Plymouth Furu 3 -65 Komposti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Herje, 3.2.2013.

  1. bootsi

    bootsi Gearhead

    Mitenkäs se jousituksen muutos... vääntösuvoista pusseille.
    Onko konttorilta kyselty?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nehän on keulalla pelkät apujouset.:rolleyes:
    On kysytty konttorilta.
    Vääntösauva jää paikalleen, eli silloinhan se ei ole ongelma.
     
    bootsi tykkää tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pari c-korista tiedän suomessa pussitetun samalla tavalla.
    Ainakaan niissä ei ole ollu mitään komplikaatioita.

    Hummerit ja monet mini truckit ja vw:t käyttää samaa periaatetta, missä pussi tulee tukivarren päälle...

    Mutta sittenhän sen oikeesti näkee kun pääsee ajelemaan.:)
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    No huhhuh! Hetken jo näin kauniita unia paremmasta maailmasta missä tämä raato oli unohdettu lopullisesti ja työnnetty paaliin. Kaikkien meidän ihmisten onneksi, näin ei kuitenkaan ole, vaan se oli pelkkää unta!

    Saa ottaa vittuiluna, saa ottaa huumorina. pääasia että tästä laitteesta on taas tarinaa luettavaksi
     
    Herje tykkää tästä.
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mikäs se pahan tappas? :rolleyes:
     
  6. mukko

    mukko 2nd gear

    Onko vääntösauva vain ruuvattu löysäksi/auto ala-asentoon ja pussi hoitaa varsinaisen jousen toiminnan?
    Vai miten näissä amerikan vehkeissä menee (erääseen saksalaiseen vanhempaan vääntösauvakeulalla olevaan pusseja tuli suunniteltua ja siinä se olisi mennyt juuri noin).
     
  7. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    En tiedä olisko mitään järkeä mutta jos tuota tukivarteen tulevaa sovitetta vähän jatkais ja hitsais siihen holkin mikä tukis tuota palloniveltä niin sillonhan se ei pääsis sieltä minnekkään liikkumaan.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Juurikin näin.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Taitaa olla hätävarjelun liioittelua. :D
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Päivitelläänpä välillä. Halusitte tai ette. :p

    Simpukka tuli vaihdettua toiseen samanlaiseen.
    Vanhassa oli joku jumi kohta kun käänteli renkaasta. Lie vituiks kiritty joskus.

    Simpukka irti
    [​IMG]

    Vanhasta varsi irti. Oli muuten tiukassa.
    [​IMG]

    Sitte uus simpukka sai väriä niskaan.
    [​IMG]


    Sit piti askarrella ö-pohjaa moottoriin.
    C-koriseen pitää tehdä apusimpukalle tilaa.
    [​IMG]

    Pala org pohjasta
    [​IMG]

    Lisää peltiä ja sähkölinnunkakkaa.
    [​IMG]
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sitten päästään aiheeseen Moottori. :cool:
    Tuli haettua romut koneistamolta.

    Elikkäs listaa mitä moottorille on tehty.
    Poraus ja Hoonaus stressilevyillä 4,375 kokoon.
    Kampiakseli kaikkien kaulojen hionta, vastapainojen sorvaus ja tasapainotus.
    Runkolinjan hoonaus ja muutos Arp studeille.
    Kiertokanget 440 Ly, yläpää muutettu uivaksi, alapää hoonattu Arp pultit.
    Männät diamondin -12,5 dish mallit.
    Nokkalaakerit vaihdettu ja sovitettu.
    Laakeri ja männänrengas välykset sovitettu.
    Lohkotasot ajettu 0-dekkiin.
    Öljypuolelle lähtö isonnettu ja 1/2 tuumanen pick uppi.

    Eli 400 lohko ja tilavuutta nyt 451 cid.
    puristukset 9.29

    452 rautakannet tasot oikastu. (nämä vaihtuu viimestään talvella aluihin)
    T&F jouset

    Nokaksi otin Summit 6401 mallin lähinnä bloweria silmälläpitäen.
    saapahan nähdä mitenkä pelaa.

    Imariks sama weiandi ja päälle 750 holley.
    pakosarjat samat shortyt.

    Ajellaan vaparina sisään sitten pumppua niskaan...

    Ja kuvia olkaa hyvä...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Naumasto tykkää tästä.
  12. idiot

    idiot Gearhead

    sotkamossa astikko ne pittää käyttää :eek:
    itellä olis pikkulohkolle koneistusta tiedossa
    ensi talveksi niin pitteis kehitellä, että minne veis o_O
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siellä onnistuu kaikki samassa paikassa, myös puntitus ja linjahoonaus.;)
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja on hyvä paikka,kuulemma.
     
  15. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Vie tuonne Ohravaaralle, elä ees kysele muualta.:D
     
    Herje tykkää tästä.
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nyt on ilmaa myös etupäässä.
    Vielä viimestelyt ja maalia niskaan.
    [​IMG]

    Sitte moottoria kasattu sen verran että 5 mäntää meni koloihinsa.
    6 pytyn alemmasta renkaasta lohkes sitte pala irti. :cry:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämä puristin pääsi samantien eläkkeelle kun lohkes tuo rengas.
    [​IMG]


    Nyt jännätään saanko renkaan tilalle vai pitääkö tilata koko setti.
    Asennuskartion tilasin ja pitäs tulla ens viikolla.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mistä tilasit tuon 4.375 kartion?
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Samasta paikkaa missä koneistutin moottorin.
    Soitin ja kysyin männänrenkaita. Ei ollu renkaita mutta saatiin tehtyä kaupat kartiosta ja ahdin imusarjan hitsauksesta.:)
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onsk 1/16" renkaat? Vois löytyy vähän ajettui.
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Löyty jo. Ja moottori jo kasassa ja keulilla.
     

Kerro tästä muillekin!