G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oho no sit ne sun jouset on oikeesti pitkät. Ite en kyl laittas niitä alle, se perähän on ihan helvetin ylhäällä.

    Ota molemmat takarenkaat irti ja molemmat takaiskarit irti niin luulis liikkuvan kaikki parhaiten alaspain.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siellä on painoo takapenkillä?
    Muutta unohtu päivitellä kun nyy ekankerran plootan lukko toimii koko ajan:) , peräskruuvi se 4.3:1 mutta lukko päällä rundikellossa 2400jenkaa satkun vauhdissa, Äänetkin ihan jees kabiinissa vaikka röörit on aivan perseestä mutta ei perseessä asti.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tässä kuva millainen oli mulle tullessa niillä vanhoilla pitkillä jousilla (ja katkenneilla tms etujousilla)[​IMG]

    tässä taas kuva nykyisillä madallusjousilla.. joilla siis tuo takarengas raapii kiinni. (255/60/15) -ja koska tuo etupää jäi noin korkeeksi halusin laittaa nuo vanhat jouset takaisin taakse että olisi hieman paremman näköinen kuin tää nykynen "kuoleentuneet takajouset" lookki. [​IMG]
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    takakaaren reunasta maahan renkaan navan läpi mitaten.. noin 65cm takana. edessä yli 67 jos oikein muistan. (ja eturengashan oli 215/60 korkeet tuossa kuvassa.. nyt 225/60 eli silti pirusti paljon pienempi halkaisija kuin takarenkaassa on)
     
    Muokattu: 5.6.2016
  5. G20

    G20 Gearhead

    Kuluneen viikon aikana Caminoa on harsittu melko reippaasti. Viikko sitten lauantaina laatikosta hävisi pakki. Maanantaina vauhtikauppaan hakemaan uusi B&M SFI hyväksytty vetolevy, 2000 stall Holeshot turbiini ja Street/Strip TH350 laatikko ja vielä Powermaster startti samaan konkurssiin. Oli tehtävä nopeita liikkeitä ettei kausi katkea heti alkuunsa kun jo 2000km ehditty kiertää tapahtumia toukokuun lopulle. Hain pohja siirtyi vanhasta laatikosta.

    [​IMG]

    Perjantaille päästiin jo stadi cruisinkiin ja tänään emäntä vielä halusi lähteä huonekalu ostoksille eli haettiin laakkiukselta todella asialliset turbo Calibran penkit ja raudat joilla jakkarat sopi suoraan G-bodyyn. KIITOS Mäntsälään!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.6.2016
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hei g-pisteveljet.

    Onko tälläinen kardaanikulma optimi tuolla geebodin ripustuksella? Koitin vähän guuglailla ja ameriikan sivuilla tarjoiltiin kaikenlaisia kulmia riippuen ripustuksesta ja muusta.

    [​IMG]
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Joku korjannee, mutta itse tuota viime vuonna, tekniikkapaketin paikka hakiessa, säätelin ja muista mistä ne arvot silloin hain, mutta omaksi ihmetykseni ne ei olleet samat. Eli kulma vaihteiston päässä oli eri kuin akselin päässä. Itsekin aina kuvitellut että perinteisillä ristikoilla täytyisi kulmat olla samat jolloin ne kumoaa toisensa eikä tule turhia värinöitä.

    Eihän tuolla Caminolla saa ajaakaan kuin 80km/h ja kyllä siinä vauhdissa ainakin on värinätöntä ajoa ollut ja joskus 'suljetulla alueella' testannut 110km/h niin en ole silloinkaan värinöitä havainnut.

    Tämmösen kuvan löysin, mutta minusta se on väärin. Olen kuullut isojen poikien sanovan, että täysin suoraan ei kannata kardaaniakaan laittaa koska silloin ristikot ei kestä niin pitkään kun neulat kaivaa urat itselleen.

    [​IMG]
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    1-4 astetta oon joskus lukenut sen eron olevan.. autosta kuulemma riippuen mikä on hyvä.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Kävipä vahinko viikonloppuna ja tuli tallin ovi Caminon kylkeen. Tänään testasin köyhänmiehen pellinoikasua ja sehän tuntui toimivan.

    [​IMG]

    Tällä menetelmällä vetasin suoraksi tai suoremmaksi.

    [​IMG]

    Hieman isot knöölit tuli ja varmaan paremmat olis tullut jos olis käyttäny puikkohitsiä eikä miggiä.
     
  10. pataatti

    pataatti Gearhead

    Eilen kävin muutoskatsastamassa Osmosiiliin ilmajousituksen. On tullut alkuviikosta tarkennus muutoskatsastusohjeisiin,että ilmajousituksella varustettun auton korkeudensäätö pitää tapahtua molemmat akselit samaan aikaikaisesti. Eli EI saa toimia niin että voit laskea tai nostaa keulaa tai perää erikseen tai vaan toisen puolen jousia. Vuosileima tuli samalla ja nyt sen saa joku halukas ostaa pois.
     
  11. menu*

    menu* Gearhead

    Onnittelut leimasta. Jännä ettei keula/perä sais nyt ollakaan säädettävissä erikseen, tason säätö kuorman mukaan on kuitenkin systeemin oikeesti hyödyllinen ominaisuus. Aika pieni lisäkiusa lopulta, huonomminkin vois näiden kanssa olla.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos nyt sitten esim takana ilmaiskarit kielletty?
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    Ei ilmaiskarit ole kielletty. Tämä koski nimenomaan ilmajousitus muutosta. Ja eihän ne sitäkään katso kuin katsastuksessa kuinka toimii. Jos silloinkaan.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän tossa ole mitään järkeä? Jos pistää painoa takaluukkuun ja vielä kärry perseeseen niin auto on keula pystyssä niinku ilman ilmajousitusta. Mutta joo pistää taane vielä ilmaiskarit niin saa tasattua, tää on sitä taattua virkamieslogiikkaa.
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    näin isomassaisena toivoisin kyllä itsekin mahdollisuutta säätää ilmajousitusta tarvittaessa niin että auto olisi yhä tasapainoisen näköinen vaikka olisi erikokoisia ihmisiä kyydissä taikka muuta kuormaa rasitteena.

    tyhmä muutos sääntöihin. (onhan siinä kai jotain ideaakin takana miksi kielletään,, ettei vaan tule kadulle enempää niitä lowrider tyyppisesti vapaasti asentoa säädeltävia kulkineita. vaarallisiahan ne ovat jokka kolmella renkaalla yrittää ajaa.)
     
  16. Achti

    Achti Gearhead

    Tuli kans omaan g-koppaan leima, ihmetellä... eikä ainuttakaan vikaa listannu = D
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Se katsastusmiehen ilme kun kuulee sun henkäisevän "siis mitä, miten niin hyväksytty.. menikö se muka läpi?. "

    jotenkin epäuskoinenhan olo siinä aina tulee että auto menee läpi leimasta.. vaikka kyseessä olisi itsestäkin ihan ehjäksi olettama auto. jotenkin sitä ei vaan aina usko että se on jonkun muunkin mielestä ehjä. :D

    --
    niin piti koko tää päivä sataa vettä.. mutta ei.. olisko pieni tihkusade tullut illan aikana. hyvin siis olisi voinut alkaa tekeen jotain pientä auton ropaamis sessiota jos ei olisi niihin säätiedotuksiin/ennustuksiin uskonut.

    esim tutkinut mihin noita ledivaloja voisi asennella.. konehuoneeseen, kattoon, takaluukkuun?

    taikka vaihtaa tulpat.. jos muistaisi missä ne uudet ovat.
    --
     
  18. pataatti

    pataatti Gearhead

    On joo aika mielenkiintoisia noi määräykset. Mullahan nuo toimii niin että pystyy ohjaamaan joka nurkan vaikka yksikseltään. Ja siltikään ei kyllä riitä kolmella pyörällä ajamiseen :) Onhan se koitettu :)
     
  19. Achti

    Achti Gearhead

    Juu kyl siinä hiukan ihmetytti et jaa, läpi? eikä mitään huomautettavaa?? wtf :D
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    No pahus, ei olis vielä tarvinnut osua kun ihan just vasta kerkesit askarrella sen siistiksi

    juu, tuo on ihan vörkkivä konsti,
    ite käytän yleensä pelliklappuja niin vekkiäkin saa nostettua koko pohjan matkalta yhtäaikaa ja yleensäkin mitä useemmasta kohtia jaksaa nyppiä niin sitä suoremmaksi sen saa,
    ite yleensä nypin jopa pikkasen ylitte ja vasarran ympäristöä veto pääll,
    sitten suht suoraa mutta edelleen kuhmuraista ja jo hieman ulkona olevaa aluetta voi ilman vastetta vielä köykäsellä vasaralla kevein mutta nopein naputuksin oikoa sen verran mitä ehtii enneku kohta on painunut edellä karkuun muun pinnan kanssa tasalle, usein toho kaverina pehmittämässä ja imasee venymät samalla pikkasen takasin itteensä.

    mutta kuten aina painotan ja painotan taas,
    kaikissa pellihommissa ehdottomasti tärkein työkalu halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi on kärsivällisyys.

    aika usein se haluttu lopputulos on sitä, että linjat, sikit, kaarrot yms. on saatu paikalleen ja muotoonsa, pellissä ei ole epätoivottavia löysiä tai jännityksiä,
    bondo oikasee sit loput.
     
    Muokattu: 19.6.2016

Kerro tästä muillekin!