mäntäkompuran veden poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja nasu74, 16.7.2016.

  1. nasu74

    nasu74 1st gear

    :mad:alkaa pikkuhiljaa toi"vesi"puhallus riittää.eli miten pääsisi kohtalaisilla kustannuksilla kondesio vedestä eroon.
     
  2. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    No minkälaiset vedenpoistot sinulla nykyään on ja kuinka hyvän vedenerotuksen tarvitset? Yksi hyvä juttu on laittaa linjaan välille iso välisäiliö. Halvoillakin vedenerottimilla pääsee melko pitkälle. Välisäiliön jälkeen itsellä on puhallukseen halpa linjaan laitettava seinämallinen vedenerotin ja vielä ennen säkistä imevää puhalluspistoolia kevyt patruunamallinen suodatin, mitään ongelmia ei ole ollut. Maalaukseen budjettiratkaisuna laittaisin ehkä peräkkäin pari noita seinämallin suodattimia ja myös ruiskun eteen patruunamallisen suodattimen, luulisin toimivan. Itselläni on maalauksessa pari kompuraa yhdessä ja vettä tulee jokseenkin paljon. Linjasta löytyy seinämallin perussuodatin ja sitten ruiskua raitisilmamaskia varten öljyn ja vedenerotinyksikkö ja vielä ennen ruiskua patruunamallin suodatin. Tällä kombolla ei vesiongelmaa ole, mutta on hiukan kallis ratkaisu.
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mitähän toi alkaa riittää jutska tarkottaa?

    Itte oon vaan puhaltanu viikottain vedet ulos painesäiliöstä. tarttee varmaan hommata jonkinlainen järjestelmä hoitamaan hommaa. Vissin proffecionaaleil on joku luulo asiasta.
     
  4. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    vois olla tiedossa yks ilmankuivain jos siitä apua. Ollut korjaamo käytössä ja tammikuussa otettu seinältä alas. Tarkemmat speksit kiinnostuneille.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    paksuseinäisestä putkesta metrin pätkä,päät umpeen,alle tyhjennys roppu,tulo ilma puoleen väliin ja lähtö ylös,lopuksi suodattimen kanssa normaali vedenpoisto laite,jokaiseen voi laittaa ns automaattisen ropun eli kun paineet pois aukeavat kaikki itsestään.ainakin itsellä toiminut
     
  6. nasu74

    nasu74 1st gear

    eli vettä tulee linjastoon vaik on vedenerotin/paineensäädin seinällä sekä puhalluskellossa.veden poistan päivittäin kompurasta,meinasin laittaa k-auton 60l painesäliön välisäiliöksi.säiliö pystyyn ilma sisään keskeltä, käyttöilma säiliön yläpäästä,vedenpoisto alapäästä.
     
  7. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Juuri vastaava systeemi itellä, eli 50 l säiliö, mikä pystyssä, ilma tulee keskeltä ja lähtee ylhäältä. Lähtöön liitin bilteman vedenerotin paineensäädin yksikön, josta saa kaksi letkulähtöä, juuri koskaan ei ole vettä kertynyt paria tippaa enempää tuohon vedenerottimeen.
     
  8. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Mulla lämminvesivaraajasta tehty vastaava niissähän kylmävesi syötetään alhaalta ja lämmi otetaan ylhäältä.
     

Kerro tästä muillekin!