Volvo 745 käyttökustomi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja juha745, 26.6.2016.

  1. juha745

    juha745 Gearhead

    Laiteetaanpa lisää itäautoja ihmisten kiusaks esille.:D
    Lyhyesti alkuun, kyseessä on ensimmäinen hankkimani auto, vuosi oli 2011. Auto on palvellut siitä lähtien hyvin ympärivuotisena käyttöautona. Jossain vaiheessa Volvo alkoi sitten tuntumaan tylsältä, joten jotain piti tehdä. Mihinkään erikoiseen autoon ei ollut oikein varaa, eikä tästäkään halunnut luopua. Tallia ei ollut siihen aikaan, joten muutokset olivat sellaisia, joita saattoi taloyhtiön parkkipaikalla tehdä.

    Lähtökohdasta ei ole kuvaa, mutta kyllähän kaikki tietää, miltä valkonen lego-palikka näyttää?
    Tässä siis jotain jo menty kikkailemaan:

    [​IMG]

    Tässä näkyykin sitten jo enemmän muutoksia. Pyöreet lamput 244:stä, gangsterilippa jostain vw-pakusta (piti kaventaa n. 15 cm että sai sopimaan), erittäin viimeistellyt fenderskirtit, hot rodimpi vanne-rengas-kombo, pösön maski kavennettuna ja madallettuna. Yks mobilisti selvästi pettyi, kun näki mulla ton maskin kainalossa rompetorilla ja kysyi: "Onko sulla 403 pösökin?" Ei oo, menee seitensataseen volvoon.:mad::eek:

    [​IMG]
    Niin joo, kuva paljastaakin myös, että mulla oli sit tollanen El Kaminokin, joten Volvon kanssa kikkailulle ei olisi ollut enää mitään tekosyitä.:confused:

    Siinä oli muutama vuosi tiivistettynä. Sitten löyty talli ja pääsi kunnolla pilaamaan autoa.

    Tylsät, muoviset ja huonot osat roskiin.
    [​IMG]

    Mikähän lie häkkyrä tämä on...
    [​IMG]

    Tuollaista muotoa tuli:
    [​IMG]

    Takavalot on tehty tarvikekuvuista (e-hyväksyntä...), pleksistä ja PV:n kromikehyksistä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Volvoon käy ihan hyvin paskahuussi-osastolta hankitut louver-aihiot.
    Näytti niin typerältä ne alkuperäset, epäsymmetrisesti sijoitetut ritilät tuossa kohtaa.
    [​IMG]

    Keula näytti minusta kapenevan liikaa, joten oikasin etulokasuojien kulmaa tuuman verran:
    [​IMG]

    Nyt siihen istui tuo mersun puskurikin just hyvin. Ja niinku näkyy, lokasuojaa piti vähän jatkaa alas päin alkuperäsen muovipuskurin jättämän aukon jäljiltä:
    [​IMG]
    (taustalla Lötkis laikkaa/lankkaa letukkaa)

    Tässä yleisnäkymä toiselta puolelta:
    [​IMG]

    Autohan on siis ööö ½-sedan delivery...
    Kalterit tein avuksi muutokselle:
    [​IMG]
    Ja siinä on aukko pellitettynä umpeen 1,25 millisellä:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Listan reiät ummessa ja kylkirööri sovituksessa:
    [​IMG]

    Tähän väliin on hyvä laittaa kuva sen hetkisestä käyttöautosta:
    [​IMG]
     
    KajS tykkää tästä.
  2. juha745

    juha745 Gearhead

    Ja sitten takasin asiattomuuksiin.
    Verhoiluja takalasien paikalle:
    [​IMG]
    Ovipahveista romukotelot pois ja kissakuvio-paneelia tilalle:
    [​IMG]

    Kestääkö kantti? No ei varmaan, täytyy tinata se:
    [​IMG]
    ps. auton kaikki saumat tinattiin kyllä.

    Keula muodostu tollaseks:
    [​IMG]

    Kaveri masentui runsaasta kitin käytöstä:
    [​IMG]

    Pohjamaalihommia:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maalatuna, kiitos Sepi!
    [​IMG]

    Kasattuna ja heti ajossa:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ovenkahvoista saa ihan hyvät hampaat.

    Jatkuu...
     
    teippi-mikko, wilburi ja KajS tykkäävät tästä.
  3. juha745

    juha745 Gearhead

    Skallop-viiruja söhrätty pintaan:
    [​IMG]

    Ja ajettukin on:
    [​IMG]

    Ja lisää söhritty kuvia kylkeen. Taustalla näkyy Slantti-Belvedere, millä mun piti ajaa koko viime kesä, mutta en sitten ajanu, kun siinä ei toiminu mikään. Ja rivin viimesenä tyttökaverin ja mun Hiluxi, samaa sarjaa tämän aiheen pääosan kanssa, siinä on mm. siivet.
    [​IMG]

    Laitan lisää kuvia myöhemmin, taas on keulan muutokset työn alla (pysyvä tilanne tämän kanssa). Kysykää jos joku ihmetyttää tai harmittaa!:mad::cool::D
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo lokarien kääntö ulospäin tekis monessa muussakin pirssissä hyvää. Ei sitä tuosta(kaan) lopputuloksesta kyllä huomaa, mutta keulan leveys näyttää heti paljon paremmin autoon sopivalta.

    Jännä muuten huomata miten lyhyeltä tuon Vollen perä näyttää nyt.:confused:
     
  5. juku_h

    juku_h Gearhead

    Ok kyllä hyvä tekemisen meininki! Aihio on kyllä hyvä toteuttaa kaikkia perversioita.
    Ite tykkäsin keulasta ilman mitään blingejä, tuo pohjamaali kuva.
    Sais olla matalampi.?

    Jukka
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  6. juha745

    juha745 Gearhead

    Matalampi? Joo choppaan tän varmaa joskus, kun on sopiva sauma siihen hommaan. Ja alusta on jo nyt ärsyttävän matala talvisin, pakoputken kohdalta tosin ainoastaan.:D
    Toki sitte alustallekin joutuu jotain tekemään jos sen katon tiputtaa.

    Ja tätä on tosiaan hauska muokata mielin määrin, kun 80-luvun Volvot tuppaa olemaan niin helvetin rumia, että melkei sama mitä tekee, niin ei ainakaan rumene. Itse olen tätä mieltä, muutakin tullu kuultua, uskokaa tai älkää...:p
     
  7. juha745

    juha745 Gearhead

    Ja tässä ihan tämän hetkinen olemus. Kulmavilkkuparkit lähti veks jo viime alkutalvesta, kun mun piti vaihtaa renkaat, mutta jotenkin harhauduin. Rumien vilkkujen poiston lisäksi tässä oli ideana saada keulasta vielä leveämmän näköinen, eli siirsin ajovaloja vielä vähän reunempaan.
    '50 Mercury (tai Volga M22)-tyylinen maski on tehty cd-telineestä, joka löyty jätekatoksesta; "Hei täällä roskiksessa on jotain mitä sää voisit tarvita!?"
    [​IMG]
    Vilkut/parkkivalot edelleen aika traktori-osastoa, mutta jotkuthan siinä tarvii olla. Hiluxiin pistettiin Triumph Spitfiren vilkut, vois harkita tähänkin sovittaa sellasia?

    Matkaradion kokoiset muovipeilit sai kanssa lähteä tyylikkäämmän tieltä (toiselta puolelta puuttuu vielä toistaseks).
    Taustalla jo aiemminkin mainittu Belvedere uudessa kuosissa. Nyt se on palvellut uskollisesti kun jaksoi viime talven käyttää sen paranteluun/korjailuun.
    [​IMG]

    Ja tässä näkyy lähes viimesenpäälle kasari-kustom kylkiputken lämpösuojus-räystäs:
    [​IMG]

    Eikä yhden suosikkiyhtyeen logokaan saanut jäädä rauhaan, piti siitäkin mennä tekemään oma näkemys:
    [​IMG]

    Seuraavaks ois suunnitteilla sovitaa tähän Amazonin ratti...
     
    teippi-mikko ja guru tykkäävät tästä.
  8. max

    max Double Gearhead

    On sulla jumalauta pokkaa! Tällaiset oudot projektit ovat kyllä asiaa.
    Mulla oli vuosia sitten Chevy Scotsdale Pick-Up.Työkaverini kävivät ruuvaamassa yön aikana lavan päätyihin matkustajalentokoneen VHF antennit.Ne muistuttavat hain eviä/siipiä,ja ovat isot.

    Naapuri tuli sit muutama päivä siipien asennuksen jälkeen mun puheille,ja sanoi:"Noi sun siivet ovat kyllä hienot,mutta olen kyllä miettynyt onko sulla kaikki ihan OK?"

    Mulla kesti pokka ajaa "Siipiscottarilla" pari päivää,jonka jälkeen ruuvasin ne irti.Kukaan kolleegoista ei ole tähän päivään mennessä myöntänyt siipien asennusta.
     
  9. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Hyvä proggis!
    Peräpää jää vähän nysäksi, tuota fenderi-teemaa kannattais mielestäni vielä jalostaa pidemmälle...ja matalamalle, eli kaariin täytettä.
    Nykymaski hyvä, noi hornit maalasin mustaksi nii ei niin hyvin erottuis sieltä takaa.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Belvestä kanssa kuvaa ja tarinaa?:rolleyes:
     
    bottipoika ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  11. Jake

    Jake Gearhead

    Tää on kyllä hauskan näköinen vehjes. Mää ainakin tykkään @
     
  12. juha745

    juha745 Gearhead

    Nyt tapahtu omituisia, tämä ei lähe käyntiin.
    Leimasin auton tuossa ja laitoin seisontaan.
    3 viikkoa auto parkissa tallin pihassa, loivassa rinteessä perä alaspäin. Koitin käyntiin, ei edes lupaa.
    -Bensaa on
    -Kipinä tulee, sytkäkamat vaihdoin varmuuden vuoks (tulpanjohdot, virranjakajan kansi+pyörijä, tulpat on vuoden vanhat)
    -Bensapumppu pyörii
    -Sulakkeet tarkistettu
    -Virtaa on

    Mitähän seuraavaks sitten koittais? Jotenki omituinen homma. Moitteetta toiminu aikasemmin. Bensahan tästä loppui silloin leimanhakureissulla, kannusta lisää ja heti lähti käymään sillon. Voiko polttoainejärjestelmässä olla muka niin paljon ilmaa tuon tapahtuman jäljiltä? Useampaan kertaan niitäkin liitoksia tässä sitten availtu.

    edit: niin sitähän ei olekaan aiemmin mainittu että tekniikka on b230f.
     
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Bensapaineen säädin?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin riittäkö bensan paine ja onko kipinä oikeahetkistä? Tässähän taitaa olla kaksi bensapumppua vielä kuten omassa oli, nostopumppu tankissa ja siirto linjastossa.



    On muuten hiano volvo.
     
  15. juha745

    juha745 Gearhead

    Voiskohan se olla tuo bensanpainepuoli sitten? Ajotuksiin ei oo koskettu ollenkaa, joten tuskin siinä häikkää? Täytynee asentaa bensanpainemittari tai vaihtaa vaan tuo säädin, jos tulee edukkaasti vastaan. Joo kaks pumppua on tässäkin.
    Kiitokset neuvoista ja kehuista!
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos bensapuoli ei niin en tiedä voiko rikkinäinen ykk/hall anturi sotkea niin että kipinä tulee mutta väärään aikaan.


    Tankin pumppu pimeenä vielä käy, kokemusta on. Pitää vaan sahata käyntiin. Siirtopumpun häviämistä ei enää kestä.
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tämän volvon olenkin liikenteessä nähnyt.
    Tuota Siipi-Hiluxia en.
     
  18. juha745

    juha745 Gearhead

    Taidankin kattoa nuo anturit sitte seuraavaks. Starttispraytä suihkittiin imupuolelle ja ikäänkuin potkas välillä takasin. Bensalinjan avasin tästä ja pyöritettiin siirtopumppua niin kyllä sitä ainetta silmämääräisesti tuli kovalla paineella...tiiä sitten oliko riittävä.

    Jaaha, täytynee laittaa Hiluxistakin parempi kuva tänne jossain välissä.:cool:
     
  19. Filth

    Filth 3rd gear

    Jos kiekkamittari pomppii startissa niin hall anturilta tulee tieto. Konehuoneessa musta järjestelmä rele paisarin kyljessä tai toisella puolen iskaron tolpassa, sen läpi menee useampaan paikkaan ohjaukset. Tinaus vikoja näissä jonkun verran. Orkkis rele tinaamalla parempi kun uusi tarvikerele. Syttytulpat yks kova vaihtoehto, nyky tulppien laadulla jos kerta hörähtää välillä.
    Saahan sieltä vikakooditkin luettua bensa ja sytty puolelta siitä mustasta boksista kuskin iskari tolpasta...
     
  20. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Näin tämän 'livenä' pari vuotta sitten Kuopiossa. Vanhana volvomiehenä kiinnitti heti huomiota.Mielenkiintoinen tuttavuus ja mielenkiistoista tarinaa.
     

Kerro tästä muillekin!