Toivoton tapaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 20.1.2015.

  1. tapnie

    tapnie 2nd gear

    Asia meininkiä!
     
  2. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Me touhuttiin n.2009 samanlainen ruisku muutos pikkulohkoon. Onkohan maxin aihio tullut samasta osoitteesta kun mulla?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Tämä mun ruisku on ollut Ilmosen Peralla,ja sen jälkeen ostin sen Hurmerinnan Samulta.Tätä aikaisempia vaiheita ei ole mulla tiedossa.
    En tiedä sitten tiedä kuka "porttaaja" on tuohon kajonnut,mutta on kuitenkin tehnyt ison vahingon, koska on mennyt imusarjan suuta louhimaan.Luokatonta tärväämistä.No,näistäkin me selvitään.Tällaiselta ihmiselta pitäisi vaan katkaista sormet.

    Nuorempana Chevy oli se ainoa oikea merkki,ja muiden kanssa ei edes keskusteltu.Tänään kaverin tallilla funtsittiin tätä imusarja hommaa,ja sit kun oltiin päästy yhteisymmärrykseen,niin ruvettiin punomaan hänen Toyota Celican vaikeaa sähköliitintä.

    Toyotat ovat killer vehkeitä,uskokaa tai älkää.
     
  4. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Samaa reittiä se on mullekkin toi ruisku tullut. Duunia tohon kyllä sai tehdä ihan riittävästi, mutta näky konepellillä on sen verran kyrväkäs että se kannattaa :cool:
     
  5. max

    max Double Gearhead

    No niin.Tos olis muutama kuva työvaiheista,ja läppäakselin päähän mikä on kuvattu,jyrsitään sille adapteri, jotta asentoanturi osuu sopivasti kiinni.

    Bensatukissa on näkyvissä myös adapteri jolla se saadaan linjaan imusarjaan.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  6. Snigu

    Snigu 1st gear

    Onhan tuo aika kyrväkäs paketti :)
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Onko läppäpinta-ala riittävä kaikille kierrosalueille?
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Öh,nyt en ymmärrä mitä ajat takaa tällä kysymyksellä.BBC,selvennä ja selitä mistä kyse,kiinnostaa kyllä.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mun mielestä on kyrväkäs paketti,eika aika:D
     
    Snigu tykkää tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    On kyllä, ja imua enemmän kuin kahdeksassa blondissa!
     
    Achti ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyyl kaheksan blondiakin on aika imusatsi!
     
  12. BBC

    BBC Guest

    Hieno on paketti ja tuon näköinen koneen pitää ollakin.

    Tarkoitan vain että oisko vähän liikaa läppäpinta-alaa. Hankala saada toimimaan ilmamäärämittari oikein.


    Näiden kanssa on pari kaveria taistellut/opetellut ja jopa kyllästynyt ja siirtynyt johonkin muuhun,...

    a
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ilmamäärämittari taitaa olla melkosen vaikea toteuttaa mutta monessa ruuttaboxissa on "alpha-N" tsydeemi vaihtoehtona. Siinä bensa ruutataan TPS ja RPM kartalla. Keittoon kun lisää vielä laajakaistalambdan niin kyllä tollasen säätöihin saa.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Nyt ois sitten metallihommat tehty. Paitsi se, että imusarjaan on hankalahkoa koneistaa termarille koloa. Voisikos sen uran/kolon koneistaa sitten termarin koppaan imusarjan sijasta?

    Terveisin epätietoinen Vantaalta.
    [​IMG]
     
  15. 383

    383 Gearhead

    Kyllä mä sain imusarjaan koneisetettua termarin paikan .kyllä se varmaan voi koneistaa siihen koppaan jos on helpompi t.t
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Ihme juttu miten kamera vääristää asioita.Hitsisaumathan näyttävät hieman roisilta kuvassa,mutta todellisuus on toinen.Ei ollut Crower imusarja ihan helppo hitsattava.
    Vähän ajattelin Dremelillä saumoja pyöristää ja lyödä jonkun hippivärin sit päälle.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Noniin,muutama kuva ja vähän jutuntynkää.
    Toi olis sitten valmis.Ensimmäisessä kuvassa näkyy hyvin Boschin suuttimet,jotka ovat juntattu tukkiin.Toisessa kuvassa asentoanturi akselissa,myös koneistamaton termarin kolo.Kolmas esittää jarruille tehtyä alipainelähtöä.

    Mitäs tällainen leikki sitten maksaa?

    -Torvisoittokunta 1300€
    -Modaukseen käytetyt osat imusarjaan 821€
    -KMS kompuutteri 1950€
    -Näyttö mittaritauluun 395€(KMS)

    Grand Total 4466€

    Tähän ei sit ole vielä laskettu työtunteja joita kertyi 11.

    Hmm...käytetyn Performerin taitaa saada reilulla sadalla eurolla.Nyt hiukan ymmärrän miksi Turn Key Pro Stock motti on siellä 200 000 € paikkeilla.

    No,niinkuin Uuno Turhapurokin totesi,niin kohta on perintöä tulossa,eli villejä ajatuksia motin suhteen!! Tai ainakin suhtautumiseni ylitöitä kohtaan voi olla hyväksyvämpi tulevaisuudessa........

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.8.2016
    Herje, Achti ja palontie tykkäävät tästä.
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muuten ihan jees mutta vaakkumia jarruille tosta ei kyllä saa, siis riittävästi.
    Pikku puuhastelulla yhdistät joka kanavan pikku putkella sieltä alapuolelta ja tosta jakajan läheltä yx putki ylös.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Ihan samaa kyllä funtsin noiden jarrujen osalta,mutta kiitos vinkistä,ja kyllähän tohonkin ratkaisu löytyy vaikkapa juuri esittämälläsi konstilla.
     

Kerro tästä muillekin!