Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. rammi95

    rammi95 1st gear

    Ootko mitannu siirtopaineen? Voiko olla säädetty sieltä alemman pelliluukun alta pienelle, joku viisaampi osaa varmaan sanoa onko tässä pumpussa mahdollista?
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    Moottori alkaa yleensä röpöttämällä käymään jos siirtopuolella vikaa.
    Toki se on helppo mitata ku laittaa syöttöpumpuun semmosen banjopultin missä on päässä kierrereikä.
     
  3. rammi95

    rammi95 1st gear

    Pähkäilly nyt aikani noitten eri shift kittien kans, mut osaisko joku valaista hiuka asiaa tarkemmin mitä eroa noilla on keskenään? Eli Superior/transgon diesel ja hd-2 ja mikä toi Sonnaxin sure cure kit on? Onko jotain muita osia mitä kannattaisi samalla tällätä siihen venttiili koneistoon kun irti ottaa? Niin ja auto oli se -95 rammi
     
  4. xterror

    xterror Gearhead

    Prkl,ny se myrkyn lykkäs. Hylsy leimalla. Lasikuituisen matalan lavakatteen kanssa pitäis leimaukon mukaan olla vielä kuormasuoja takalasia vasten, onko muilla vastaavia kokemuksia? Eihän tuohon edes saa mitään sidottua päälle..
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Samoilla kulmilla kun oletettavasti vaikutat niin ihan tuollaista kertakäyttösälää oon käyny hakemassa Renkomäen Varaosaexpertiltä, niillä on aika tavalla kaikkea ollut hyllyssä.
     
  6. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Joo, kyllä ne sen kuormasuojan vaatii...katsastuksessa. Minulla aina leimaan kaari ja 275/75R16 renkaat, lava pulteilla rungossa kiinni. Leiman jälkeen pultit irti (että kippi toimii), isommat rillat ja lasikuitukate ilman "turvaverkkoa" mikäli on sellaista ajoa. Ei kukaan kysele liikenteessä. =D
     
  7. xterror

    xterror Gearhead

    Joo sehän tässä on kun se on viimeeks rekisteröintikatsastettu pelkän lavakatteen kanssa. Ei kellää oo kaarta myynnissä?
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Voe helevettiläene, jos oisin tienny että 275 75 16 kokoa olis ollu halavemmalla. Prkl
     
  9. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Eikai lavakatteen kans suojaa tarvii? Onks se sellanen lavan laidan korkunen ja hytin korkunen? Eihän lavan korkusen katteen alle edes saa mitään mikä ei olis lavan päätyä vasten...?
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Rekisteriotteessa taitaa lukea "avonainen kuormatila" tjsp. eli helposti irrotettava lasikuitukate ei vaikuta ohjaamonsuojan tarpeellisuuteen. Mulle katsastaja kerran huomautti asiasta, kun lavan päällä oli hytin korkuinen kate eikä kaarta ollut. Ei kuitenkaan hylännyt vaan sanoi, että laita ensi kerralla. Ehdotin että laitan verkon kiinni katteen etuseinään, mutta ei kuulemma ole riittävän vahva.
     
    Muokattu: 8.7.2016
  11. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Sieltä tulee kans paljon haettua mut jotkut osat aivan hiton kalliita.

    Valokatkaisia yli50e kalliimpi ku muualla tai jarrupalat tasan tuplahintaisia muihin paikallisiin puljuohin verrattuna.
     
  12. xterror

    xterror Gearhead

    Näinhän sitä luulis, mutta kai se on alettava ens viikolla hitsailemaan suojaavaarautaa. Olisiko kellään heittää kuvaa kolmoskoppasen raudasta ja/tai kiinnityksestä lavaan?
     
  13. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mitäs vuotavan ohjaussimpukan kans tehdään. Onko joku onnistuneesti korjannu nuita vai pitääkö hommata uutta?
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    sama homma lasien kanssa. crc:tä tms väliin ja reilulla teippauksella kasaan.. on toiminut siitä asti.
     
  15. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Mulla on 2gen ramissa lavakaari pulteilla siinä lavan yläreunassa kiinni. Alunperin oli pelkkä lattarauta mistä oli kiinni läpipulteilla, mutta lisävalot lavakaaressa pimeällä ajaessa huomasi, ettei ole kovin tukevasti kiinni. Niin hitsasin lavakaareen vinotuet mistä sai kiinnitettyä vähän taaempaa myös, niin tuli tukevampi.
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kaveri osti Ramin autoja maahantuovalta jobbarilta, ja siinä oli kaari kiinni parilla itseporautuvalla peltiruuvilla lavan laidan päällä. Ruuvit eivät olleet uponneet peltiin, vaan olivat kiinni ainoastaan lavakaukalon muovissa. Leimattu oli kuitenkin ja kaari kesti kiinni kotiin asti.:p
     
  17. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ilmeisesti tyyppivika. Minä puri moneen kertaan katkaisijat aivan atomeiksi ja putsasin kosketuskärjet 1000 hiekkapaperilla. Aina toimi pari viikkoa ja sitten rupesi kettuilemaan taas. Viimeinen kokoeiltu konsti oli Wurtin sähkönkorjausspray http://www.wurth.fi/wurth_tuotekuvasto/7_Kemikaalit/index.html#43/z Uitin koko paketin sillä ja puhalsin paineilmalla kuivaksi. Nyt on toiminut 2,5 vuotta moitteettomasti.
     
  18. xterror

    xterror Gearhead

    Juu samalla lailla oli ex kakkosessa mullakin, nyt on vaan niin neitseellinen lavamuovi ettei millään viitsis alkaa reittämään sitä. Varmaan joutuu leiman ajaksi ottamaan muovinkin pois lavalta..
    Osaiskos kukaan kertoa että käviskös neloskopan korkea lavakate kolmoskorin lavalle?
     
  19. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ram tekee sellaista et jos seissoo päivän ajamatta niin vetää ilmaa reilusti ja saa sahailla akut melkein tyhjäks et saa käyntiin. Starttaa ja on hetken käynnissä ja sit sammuu kun vetää ilmaa.

    Onko mitään tyyppi vikaa?
    Minkäkokoiset noi polttoaine linjat on ?vois hakea uudet letkut alkus ja vaihtaa suodattimen.
     
  20. xterror

    xterror Gearhead

    Katsoppas tankin päältä lähtevien soppaputkien kunto, aika herkkä paikka mätänemään. Ne pienet ruostereiät tekee just em oireita.
     

Kerro tästä muillekin!