Leveät vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja max, 16.2.2013.

  1. Zamuel

    Zamuel 1st gear

    Noi ei ole tuningia. On Bosozoku tyyli ja on vain Japanissa.
     
  2. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Eihän tuo mikään uus juttu oo sinänsä. Lowrider käytössä on nähty leveellä deep dish vanteella olevia kapeita rättirenkaita iät ajat.
    Täällä vaan jos mihinkää liittää sanan "tuning" tai edes jonkun johdannaisen siitä niin se on kuin näyttäs härälle punaista vaatetta. :rotfl:
    Tuo 13" voi olla ihan mukavan näköinen.. kun rengaskaan ei ole liian matala.
    Suosituksia ei tässä tapauksessa kannata katella- ideahan tässä on vähän kuin katon choppaus: ei siinäkään mitää suosituksia ole ja silti sitä tehdään.
    Joskus oon nähnyt matalaprofiili/leveevanne yhdistelmiä, jotka näyttää niinkuin tuo bozosoku: lähinnä autoista tehtyä abstraktia taidetta.
     
  3. HT

    HT Gearhead

  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

  5. max

    max Double Gearhead

    Suomalaista After-Market tuotantoa on ruvennut ilmaantumaan,ja hyvälaatuista sellaista.
    Hai:n tuotantoa automaattilaatikoiden öljypohjat(saan kohta oman TH-350 version) ja sitten näitä kuituisia lokasuojan levityksiä,joista ensimmäiset kopiot pitäisi mulle tulla.
    Voi olla että 295 levynen kumi jää ujon kokoiseksi näitten norsunkorvien kanssa,mutta kohta se selviää.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Tähän autoon pitäisi äheltää leveämpää kumia ja levitystä
    [​IMG]
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jotenkin tulee elokuva Shaft mieleen tosta kuvasta! Tuskin tulee työsuhdeautoilijat kyselee kulutuksia huoltiksella? :rotfl:


    Kyllähän leveet pellit on hienot, kunhan siinä on kumiakin päällä. Tossa ekan kopan kamaro ja perus "nascar" look vanne:
    [​IMG]
    Toimii.

    Tossa jo oikeenpaa koppaa mutta vanne on alsaa. Mutta levitykset on aika härskit, hyvällä tavalla.
    [​IMG]
     
  8. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Mulla on just noi alemman kuvan levikkeet varastossa mistä on topickin aloittaja Maxille menossa ensi kopiot. 8) Taitaa max keritä asentaa ne ennen mua kun saan oman auton vasta toukokuun alussa säilytyksestä mut nythän on hyvä seurata minkälaisen rengastuksen Max saa sinne sitten mahtumaan! :D !
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Joo,elco0365,Black And Decker on(jatkuvasti) välittömässä läheisyydessä,jotta pääsee poraamaan lokkareihin reikiä.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Tähän liittyy varmaan leveät lahkeet ja nailonpaita.
    [​IMG]
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    kyllä leveä peltivanne on hieno. Buikulaan nyt ei mitään kummosta kumia mahdu ilman suurempia jumppia, mutta olis kyllä kiva hommata noitten 17" alujen kaveriksi jotku 15" nääskaar vanne/rengas pakettia...

    Huimia levikepaketteja ootte virittelemässä komeroihin.
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Asiallinen meininki! Tosin tuommoiset levikkeet kun laitat niin sinnehän sopii vaikka 395 kumi. 295/50-15 sopii jo ilman levikkeitä. Nimimerkki selli muistaakseni ajaa sama kopan Camaroa ja siinä oli sellaiset alla. Jos muistan oikein...
     
  13. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Joo, itsellä on nyt tuloss 325 renkaat taakse mut vanne levittää pirusti ulos päin. Vanne vaihtoehtona on joko 10 tuumanen noin 17 sentin huulloksella tai 12tuumanen noin 21 sentin huulella. Ja sori että mitat sentteinä mut sattu vaan jäämään mieleen kun ne rullamitalla mittasin...
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Vannekeskusteluja selailin.Tällanen se kombo oli. 295/59/15 Hotsin alustasarjalla. Jos ei tarvinnu kanttailla niin hyvä.Muutoin kumi taittui alta. Jotain peltivannetta saattaa joutua laittamaan nykyiseen autooni jos jarrut eivät mahdu nykyisiin. Tämä musta Camaro on ollut uudella omistajalla jo tovin. Hyvä istuvuus mielestäni oli kuitenkin koppaan ilman kikkailuja.
    [​IMG]
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    tuohon alemman kuvan levikkeiden sisälle ku lyö 295 kumit niin ne näyttää ihan sirkkelinteriltä. 295 menee varmaan vakio koppaan.
    Jos oikein rajusti levittää eli yli 10cm puoli niin varmaan kannattaa harkita vanteen kiinnityspinnan siirtoa eli leveempää taka-akselia.
    Hieno siitä tulee taatusti. Tuollainen rajusti levitetty pyöri vuosia sitten turussa.

    pussihousut voi sit hiukan kytätä naama norsunvitulla... :)
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    Äsken yritin -70 camaroon äheltää 10" cragaria s/s 295/60 gummilla alle, mutta olis tuuman saaneet mennä enempi sisäänpäin joten joutuu jättää väliin.
     
  17. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Täällähän oli hauskaa keskustelua :D Kai tähän alle sopii mun saksanharrasteesta kuvaa laittaa, edessä 8,5x17" ja 215/45, takana 10x17" 235/45. Ihan perkeleen hyvä ajaa, on jämäkkä mutta mersumaisen mukava samalla, alustaankin on toki kajottu muutenkin kuin katkaisemalla jousista.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.8.2016
  18. T.

    T. 3rd gear

    10"/235? Minulle laitettiin 9,5" leveälle vanteelle 255 kumit joka nurkkaan, ja kumit olisi saanut olla mielestäni leveämmätkin. Noissa Volvo_5.7:n kuvissa on minun mielestä just hyvät kiekot/kumit alla. Makukysymyksiä joo ;) .
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noi venyrenkaat on mun mielestä ihan sairaan rumia.
    Mulla on edessä 255/60-15 10" vanteella ja on aivan liian kapeat kumit. Vanteet kyllä vaihtumassa 8 tuumaisiin.
    Yksillä 10" vanteilla mulla on 275/60-15, ja nekin näyttää mun silmään liian kapeilta. Se tietysti riippuu rengasmerkistäkin, kun todellisessa leveydessä on isojakin heittoja.

    Mulla on myös 255/60-15 7" leveillä vanteilla, ja ne pullistuu jo ihan liikaa.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Lienee syytäkin kajota alustaan.
    Mulla pyöri hetken aikaa (rahanpuutteen takia..) ML-Mersussa alla 225/45R17 kumit 9"vanteilla ja olivat kyllä aika hirveät.. Eikä vähiten ajettavuudeltaan.:eek: No, jos ne oli "Mersumaisen mukavat"..:D Jämäkät ne kyllä oli.
    Kumit tuli siis vanteiden suojina mulle, niin piti niillä hetki ajella.
    275/45R17 oli lähes yhtä syvältä mukavuutta ajatellen kuin nuo kapeammatkin nahat..:confused:

    245/65R17 on tuohon autoon jo huomattavasti parempi mukavuutta ajatellen, mutta paksummat kumit olisi pitänyt ottaa, että kyyti vähän pehmenisi.
     

Kerro tästä muillekin!