Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 3rd gear

    Tuohan on ominaisuus eikä vika. Kuulostaa pikkutyttöjen skootterilta kun kierrokset on paikallaa kokoajan:D
    Minä laitoin lowstalli billetti turbiinin itelle ja silti kuulostaa tyhmälle ku ei vedä mihinkää ilman lukkoa. Manuaali on alkanu pyörimään mielessä niin sais väännön koneesta ulos.
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ainiin olikin joo. en muistanutkaan että siinä on myös se metallinen rinkula millä sen saa lyötyä kohdilleen

    mutta samankokoinen se stefa on silti oli se kampuran päähän tulevaa holkkia tai ei.
     
  3. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Oletko mitannu että tps on kunnossa ja tv vaijeri säädetty. Ja jos turbiinia on vaihtamassa niin kannattaa kysyä nimim. mudracer. Ainaki mulle teki semmosen limpun että menee voima renkaille. Ja useamman vuoden kestäny aika rajua käyttöä
     
  4. sisu

    sisu Gearhead

    Ei mulla ainakaa vakio Stefa menny korjaus holkin päälle,koko eroa reiällä noin 3mm.
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kysyinköhän tätä jo mutta mikäs on kun loota lämpenee niin ei vaihda pysäytettäessä ykköselle? 47rh kyseessä. jn trading joku hd turbiini, joku linjapaineita nostava shiftkit laitettu toissa omistajan toimesta ja säädettävä tps laitettu. muuten vaihtaa jne toimii hyvin...
     
  6. jusky

    jusky Gearhead

    Re lootassa liika öljy teki samaa.
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on kans kyseisestä paikasta tullu turbiini. Odotukset oli paljo kovemmat mitä mulle on puhuttu lowstalleista. Kaupungissa ajo on ihan mukavaa ku ei tartte kaasupohjassa kiihyttää, mutta maantielle kääntyessä pitää polkee kuin pientä sikaa ettei tukoksi tielle jää.
     
  8. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mulla riittää n.1600 rpm että kiihtyy muitten mukana. 2000 ko nostaa kiekat niin jääpii jo perus nissanit. Täyskaasula pysähtyy n.3ooo kiekat
     
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

    eipä oo liikaa.n. 2 v sitten vaihdetut öljyt, type f:t ja hain tekele alumiiniöljypohja...pitäis kyl ny vaihdella öljyt taas
     
  10. Karppas

    Karppas 1st gear

    Täytyykin tehdä noi mittaukset/säädöt jos ois vaikutusta. Lootassa oli ylitäyttöä mutta ei käytös muuttunut vaikka ylimääräset öljyt imin pois. Etusivulta löytyy varmaan ohjeet tps mittailuun ja vaijerin säätöön..
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kun vaihdat, kokeile tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/590204/Chrysler-ATF4-0946L On oikeampi öljy ja ainakin minulla toimii loistavasti molemmissa mopareissa. =D
     
    66monaco tykkää tästä.
  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Siinä valvebodyssä on yks ruuvi millä saa säädettyä jos ykkönen ei mee päälle, mulle tuli sama ongelma ku nostin paineet lootassa, 3 kerta jouduin säätää että sain toimimaan. Shiftkiti voi just aiheuttaa ton. Se ruuvi on samalla puolella ku se ruuvi missä säädetään ne paineet, taitaa olla ihan viereinen ruuvi.

    http://www.cumminsforum.com/forum/9...ce.html#/forumsite/20661/topics/549503?page=1

    Tosta löytyy jotkut ohjeet.
     
    66monaco tykkää tästä.
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok kiitokset näistä. ihmetyttää vaan onko moinen ruuvi/säätö sitten löystynyt kun 2 vuotta menty ilman oireita....tää alko ekan kerran tossa reilu kuukaus sitten kun vedettiin trailerilla toi mun monaco maalaukseen....
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead


    Liian hyvät kelit harrastaa netissä :D

    Tuossapa semmonen projekti että ei muuten lopu aski kesken.
    http://fata.sekavaa.net/viewtopic.php?f=27&t=240&hilit=Fuller
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    öljyistä tuolla kirjoiettiin näin:
    in my experience, synthetic fluids such as ATF+4 perform the worst when it comes to preventing slippage in the tranny. Dexron 3 is slightly better than ATF+4, they Ford Type F is about the best red fluid you can run for high friction/low slippage. Hydraulic fluid seems to be the best fluid at reducing slippage although it is generally high viscosity so not friendly at 100% hydraulic fluid for cold climates or daily drivers trying to maintain peak fuel economy. I personally like to have a 50/50 mix of hydraulic fluid and regular Dexron 3 or Type F (whichever is on-sale).
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Vaikka kovasti ollaan eri mieltä niin +4 öljy tuntuu kestävän ainakin enempi lämpöä ettei heti vedä tummaks ja haise pahalle kun on +150 lootassa lämpöä. Tämä ei siis kumminssin perässä vaan 800 heppaisen pikkulohkon. Ja kytkimet pysyy kunnossa. Samaten pakkasella toi pysyy notkeena vaikka olis -30c. Kyllä toimii.

    Toinen kokemus on 2000nm vääntävän kumminssin perästä missä toimii +4 öljy aivan mainiosti. Ei huonoa vaihteistoa saa pitämään vaikka pistäis type äffät.

    Hydrauliöljyä on tullut myös testattua, pikkasen paksua tavaraa, aavistuksen tiputtaa stallia, muuta eroa ei oo huomattu. Pakkasesta ei kokemusta.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  17. smgt

    smgt 3rd gear

    Liikkuu ja pykältää kajaanissa.
     
  18. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Tuli tuo metra postilaatikkoon. Siinähän oli liitin ja nippu karvaperse johtoja. Tarttis apua mikä johto tinataan mihinki johtoon kiinni? Pioneerin soitin on itelläkin.
     
  19. xterror

    xterror Gearhead

    Niinjoo, siihen pitää kolvailla ISO sovitin päähän, eli esim http://www.motonet.fi/fi/tuote/472104/ISO-uros-autoradioliitin niin sitten jää mahdollisuus vaihtaa soitinta tms liitin irroittamalla. Ihan vaan väri-väriin ja muistaakseni oranssi johto jäi metran päähän tyhjäksi.

    Tai voihan ne piuhat tinata suoraan mankan päähänkin jos haluaa, mutta ihan sama väri-väriin pitäis toimia siinäkin.
     
  20. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    Nonniin aijemmin oli asiaa automaatista (48RE) joka poiki, Laatikon sain tänään pajalta ja noin 3oooe tuli kustannuksia parannuksineen...samalla parannettiin turbiini. :D pakat olivat leikanneet kiinni ja särkeneet seekeri renkaan joka oli vioittanut rattaita pyöriessään.. niinkun jo oli mainittu niin hyvä öljy olisi ATF +4;)
     

Kerro tästä muillekin!