Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Screaming Tree

    Screaming Tree 2nd gear

    Hienoa, kun harrastus kehittyy. 10–30 vuotta on revitty "tarpeettomia" saastelaitteita piilojameksista. Nyt poistetaan käytöstä "tarpeettomia" sylinterien lepuutuksia. Ainoina vaikutuksina kulutuksen ja päästöjen nousu. Molempien lopputuloksia paikkailevat sitten autojen seuraavat omistajat.

    Sama olisi antaa kaikille insinööreille kenkää ja lakkauttaa R&D-osastot, kun jokainen kotituraaja kyllä tietää paremmin, miten auto saadaan toimimaan.

    Laittakaa nyt saman tien autojenne rekisteritunnukset ja valmistenumerot tänne, niin jokainen tolkun ihminen tietää välttää tuollaisten idioottien jälkeensä jättämiä sätöksiä. Pilaatte täysin toimivia autoja.
     
    mopar72 tykkää tästä.
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Minä en tähän trolliin vastaa mutta vastaan vaan omin kokemuksin ja kerron muille palstan lukijoille mielipiteeni autosta.

    Jokainen ei osaa osaa. Mutta toi intune i1000 osaa. Eroa ton ohjelman lataamisen jälkeen on kuin yöllä ja päivällä vaihdelaatikon toiminta vaikuttaa eniten ajettavuuteen ja uskon lupauksiin tai ajotietokoneen näyttöön että kulutus laskee kaupunkiajossa ja lepuutuksen poiston jälkeen 100kmh vauhdissa auto meni ennen 2000rpm nyt 1800rpm. ja auton ohjelman voi palauttaa vakioksi 10 min työllä. Tosin joka tollaisen bensarosvon haluaa ei halua sitä vakiona..
    Ja dieselin hiukkaspäästöt on vaarallisempi päästömuoto. En näistä bensavehkeistä olisi huolissani..
    Ja itsellä hemi söi öljyä kun sen ostin ei paljoa mutta pari kolme desiä/1000km ton sylinterin lepuutuksen poiston jälkeen jonkun aikaa ajettuani öljynkulutus loppui ja nyt mittatikussa öljy pysyy kohdallaan
    Ja jos ois rahaa ostaisin teslan sähköllä 700hv ja awd. Ja jos ois edes vähän nykyistä enemmän rahaa ostaisin dodge ramin srt-10 mallin..
    Jos joskus tulee jatkuva päästönseuranta autoihin hommaan sen ramin.
    Puuttuvat pisteet ja pilkut.............,,,
     
    Kanki65 ja dust3r tykkäävät tästä.
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Onkos kokemuksia seuraavasta ongelmasta. 300c 2.7 v6 hukkaa jäähdytinnestettä. Kerran viikossa saa lisätä pari desiä. Olen yrittänyt tutkia mihin se hukkuu mutta ei ole löytynyt vikaa. Tutkittu on: paisuntasäiliössä ei halkeamia, paisuntasäiliön korkki vaihdettu, vesipumppu ei vuoda juorureijästä, vesipumppu ei vuoda öljyn sekaan sillä öljyn pinta ei nouse eikä ole kermaa missään. Termostaatin koppa ei vuoda, ylävesiletkun lähtö ei vuoda, lattialle ei jää mitään tippoja.
    Kansipahvivikaan ei viittaa kun ei tule painetta paisuntasäiliöön eikä puhalla valkoista putkesta. Lämppärin kennokaan ei tunnu vuotavan. Mitäs voisi vielä tsekata?
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    j
    Veikkaan että sama vika kuin Hemi moottorisissa. Niissähän on ainakin vesiletkut kiinni sellaisilla "itsekiristävillä" klemmareilla, en muista virallista nimitystä mutta siis ei ruuvattavat. Ne ei vanhuuttaan enää purista tarpeeksi tiukasti ja moottorin jäähtyessä kusee nestettä pihalle. Seuraa onko pohjapanssari kuivana aina. Mulla vuoti alavesiletkun syylärinpuoleinen liitos. Se tapahtui vain kovilla pakkasilla mutta oli kyllä mielenkiintoinen homma paikantaa . Korjautu oikealla klemmarilla. Samaa on monet metsästäny. Veikkaanpa että sullakin kyse juuri tuosta "ominaisuudesta". Vuotaa vain jäähtyessä ja sitte taas pitää.
     
  5. apukuski

    apukuski Gearhead

    Nyt tarjos niin jännittävän vikakoodin että ei löytynyt kyllä googlettamalla vastausta tähän b3000 body mutta ei mitään muuta infoa.
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

     
  7. apukuski

    apukuski Gearhead

    Tuo b3000 hävis omia aikojaan. Nyt on sit p3000 alkusia koodeja useempi. Ongelmat alkoi kun vaihdoin tulpat. Ja kyllä tulpat on ihan oikeat.. kone käy kyllä normaalisti ja kaikki tuntuis toimivan. Konttorin setä ei kai tykkää jos on päällä olevia vikakoodeja. Tulppien vaihdon yhteydessä vaihdoin myös egr-venttiilin.
     
  8. B

    B Gearhead

    Nyt ajellut 1957 300C:llä yli 500 km ja hyvin tuntuu pelittävän........
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  9. CAD54

    CAD54 3rd gear

    Mikäs siinä kun ei häiriövalot pala ja nivel remppaakaan ei tarvi tehdä.....
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Onko syttyny vielä Check Engine valoa tai herjannu lambda anturia..? :D
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos jollakulla tarvetta 300C:hen 20x9" SRT8 vannetta niin tuossapa ois mulla tarjolla sopivasti: http://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/98f6ab086a855c65511fa04a9cec7361/

    Vkonloppuna hain mun ex Camaron takasin ja siinä ei oo mjoottoria niin pitänee jäädyttää 300C rakentelu toistaiseksi, en oo vielä ehtiny noille renkaita tilata niin voisin myydä nyt nuo vanteet moottorin rahottamiseksi poiskin.
     
  12. B

    B Gearhead

    Eipä ole syttynyt vaikka mittaristo pelaakin......
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    2dl viikossa on aika paljon eikä välttämäti näy öljyn värissä.Tuohon koneeseen on vesipumpun käytännön vaihtoväli 100tkm tai viimeistään heti kun nestettä alkaa häviämään.Chrysler kertoo korjanneensa 2.7 koneen ongelman jo aikoja sitten mutta ainakin 2009 siitä vielä oikeusasteissa väännettiin kättä.Jos minulla olisi k.o kone ja nestettä häviää vaihtaisin vesimpumpun välittömästi ja tekisin koneelle huuhtelun + uudet öljyt,ja ehkä avaisin vielä öljypohjan jotta saisin nukuttua yöni rauhassa.
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Olen tietoinen tästä ongelmasta ja tosiaan pumpun laakeria suurennettiin ja tiivistetyyppi vaihdettiin 2004 tienoilla, mutta ei poista ongelmaa jos niin kuitenkin käy sillä vedet menee pumpusta suoraan öljyn sekaan.

    Nyt tuo nesteenkulutus on kuitenkin loppunut kun pari kertaa lisäili nestettä. Jakopääremontti on kuitenkin tiedossa lähiaikoina sillä uusi pumppu ja jakoketju on jo tilauksessa
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    En halua piruja maalata seinille,mutta jos se pumppu on sattunut vuotamaan tekisin koneelle täyshuuhtelun kun se lieju ei sieltä halua oikein lähteä pois,muuten on kohta taas yksi laakerivikainen 2.7,eikä ole edullista lystiä sitten.Jakopään yhteydessä kannattaa myös uusia kiristin,se on kulutustavaraa.Muutenhan tuo kone on pomminvarma.
    Korostan että tämä on pahin skenaario ja voihan se olla ihan mitä vain huomaamatonta tihkumista....
     
    Muokattu: 22.7.2016
  16. Kantsii myös katsoa vuotaako koneen päältä imusarjan edestä olevasta letkulähdöstä nesteet ulos, letkuähtöhässäkkä on muovia ja päällä oleva kansi "irtoaa" ajan kanssa... Oli omassa 2,7:ssa tätä vaivaa, tosin vuoto ei ollut noin rivakkaa vaikkaa saattaahan se ollakin? Sittenhän on myös mahdollista että joku letku vuotaa tai jäähdytin?

    En olisi huolissani tuosta vesipumpusta jos vanhat öljyt ulos laskiessa ei huomaisi olevan vettä öljyn seassa, harvemmin ollut näitä "laakerivikoja" 2005 ja uudemmissa 2,7:ssa...

    Mutta sanotaan nyt vielä onhan kaikki mahdollista, en minä sitä sano enkä väitä mitään, mutta en lähtisi purkamaan pumppua pois ennen kuin muut mahdollisuudet on tutkittu...
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jeps. Öljyt olen justiinsa vaihtanut koneeseen eivätkä vaikuttaneet huonoilta vanhatkaan öljyt.
    Öljyn määrä ei myöskään lisäänny viikossa.

    Letkulähtö on on ja tsekattu ja kaikki muukin.

    Aino mitä mieleen tulee on jos se vesipumppu vuotaa sieltä ylemmästä jourureijästään ja tipuutelee koneen päälle josta lämpö haihduttaa nesteen ennen kuin sitä ehtii näkemään. Pitäisi purka imusarja pois lähipäivinä tulppien vaihtoa varten joten sittenhän senkin näkee.

    Jakoketjun vaihdon yhteydessä kandee asentaa tämä kilke joka estää ohjurin löystymisen jos kiristin sattuu hajoamaan:

    [​IMG]


    Nyt tosiaan ei ole kadonnut enää nestettä. Auto oli seissyt liikkeessä jonkin aikaa joten seisontavauriota ehkä...



    Tähän väliin on pakko valittaa että tämän 42RLE laatikon ohjausmoduli on aivan peestä.
    Lämpimällä ilmalla ja ajon jälkeen rupeaa tietokone rajoittamaan lootan toimintaa ja vehje ei jaksa kulkea. 2-3 vaihdossa hyytyy kun Taunus ylämäessä. Tällekkään ongelmalle ei taida ratkaisua olla.

    On huomattu myös muualla:

    http://www.lxforums.com/board/showt...mance-Applies-to-ALL-4-speed-owners-LOOK-HERE!
     
  18. topparius

    topparius 2nd gear

    Mikähän rupes nyt syslerissä ääntämään. Kuuluu moottorin takaa tai laatikon puolelta metallinen ääni, ääni kovenee kierroksilla. Aski öljyt on ex omistajan toimesta vaihdettu 8tkm sitten.

    Laitoin youtubeen videota :

    On taas rahan menoa tän kanssa.
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Meteli on kyllä hirveä.Olisko jotain ongelmaa vetolevyn kanssa,hankaa jonnekin,rikki,halki.Starttaako ilman suurempaa meteliä,meinaan jos startti jotenkin kihnaa vetolevyyn?
    Onko näissä sellainen tarkistusluukku siinä vetolevyssä,sellainen peltinen jonka saa irti aika helposti?
    Ääni on kyllä aika miehekäs,vetolevyn luulisi olevan täysin kiero/irti/rikki äänen perusteella.
    Muuttuko ääni vaihde päällä eteen/taakse,jos muuttuu ääni viittaa vetolevyyn/turbiiniin ja siihen suuntaan.
    Vain pelkkiä arvauksia...
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tässä kaikille jotka Diablosportin kapulalla säätelee Hemiään ja motissa alkuperäinen 95 asteen termostaatti. Ite olen nyt ajellut kesän seuraavilla flektien käyntiinlähtölämpötiloilla:

    LOW SPEED: 208F (98 celsius)
    MEDIUM & HIGH SPEED: 218F (103 celsius)

    Toimii noilla asetuksilla optimaalisesti, ei turhaa huuda flektit ja ei tainnu kovimmilla helteilläkään lämmöt ehtiä tuonne 103 asteeseen saakka vaan pysy nätisti 95-100 asteen välillä. Diablosportin softissa asetusarvot on vakio termostaattisille niin matalalla että HIGH SPEED:llä flektit huutaa jo ennen termostaatin aukeamista missä ei ole mitään järkeä, flektit palaa ja eihän ne mitään jäähdytä kun nestekään ei vielä kierrä syylärissä.
     

Kerro tästä muillekin!