Hain 1969 Satellitet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja Hai, 16.6.2016.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tehtiin KimmoK:n kanssa talvella vaihtokauppoja.
    Meikäläisen 1968 Road Runner klooni projekti vaihtui rullaavaan 1969 9 pass Satellite farmiin. 1968 siirtyi sittemmin toiselle Kimmolle.
    [​IMG]
    <->
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vaihdolla pääsin keskittymään yhteen varustelutasoon ja yhteen vuosimalliin. Tämä on harrasteen fokusointia.

    Kevään mittaan farmia on siivottu ja valmisteltu. Idea on ensimmäisessä vaiheessa säilyttää patina luukki ulkoa ja siistiä sisätilat mahdollisimman hyviksi. Tekniikka on alkuun tuon minun keltuaisen numerot täsmäävä 383
    [​IMG]
    ja TCI:n 727 sizzler laatikko, jonka olen jo kahdesti myynyt. :) Se kiersi hieman kaveripiiriä.
    Perän banjo ja vetarit tulee pihalla makaavasta 1968 Satellite farmarista, kun tuossa valkoisessa on nyt alla A100:sen banjo. Tämä minulle väärä banjo on muuten vetareineen myynnissä. Murikaksi tulee 742, 3.23:lla ja levylukolla. Kardaani löytyi sopivasti keväällä Tampereen swapista kaakonkulmalta myymään tulleen kaverin kuormasta. Samantien sitten 3" keppi 1350 risteillä. Ei ihan ensimmäisenä tarvitse kardaanista huolestua.
    Muutoinkin puutteet on päässyt paikkaamaan aika hyvin omista varastoista ja vanhoista swappi löydöistä.

    Myöhemmässä vaiheessa farmi saa toisen 383:sen, josta kirjoittelen joskus myöhemmin.

    Viime viikonloppuna oli ohjelmassa korin pesu alta, päältä ja sisältä kuumavesi pesurilla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ensi viikonloppuna on tarkoitus suihkutella kaikki kotelot koteloaineella, kun ovat nyt puhtaat ja kuivat.
    Mätähommia tässä Arizona korissa ei ole yhtään. Harmillisesti molemmat takakyljet on jonkun verran kolhittu ja leivottu kitillä. Joskus autoa on siirrelty trukilla ja ruosteettomiin lattiaan ja tankkiin on saatu klommoja ylöspäin. Ajattelin myös painella lattioita alas ja tankkia oikoa suunnittelemallani menetelmällä. Tulpataan aukot laitetaan täyteen vettä ja jonkun verran vesijohtoverkon painetta. Sitten naputellaan teräviä vekkejä veden toimiessa vastineena. En tiedä vielä toimiiko, mutta pitää kokeilla. Tälla tavalla ei ainakaan riko mitään, kunhan pysyy paineissa maltillisena. Farmin tankkia kun ei reprona ole tarjolla.
     
    Muokattu: 4.10.2017
    jaketin, FuryIII '71, K_Sa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Iso peukutus!
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Perjantain puuhat jäi vähän pieniksi, kun oli kaikkee Vantaan cruisee ja muuta.
    Ennätti sitä kuitenkin patina tason takapuskuriin elvyttämään yhden kiinnitys pultin
    [​IMG]
    [​IMG]
    ja antamaan sille sellaisen puhdistus kiillotuksen. Ei ollut tarkoituskaan hyväksi hieroa, kun lopullista asua varten on tulossa uudelleen kromattu puskuri.[​IMG]
     
    Muokattu: 6.9.2017
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Viikonloppuna sain takapuskurin paikalleen, ikkunamekanismit voideltua, välykset niistä fiksattua, ovien lukot asennettua, lukkomekanismit voideltua, ovet kotelosuojattua ja oikean malliset uudet sivupeilit paikoilleen.
    [​IMG] [​IMG]
    Oviin höyrysulkumuovit ja puhdistetut ovipahvit paikoilleen. Samalla tietty kahvat ja veivit tuli hinkattua.
    [​IMG]
    Eilisilta meni vähän tylsempien hommien parissa. Leikkasin pikilevyjä ja äänieristemattoja vanhojen mallien mukaan. En vielä asennellut niitä.
    Tänään oli vuorossa trukilla rusikoidun tankin oikominen.
    Aloitin ensin pienillä paineilla ja pienillä ehkäisyvälineillä.
    [​IMG]
    Maltillisilla veden paineilla ja määrätietoisilla naputuksilla klommot alkoi oikenemaan.
    [​IMG]
    Koska tiukat vekit vaativat kovempaa painetta, piti ehkäisyvälineitä vahvistaa.
    [​IMG]
    Kunnes kävi se pelätty, puristin petti ja tankki pullahti.
    [​IMG]
    Onneksi tuo palautui aika kivuttomasti.
    Lopputulos on kohtalainen ja sai alapinnalleen massan. Ehkä kaikkia kolhuja ei erota niin herkästi.
    [​IMG]
    Koko kuvakansio löytyy tuolta.
     
    Muokattu: 7.9.2017
    esmi tykkää tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Joskus luin ameriikanvoorumeilta että tankki voisi olla sama/vaihtokelpoinen kuin 66-67 sedanien tankki. Voisiko pitää paikkaansa?
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tieto on paikkaansa pitävä. Ainoa ero on pohjapuolen pokkausten suunta. Farkussa pokkaukset ja pannat menee pituussuunnassa. 1966-67 (tietääkseni kaikki korimallit, paitsi farkku) on sama tankki, mutta pokkaukset poikittain.
    Olen tuota vanhemman tankkia miettinyt, mutta kun tuo nykyinen tankki on muuten niin hyvä.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nyt lähti väärä perä pois.[​IMG]
    Tarkoitus on käydä kaikki jousituksen osat läpi. Toisin sanoen hiekkapuhaltaa ja maalata, koota uusilla puslilla.

    Sitten avunpyyntö.
    Mulla on näitä oikean puolen lehtijousen "talloja" 3kpl, eikä yhtään vasureita.
    Tehdään vaihtokauppoja, tai myykää mulle edes yksi.[​IMG]
     
    Muokattu: 7.9.2017
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    pitäs opetella lukemaan...
     
    Muokattu: 4.7.2016
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tenneseessä olis melkein vastaava.
    http://www.ebay.com/itm/Plymouth-Sa...66086a19:g:SZwAAOSwAvJXCxLG&item=272294767129
    Ulkoasussa on vähän ristiriitaisia ominaisuuksia tavallisen Satelliten ja sportin välillä.
    Esim. edessä on sportin ovipahvit, mutta takana tavikset. (tokihan 47v. vanhassa autossa on kerinny vaihtumaan)
    Sportit mitä olen nähnyt on yleensä puuteipillä, mutta tämä ei. Kai sen on ilmankin saanut.
    Kaiken kaikkiaan hieno pötkö.
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei noin vaatimatonta kannata olla.
    Jutskattiin tänään puhelimessa ja alkuun innostus oli molemminpuolista. Sitten kun verrattiin kuvia, hoksattiin että meillä on yhteensä 5kpl oikeanpuoleisia lappuja.:(
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, aloin tuossa epäilemään, että itsellä saattaisi olla ylimääräisiä Dartin akselin vaihdon jäljiltä kun jossain vaiheessa niitä " tuntui olevan joka laatikossa". Suoritan kaivauksia lähipäivinä...
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ja mulla on (ainakin) yksi vasuri joutilaana...
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Hieno juttu.
    Sain jo ensihädän hoidettua, kun nimim. Fish toimitti yhden. Sitten tämä Lappeenrannan kaveri, jolla oli kanssa 2kpl oikean puoleisia, olisi "seuraavana jonossa".
    Eli reilua olisi tarjota hänelle.

    Tuossa välissä ennätin jo piirrellä kuvat laserleikkausta varten. Jatkossa voisin tehdä leikatttuja, särmättyjä ja yhdestä kulmasta hitsattuja omia.
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Minäpä tarjoan sinne
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nyt on tullut mökkeiltyä ja edistykset projektissa jääneet vähäisemmiksi.
    Muutamia alustan kilkkeitä tuli haettua hiekkapuhaltamosta.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 7.9.2017
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Pienin askelin jatketaan.
    Brakedrum toimitti korjauksen kirjoitusvirheeseen.
    [​IMG]
    Tänään sain koottua lehtijouset uusilla etupään puslilla ja seuraavaksi pitää kietaista sidepannat ja pintaväri.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 7.9.2017
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mitäpä laitoit tuonne lehtien väliin?
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Keskelle leikkuutin laserilla uudet 0,5mm liuskat mustasta, kuten alkujaankin.
    Päiden muoviliuskoja valkkasin parhaat kahdesta parista jousia.
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pintakäsittelyhommia lehtien väliin meinasin.
     
    Muokattu: 20.9.2016
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ne on ihan hiekalla puhkuttu ja epoksi pohjassa, ei muuta.
     

Kerro tästä muillekin!