MGB ja nopea kiekkamittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja aarteinen, 21.6.2016.

  1. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    MG-65 ja uusi kiekkamittari. On roheva epäilys, että kiekkamittari näyttää tasan 2 x liikaa. Mittari ostettu asiallisesta kiekkamittariliikkeestä ja on neg. maalle tehty. Onko tuttu ongelma vai enkä vaan osaa?
     
  2. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mikä mittari on kyseessä ? Miten kytketty ? MGB:n alkuperäisessä mittarissa taitaa olla Smithsin RVI tyyppinen mittari jonka persuksissa on muistaakseni valkoinen johtoluuppi. RVC tyyppiset Smithsit ovat "moderneja" siinä suhteessa että signaali otetaan puolalta.

    Mutta joskus ostin ihan uuden VDO:n 10000 rpm mittarin ja se näytti uutena huolella yläkanttiin vaikka olikin 4 cylinteriselle viritetty. Se hoitui sitten VDO:n huollossa kuntoon. Autometerin joissain malleissa (Sport Comp sun muut) on pari johdoluuppia ja ne piti katkaista molemmat 4-cylinteriselle.
     
  3. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    No, mittari on kunnostettuna hankittu RVI2401/OOB, käännetty neg. maalle. Kytkennät sinänsä mittarin takana ovat oikein ml. se luuppi mittarin takana. JA signaali taitaa tulla puolalta - mistäs muualta?

    Autossa on uusi puola ja kärjetön sytytys. Netistä löytyi sellainenkin ohje, että olisi laitettava vastus puolan ja mittarin väliin. Kokemuksia ja ohjeita haen, minä.
     
  4. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Signaali tulee siitä luupista. Sen lisäksi mittarille tulee 12V ja maa. Ei signaalia erikseen puolalta.

    Isoin ongelma taitaa olla kärjetön sytkä. Tietääkseni RVI mittarit ei pelitä kärjettömän kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!