Chevy v6 kipinä häviää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Plymouth\/, 27.6.2016.

  1. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Eli moottori(229) on remontoitu ammattilaisen toimesta.
    Nyt ensikäynnistyksen jälkeen ei käy tasaisesti eikä kylmänä ollenkaan.
    Tulpat uudet ja jakajan kansi uusi( Hei jakaja)
    Alipaineletkut uusittu. Saastereijät tukittu jo ennen koneremonttia jolloin kävi hyvin.

    Eli lämpinä käy epätasaisesti ja ampuu putkeen, aluksi kierroksilla kävi tasaisesti nykyään ampuu myös kierrosten tiputtua putkeen ja kun sammuttaa ja käynnistää hetken päästä uudelleen niin pakoputkesta tulee hieman sinertävä iso savupilvi, muulloin ei.

    Mistäköhän mahtaisi johtua?
    Koitin ajotuslampulla kaikki tulpanjohdot läpi niin ainakin valo välkkyy tasaisesti joka johdolla.



    Huomasin nyt ettei ryyppy toimi oikein,
    Eli puuttuuko tuosta ryypystä jotai, kun näyttisi ettei tuo ruuvikaan osu mihinkään? Kaasarina dualjet 210 kaasuttimeen ei ole koskettu

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.7.2016
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Ettei olis virranjakaja 180 astetta pielessä
     
  3. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Ite oon ymmärtänyt ettei edes lähde käyntiin, jos on 180ast pielessä?

    koneella kuitenkin ajettu testilenkki vaikka tyhjäkäynti on mitä on.
    Ajoitus myös säädetty lampulla suurinpiirtein kohilleen. Sattumoisin ei näytä tossa ajoituskilvessä mitään numeroita Olevan.
    Jakajan alipainekkin näyttäisi toimivan kun koitin.
     
  4. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Nyt ilmeni sitten uusi vika.

    Eli lämpimänä startatessa pyörii alussa heikosti ympäri ja joutuu sahaamaan pitkään käyntiin Mutta aina lopulta lähtenyt käyntiin.

    Tänään akkuliikkeen pihalla ei sitte jaksanutkaan enään pyöriä ympäri lämpimänä, apuvirralla moottori pyöri hyvin ja lähti lyhyen sahaamisen jälkeen käyntiin.
    Kotipihalla koitin uudestaan, ei pyöri startatessa ilman apuvirtaa, mutta apuvirran kanssa kyllä, mutta enää ei edes luvannut käyntiin, vaikka kuinka yritti.
    20sek odottelun jälkeen käynnistyi samantien ihan kuin mitään ongelmaa olisi edes ollut, tuntui ettei olisi saanut kipinää?

    Auto toimii kyllä kun vain saa käymään ja on veto päällä, kiihdytyksen jälkeen paukkuu kuitenkin pakoputkessa ja tyhjäkäynti ei ole tasainen.

    Akku uusi, testattu, että antaa virtaa tarpeeksi, maadoitus akulta runkoon ja lohkoon.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kone on 229 tai pienempi odd fire niin jakajan kansi ei saa olla even fire kikkaraan tarkotettu ja toisinpäin.
     
  6. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Eli kyseessä on 229 v6 1980, mistä tunnistaa kumpi kone on kyseessä ja jakajan kansi?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole ihan varma mutta jos venakopat on keltetä kiinni niin kone on even fire. Ja jos reunoilta niin odd fire.
     
  8. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Kannet reunoilta kiinni ja jakajan nastat ei ole symmetrisesti ja ennen koneremonttia toimi samanlaisella jakajan kannella moitteetta
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just ton takia kun jakaja kipinöi epätahtiin niin se voi olla myös muuten kuin 180° pielessä.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mullahan taas 229 Caminossa käynnistyy kyllä, mutta kun laittaa pykälän silmään niin alkaa prötäämään ja sammuu helposti.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi ei tarvii kovinkaan isoa alipainevuotoa.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin, voisiko olla tehostin?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi sekin, mutta vuorotellen joka letku letterillä lyttyyn laittamalla sekin varmistuu.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok. Mites sitten jos on tehostimen sisällä niin sitä ei varmaan ole helppo todeta?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No letku lyttyyn on se helppo todeta, ehjä tehostaa vielä seuraavana aamuna. Korjauskin on aika helppo jos löytää uuden kalvon.
     

Kerro tästä muillekin!