ku jarru yrittää löysätä. Tää uudempi ei anna edes sitä äänimerkkiä ja yrittää höllätä jarrua vähän sellasissakin kohdin, kun ei tuntus mitenkään aiheelliselta. ABS-valon mielestä homma on ok.
     
  14. juuv8

    juuv8 1st gear

    Eli oot solenoidin tyhjentäny?? Kuinka sammutus?? Kuinka se solenoidi lähtee irti??
     
  15. tst

    tst Gearhead

    Aina on avaimesta sammunu. Ruuvaamalla lähtee irti.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Hillbilly Hankilta saadun tiedon mukaan siirtopumpun tuotto on sillon riittävä jos auto pystyy käymään tyhjäkäyntiä t-haara avattuna ja niin että putkesta tulee vielä jonkun verran naftaa yli....mutta nouseeko tuo siirtopumpun tuotto sitten kierroksilla vai onko tarkoitus että syöttöpumppu toimii ikäänkuin siirtopumpun kaverina kun onhan silläkin imuominaisuudet?
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei kai se nosta kierroksilla tuottoa.se on vähän kuin jäähdytin ja pikku apuri
     
  18. tst

    tst Gearhead

    Taitaa olla kaikilla jakajapumpuilla itseimevä ominaisuus. Ei se siirtopumpun naputys ainakaan miksikään muutu vaikka syöttää suoraan sähköä.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo sitä mä justiin tuossa meinasin että se t-haarasta tyhjäkäynnillä yli tuleva löpöhän ei sinänsä vissiin riitä esim.täyskiihdytykseen kuormalla joten sen ruiskupumpun on melkein ite imettävä loput.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    näin se tekee,mutta ei siitä haittaa oo jos se pumppu joutuisasti polttoaineetta työntää syöttöpumpulle
     

Kerro tästä muillekin!