C4(?) COM, vain pakki toimii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Juke72, 22.6.2016.

  1. Juke72

    Juke72 1st gear

    Olis kiva lähteä kesäkruisille tuolla vastauitetulla Galaxiella, mutta se ei enää liiku ku taaksepäin. Ajoin Metsälästä Espooseen, sit tässä kulmilla noin 20 km ja sit loppui laulu.

    - Öljyt vaihdettu kahteen kertaan, ulos tuli eka 3,5 litraa, sit 3 litraa
    - Öljy kiertää syylärin kautta
    - Laatikko edellisen omistajan mukaan laitettu
    - Auto seissyt pari vuotta ennen ku laitettiin tulille
    - Ekan öljynvaihdon yhteydessä öljyt oli ihan ok, ei hajua, ei mustaa
    - Öljyn taso ylärajassa, D ja N-asennossa

    Omat keinot käytetty.
     
  2. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

    Öljyn korkeuden oikea määrä pitää tarkistaa parkkiasennolla, mielummin niin että se on lämmintä ja että käy tavallaan valitsimesta pykälät läpi ensin. Ja mun mielestä toi määrä ulostullutta öljyä viitaa siihen että turbiinissa on edelleen vanhat öljyt. Plus se tärkein ; laitoithan Type F öljyä etkä joitain dextron I-III öljyä ?
     
  3. Juke72

    Juke72 1st gear

    Öljyt on F-tyyppiä. Katsoin aiemmin öljyn tason P-asennossa, mut ei oo sen kummempi lopputulos. Aivan ku olis N-asennossa. En tiedä paljonko vaikuttais jos turbiinin sais tyhjäksi, ku se öljy ei oo kovin vanhaa. Eikö öljy kuitenki kierrä turbiinin kautta ja sekoitu uuteen?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Forward pakassa vikaa, joko levyt kulahtanut pellille tai tiivisteet vuotaa. Jos loota on korjattu niin ööliksi voi laittaa DII/III mehuakin, ellei sitten ole laitettu -60luvulta peräisin olevia osia sisään.
    Mikä muuten on muutaman vuoden seissyt? Vastaan on tullut tapauksia joissa uudet autot oli seissyt ulkona maahantuonnin jälkeen aabaut 5v ja kaikista laukes lootat muutamassa päivässä. Kosteus oli hiipiny plootan sisään ja irrottanut kitkapinnat kaikista levyistä.
     
    Muokattu: 23.6.2016
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Jep, kyllä se pelittää D2/D3 kanssa. Ite tuota nuukana miehenä käytin pari kesää ilman huolia, nyt ekaa kertaa vasta Type F sisällä.
     
  6. Juke72

    Juke72 1st gear

    Seissyt pari vuotta. Toimi jonkin aikaa, pikku hiljaa hiipui. Modulaattori ja kumiletkut uusittu, ei vaikutusta. Koska pakki toimii aivan moitteetta, levyt ehyet. Öljypumput toimii myös. Seuraavaksi otan öljypohjan, suodattimen ja venttiiliyksikön pois. Yks harrastaja oli putsannu sen ja oli alkanu toimiin.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakki käyttää ihan eri levyjä kuin forward pakka ja tolla forwardille ei ole venakoneistossa omaa erillistä venttiiliä vaan se venttiili joka kepistä liikkuu päästää sinne paineen. Pakki ja forward ei tarvii oikeastaan ite venakoneistoa mihinkään. Mutta jos otat venakoneiston pois niin paineilmalla sen vian löytää helpolla.
     
    Juke72 tykkää tästä.
  8. Juke72

    Juke72 1st gear

    Eli venttilikoneiston irrotus ja poisto on käytännössä turhaa työtä tähän vaivaan? Ainoa keino on siis viedä auto jollekin joka osaa laittaa sen kuntoon?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tota vikaa sitä kautta pysty korjaamaan mutta paineilmalla saa testattua kaikkien pakkojen ja servojen tiiveyden kun se koneisto on pois edestä. Tohon vois tietenkin koittaa niitä lootan "korjaus" litkuja, ne pehmentää kumiosia ja pakkojen tiivarit on kumia. Tolleen vois ehkä loppukesän toimia jos kitkat on kunnossa.
     
    Juke72 tykkää tästä.
  10. Juke72

    Juke72 1st gear

    Kiitos, voipa olla et menee suoraan pajalle...
     
  11. Juke72

    Juke72 1st gear

    Mikä noiden laatikon pantojen tehtävä on? Erityisesti etupannan tarkoitus kiinnostaa.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Sillä etupannalahan ne pykälät löytyy etteen päin? Joku viisas kertokoon paremmin :D
    Mä veikkaan ettei se oo kun panta tai kytkinpakka ehtoon puolella siellä. Eli ei mitään vakavaa. Ainaskin american joella ollu just että pykälät hävinny eteenpäin ni kytkinpakka on ollu ihan finito.

    Ei se oo oikeesti, mun mielestä ainaskaan, rakettitiedettä se laatikon korjaus. Kyllä jos on yhtään maalaisjärkee päässä ja räjäytyskuva laatikosta ni on se aika helppo korjata itekkin. Joskus just ohjekirjan kanssa korjasin ite oman laatikon ekaa kertaa ikinä ennen koskenutkaan mihinkään laatikkoon. Hyvä siitä tuli.
    Mutta jos vaikka koneremontti epäilyttää tehdä itekkin ni sit en välttämättä lähtis ehkä.
     
    Juke72 tykkää tästä.
  13. Juke72

    Juke72 1st gear

    Joo kyllä kai sen korjais, mut ei oo aikaa. Ei toi nyt tosiaan kovin kummoinen näytä olevan, ku on nettiä lukenu yötä päivää...
     

Kerro tästä muillekin!