Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Crea

    Crea 1st gear

    Tuplia ei vielä tullu ku aikaa ei oo ollu harrastella. Etupään kaikki nivelet vaihdoin rasvattavaksi ja ohjausikarin päivitin tuollaseen linkissä olevaan ranchoon.

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=4688655&cc=1444000


    Ratin rämpytys kyllä hävisi ja hieman jäykkeni tuollakin. Ois vaan tuota aikaa niin....
     
  2. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Nyt tarvis hyviä neuvoja.. Edellisiin käyntihäiriöihin kyllästyneenä tilasin IPR venttiilin, BLUE SPRING kitin ja ICP anturin.
    Nyt kun ne vaihdoin niin auto nykii samanlailla kuin polkisi kaasua edestakas pohjaan niin nopee kuin pystyy. Mistähän moinen voisi johtua??
    FICM ja IPR pistokkeet tarkistin vielä uudestaan, mutta ei auta mitään.

    Täytyykö vaa alkaa vaihtaa vanhoja osia takaspäin, vai mikä vois aiheuttaa nyt ton älyttömän kierrosten heijaamisen?

    Kiitos ja anteeksi jo etukäteen :)
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jah so. No tarkistiks millaisia paineita toi PA järjestelmä kehitä ja ooks ne pysyviä. Eli ei heilu mootoria kuormitaessa. Säätimen vaihto on hyvä asia mut jos PA pumpus on jotain tai linjasto jostakin tukos, sit ei oo vaikutusta. Toi P0611 vikakoodi saadan aikasiks, kun FICM moodulin solenoidijännite(main power) käy alle 45V kun virta on kytketty. Eli jos kylmästartti on huono sit viitet siihen modulin. Saman voi luokitel tuimanoloinen reaktio kaasupolkimen. Sylinterien tasapaino testi antaa kans viiten siihen jos jotkut sylinterit antavat"misfire" vika. Mut see voi ol myös öljyn korkeapainen puolen heilahtelu. Vuodavat "standpipet" tai ruiskujen liitostiivistet. Sitä pysty tarkastama ns paineilma testilla, eli ilmapainet syötetan siit ICP anturan reiast ja kuunnellaan mahdollisia kohinoita öljytäytty korkista. Niis 2005 mallisis on on olnu onkelma myö toi HPOP pumpun liitos, mut jos see rupee vuoda, sit ensi tunnus on että on onkelmia kuuman mootorin startamisen kans. Tarkempa diagnoosi tarvitas nyt, eli pitais saa sellaisen testerin päähän, milla sais katotu reaaliaikainen data mootorin pyöriessä. Myös FICM jänniteiten heilahdukset näky siellä.
     
    Muokattu: 24.6.2016
  4. kalevi

    kalevi 3rd gear

    En oo mitannu paineita kun ei oo siihen soveltuvia vehkeitä. Ajattelin eliminoida noi helpot yleiset vaivat pois ennenku vie mihinkää pajalle.
    Nyt ku laitoin vanhan IPR:n takas, niin sit käy samoin ku ennenkin.
    Eli olisko sit niin että tuo vanha IPR on sillain rikki että toimii paremmin yhteen jonkin tämänhetkisen vian kanssa, vai onko kenties uusi IPR rikki.
    Missä tässä pääkaupunkiseudun lähellä olis sellainen asiantunteva paikka johon vois auton viedä?
    Tuntuu että menee kokoajan vaa pahemmaksi, ja kohta varmaa hajoaa jotain kallista ku rykii miten sattuu..
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Heh, no lataa se http://forscan.org/download.html 2.2.4 beta juttu oman läppärin ja saat testerin kotio. See on ilmainen juttu. Niitä OBD2 kapulaita löyty viimeiste jossakiin tietsika kaupois. Sillä pystyy katto osia elintäerkeitä juttuja in live. FICM n molempia jänniteitä, myös IPR n toiminta, ICP n seurantaa, HPOP pumpun öljyn korkeapaineeta, lukee vikakoodit ja selitykset niihin. PA paineitä ei näy etes diilerin koneella, ne täyty mitaat mekaanisest. Sokeesti ei kannata vaihta osia, voi olla aika kallis ja työlainen homma. On vaikea heit vinkki näkeematta tietoja mita kone esitä. IPR oirelu viitä vähee HPOP juttujen puolele, mutta taaskin täyty näkee mitä see on syönu!!!
     
  6. kalevi

    kalevi 3rd gear


    Iso kiitos sulle vastauksista. Täytyy lataa ohjelma ja yrittää päästä sen avulla vähän jyvälle ongelmista.
    Hyvää juhannusta, ja palaillaan asiaan ku saan mittailtua kulkinetta..
     
  7. kalevi

    kalevi 3rd gear


    Vielä jos joku viittii vinkata mistä saa toimivan kaapelin.. Jokusen löytäny, mut mun ymmärrys ei riitä kertoo että toimiiko ne Fordin ja tuon ohjelman kanssa?
    Mulla on joku VAG vehkeisiin sopiva piuha elekmasta, mut se ei liene pelitä tässä?

    e-villestä löytyy joku kaapeli Foordiin, mut se ei tue jenkki Foordeja. Vai saako sen sitte kenties toimii tolla forscan ohjelmalla?
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei tarvi tätä scanneria varta olla voortin kaapeli, kunhän sopii siihen OBD2 pistokeesen. Ne spesiaali kaapelit on jo diilerin juttuja. Ite käytän sellaist http://www.ebay.com/itm/2015-Mini-E...943992?hash=item4d44c06fb8:g:FVEAAOSwl9BWKYRI bluetooth kapula, sama kapula saa käyt myös ton Torgque ojelman kans minka saa vastaavast android puhelimeen, mutta siitä et näe sit noita mootorin tietojä niin tarkaa. Yhdistad sen sinihampan kaut auton järjestelman tietokoneen ja GO. Luulen että sellaisia, tai vastavia saa härmaastakin jostakin kaupan hyllylt. Tai vastava kaapeli. Ei tarvi vältämät tilaa ibeist. See skannausohjelma ohjaa sut asias eteenpäin. Mut muista että tiedot on suuntaantavia, Tarte mietia aina mita ne tarkoita tai mista vika tai häiriö johtu. Esimerkiks jos vaik IPR solenoidi oirele, sit see ei oo vältämät viallinnen, see ikään kun ilmoita sulle sydeemin viasta, täyty tutkii koko sen takaana oleva järjestelmä.....[​IMG]
     
    Muokattu: 27.6.2016
  9. baepis

    baepis 1st gear

    Moi,

    Olen kattellut ja koeajanut paria -05 F-250:tä ja on kiinnostavia pelejä. Toisella 176t ja toisella 259t. Myyjät ei paljoa osaa kertoa historiasta, kun sitä kysyin ja huoltokirjoja eikä muitakaan huoltoon liittyviä lappuja autoissa ole. Jotenkin ei vaan uskalla ostaa kun ei tiedä mitä on tehty tai onko tehty? Pystyykö avuton ostaja mistään selvittään mitään, mikä auttaisi ostopäätöksessä? Vai pitäisikö hälytyskellojen soida ja pysyä erossa näistä?
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Carfax vai mikäs se nyt onkaa kannattaa tilata jos on tuontiauto.

    Näkee ainaki jenkkilän huoltohistoriaa ynnämuuta vähä
     
  11. baepis

    baepis 1st gear

    [​IMG]
    Otin kuvan kone huoneesta ja mikä tuo nuolen osoittama on ja mitä sille on tehty? Tämä oli toisessa F-250:ssä mitä kävin koeajamassa.
     
  12. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Polttoainesuodattimen kansi. Siitä on rikottu se kanta josta se kierretään auki...
     
  13. baepis

    baepis 1st gear

    Ahaa...no mitenkäs tuon sitten saa auki, kun tulee tarve vaihtaa suodatin?
     
  14. Janne76

    Janne76 3rd gear

  15. baepis

    baepis 1st gear

    Okei kiitos. Täytyy vaihtaa sitten, jos tuon auton hankintaan päädyn.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No siinnä on todennäköisest käyny sille, että on sitä käännety auki niin sanotusti sisältä [​IMG] tai jollai lenkiavaimel, pitais kuiteenkin käytä siihen 35-36 mm hylsy ja mielummin sellaist ns 6 kantista. Sama asia koske öljyfilterin kanta. Ja niitä ei tarvi vääntä kii hampat irvessä. Kun niiten kaulassa on kuitenkiin sellaine O-rengas tiivist sit käänetän see vaan kevyesti kii. Sit on helpompi avat seuravalla kerrala.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Sepä se, Carfax!
     
  18. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Jos ei ole huoltokirjaa tai korjauslaskuja tms., niin silloin pitää varmaankin epäillä, että huoltoja on laiminlyöty ja korjauksia ei ole tehty tai tarvittu teettää. Ostin oman -05 F250:ni alkuvuodesta ja tähän mennessä rahaa on mennyt korjauksiin (osat ja osa töistä) jo n. 6000 euroa.. ;-) Kaikki etupään nivelet ja nelikon ristikot, kaikki nesteet ja suodattimet, iskarit, ohjausiskari, korkeapaineöljypumppu ja renkaat on vaihdettu. Kohta pitäis pystyä varmaan ajamaan jonkin aikaa huolettomasti ennen seuraavaa telakointia..

    Jos ei ole dokumentteja, niin varmaankin joku jolla on jo samanlainen mörkö pihalla voisi tulla mukaan koeajolle ja katsomaan autoa? Monesta asiasta näkee päällepäin onko tulossa kustannuksia ja jos mukaan saisi vielä skannerin, jolla vois katsoa vikakoodit ja statistiikkaa (FICM:n jännitteet, korkeapainepuolen painelukemat, öljyn ja jäähdytysnesteen lämpötilaerot jne), niin vois päätellä jotain ajoneuvon kunnosta.
     
    Muokattu: 26.7.2016
  19. Poutapilvi

    Poutapilvi 1st gear

    Helou!
    Uusi täällä ja heti neuvoja kyselemässä. Varoituksista huolimatta -03 Excursion ilmestyi kuukausi sitten pihaan. Pari viikkoa meni hyvin. Sit vaihdettiin kardaanin ristikot ku alkoi ravistamaan niin perkeleesti. No nyt sit viime viikolla yhtenä päivänä ei meinannu lähteä käyntiin. Pitkän sahauksen jälkeen sain tulille. Tyhjäkäynti ei oo tasaista, niinku ois liian pienellä. Ei jaksa vääntää alhaalta, niinku ois liian iso vaihde silmässä koko ajan. Mustaa tulee putkesta ja reilusti kylmänä, lämpimänä vähän vähemmän. Pa-kulutus lisääntyny ainakin liarin mukaan reilusti. Putsasin EGRrän ja kone piristyi, mut ei vaikuta ongelmaan. FICM jännitteet kohdillaan. Mistähän osais lähteä tutkimaan seuraavaks ku ei oo oikeen ajatusta....? Kiitokset jo etukäteen......
     
  20. baepis

    baepis 1st gear

    Joo kerrankin maltoin odottaa autokaupoissa ja en käsiäni tunkenut paskaan. En ole saanut myyjiltä pyytämiäni tarkempia tietoja, niin pitäkööt autonsa. Olen katsellut nyt muita vaihtoehtoja ja merkkejä.
     

Kerro tästä muillekin!