Dodge Aspen ja "aina jotain"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bottipoika, 17.11.2015.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Itellä oli aspenissa vähän samaa vikaa. Synteettinen atf auttoi asiaan. Lämpimäks käyttelyt vapaalla auttaa kans siihen. Pakkasella tosin arpoi. Eli saattaa olla jatain vikaa jos kesäkelilläkin rutkuaa.
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tuli vilkuiltua nuo jarruletkut ja hyvältä vielä vaikuttivat
    jarruje kanssa tullu nyt siihe johtopäätökseen että jos kerta masiina pysähtyy näilä
    ja ainut ongelma on tuo jämäkkyyden puutos
    nii mennään näil eväil nyt hetke aikaa ainaski.

    täs välillä sit vilkuilin iha konehuonee sähkö ihmetyksiä

    että mitähä irtopiuhoja sitä täältä löytyy?

    sit kokeilin viel biltema halppis ajotuslamppua jollaine tuli hommattua

    en siis tosiaankaa tiijä miten tuota ajotus merkkiä luetaan
    ja missä sen pitäs milloinki olla ja minnekkä päin millonki liikkua
    eka testis (videon keski vaiheil) virrajakaja alipaineletku kytketty kaasariin
    siin sit väli testi ilma että letku o missään kiini
    ja toisessa (videon loppu vaihe) laitan sen jarrutehostimeen
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Aivan kuin tuo ap-säädin toimisi väärinpäin... Siis myöhästyttäisi syttyä.

    Alussa merkki on ihan sopivassa kohdassa, olettaen että lampun säätö nollassa. Tosin sen pitäisi olla siellä letku irti. Ja kaasarin lähtö tulpattu.

    PS. Ihanhan tuo kuullostaa raikkaasti käyvän.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  4. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    joo
    nii se kaveriki tos vko sit ku kahteli tätä bigwheelssis
    nii tuumas että jakaja alipaine toimis väärä kätisesti
     
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear


    on se komee nopeesti vilkastuna, kaukaa katottuna:p
     
    Saetkae tykkää tästä.
  6. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    jaahas
    jos sitä yrittäs elvytellä tuota 904 lootaa sil suodattimen & öljyn vaihdol
    nii mikäpä näist suodatin vaihtoehdoista olisi järkevämpi
    http://www.uspartsperformance.fi/wix-58707-suodatin
    vai
    http://www.jenkkiosat.com/vaihteist...__904_66-04_pakkaus_sisAltAA_2kpl_tiivisteitA
    vai liekkö tuolla väliä?
    kuinkas hirveesti se tää 904 haukkasee tuota atf sisuksiisa ku näyttäs oleva tään näköne öljypohja > https://www.google.fi/imgres?imgurl=http://i1152.photobucket.com/albums/p487/HaikalaS/IMG_4024.jpg&imgrefurl=http://overdrive.fi/forum/threads/alumiini-%C3%B6-pohjat-moparin-a-904-a-999-a-727.273205/&docid=TiL7-txojnvmyM&tbnid=FOWZcLfGBE4_HM:&w=640&h=480&bih=955&biw=1920&ved=0ahUKEwi2pNj9r47OAhUCFywKHf1sCuMQMwgdKAIwAg&iact=mrc&uact=8
    sitte viel että kuinka se lootan&turbiinin huuhtelu tapahtuu?
    mitä väliä/eroa näil 220 ja 320 litkuil? onko toinen parempi toista?
     
    Muokattu: 25.7.2016
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mitäs synteettistä atf neuvosit lorauttaa?
     
  8. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Terve
    Jos muute vakio ö-pohja lootassa nii pelkällä pohjan irrottamisella ja suodattimen vaiholla tyhjenee n.5 litraa,jos tyhjentäs täysin niin n.8-9 litraa.
    Ite laittasin ATF Dexron III tai Chrysler ATF+3..ATF+4.

    Dexron sarjan lootaöljyt tehtaan suosittelemaa.
    Ja jos meinaat suorittaa huuhtelun niin ostasin 10 litraa sitä öljyä niin riittää aika varmasti.

    Ja itse teen huuhtelun sillä tapaa että. Tämä huuhtelu jos ei ole tyhjennysproppua.
    1.Öljyt lämpimäks nopeuttaa hommaa.
    2.Ö-pohja irti.Valuta öljyt.
    3.Sen jälkee kun ei enää valuta niin uus suodatin paikoilleen,voit toki jättää vanhan hetkeks paikoilleen jos haluat.
    4.Kaikki takas paikoilleen ja lisäät tarvittavan määrän öljyä takas mitä tuli ulos. Kylmänä siihe ''add 1pint'' kohtaan.
    5.Etit paluuputken/letkun ö-jäähdyttimeltä joka menee takasin lootalle ja se irti. Siihen paluuliitäntään siinä jäähdyttimellä vejät jonkun pidemmän letkun jonka toisen pään vejät johonkin ämpäriin tms (tästä tulee öljyä pihalle)..
    6.Nyt auto käyntiin VAPAALLA (N),käytät autoa tyhjäkäynnillä niin kauan että letkusta joka menee ämpäriin alkaa tulla puhdasta öljyä. Ei pitäs viedä hirveän kauan.
    7.Sammuta auto kun öljy kirkasta.
    8.Nyt letkut/putket takasin omille paikoilleen.
    9.Jos jätit vanhan suodattimen paikoilleen niin vaihda se nyt siihen uuteen,tässä vaan menee vähä hukkaan hyvää öljyä.
    10.Nyt kun uusi suodatin paikoillaan,lisäät öljyä siihe ''add 1 pint'' kohtaan kylmänä.
    11.Tämän jälkeen käytä autoa jonku aikaa vapaalla että öljy asettuu,lisää tarvittaessa.
    Tarkista onko vuotoja.
    12.Käy testi ajolla ja jos kaikki pelittää niin varmista vielä kertaalleen oikea öljymäärä lämpimänä,tasasella alustalla ja vaihe N asennossa.

    Tässä hommassa tuo tyhjennysproppu siitä hyvä että tarvitset vaan ottaa kertaalleen sen ö-pohjan irti että pääset vaihtamaan suodattimen.Ainakin edellä mainitulla tavalla.
    Ellei autossa ole ulkoista suodatinta linjoissa.

    Ja jos sulla syvempi se ö-pohja lootassa niin joudut ostaa varmaan litran,pari enemmän.
    Kun otat letkun irti niin kaho että mene mitään hiekkaa tms linjaan.
    Katso että lootassa varmasti öljyä ennen kuin alotat huuhtelun moottori käydessä.

    Ja noihi mysteeri johtoihin tuolla konehuoneen puolella niin olisko vakkarin johtoja? Ellei jo ole kytkettynä sellasta :D
     
    Muokattu: 25.7.2016
    bottipoika tykkää tästä.
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Paluuletku vaihteistonJÄÄHDYTTIMELTÄ (ei ole lauhdutin) on sitten se takimmainen liitos laatikossa!!
     
    Saetkae, Kahvipoika95 ja bottipoika tykkäävät tästä.
  10. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Jäähdytin siis.:D
     
  11. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    isot kiitokset kahvipojalle taas kattavasta ja selkeästi seurattavista neuvoista:)
     
    Kahvipoika95 tykkää tästä.
  12. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    näitä dexron 3 öljyjä näyttäs oleva kylilläni tarjolla ainaki kolmee seuraavaa

    1. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590206/ATF-Dexron-III-378L
    2. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590230/Mobil-ATF-320-4l-Dexron-IIIG
    3. https://www.tokmanni.fi/oljyt-autoiluun/teboil-fluid-e-1l/6415790461520/dp

    suhkot samaa hintaluokkaa tuntuuvat eväät oleva, eli ei siitä kiini

    tällä hetkellä lootassa taitaa olla Mobil ATF 220..sitä ainaski oon sinne lisäily kerra
    vanhaa edesmenneeseen lootaani tuli lisäiltyä tuota Teboil Fluid E:tä
    nyt jotenki tuo Mobil ATF 320 houkuttelisi ku näyttäs löytyvä 4l kannuis
    tosin taas tuota Teboil Fluid E:tä löytys iha koiran kusetus lenki säteel
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  14. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tässä tätä sytytystä ku oon yrittäny opiskella
    nii törmäsin ulkomaan sivuil mielenkiintoiseen juttuun
    http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=203358
    ymmärsinkö tään oikein
    eli jos tommosen GM-hei moduulin viskaa dodgee
    nii dodgest sais karsia sen sytytys boxin ja ne pirun ballistori hässäkät pois
    ja jos näin nii mistä saan käsiini tuomosen GM-hei moduulin
    USpartsin sivuilt en onnistunu löytää moista

    ps:ja tämähä ymmärtääkseeni siis pyörii sillä moparin omalla jakajalla
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear


    Kyllä, tuolla sen saa pelittämään. Tein itse isolohkon jakajaan saman viritelmän väliaikaisesti viime kesänä ennen kuin sain Pertronixin jakajan tilattua.

    Southwestiltä hain hyllystä tän ja sorvasin alumiinista kiinnikkeen/lämpölevyn jakajan pohjaan, oli kuvakin jossain mutta en löytänyt sitä nyt:

    http://www.southwesttrade.fi/verkkokauppa/c_module_gm_hei_74_88_sek_2_2_pin-p-6018-0/
     
  16. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    http://www.southwesttrade.fi/verkkokauppa/c_module_gm_hei_74_88_sek_2_2_pin-p-6018-0/ tämäpä taitaa lähtee tilaukseen
    on paljon halvempikin kuin moparin kromiboxi minkä meinäsin tilata
    ja pääsis eroo nuista ballistiikka härpäkkeistä mitkä on minusta hirvityksiä
    http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=203358
    tään jutun mukaa tuo näyttää tosi helpolta tehdä ja yksinkertaiselta kytkeä.
    ainoaksi ihmettelyn aiheeksi oikeastaan jäi tuo FACTORY VOLTAGE SOURCE
    että mikä se on ja mistä sen saa vedettyä?!?
    onkos tää se mistä virtalukolta alkaa juosta 12v ku kääntää virrat päälle?
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo se on se piuha joka tulee virtalukolta ballastin kautta puolan + napaan. Eli revit sen ballastin pois ja yhdistät johdot jolloin saat 12v suoraan puolalle. Muista sitten vaihtaa puola sellaiseen joka kestää tuon 12v jännitteen kuten tuossa jutussa mainitaan.
     
  18. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itellä msd blaster 2 puolana ja releen kautta virta hei moduulille.
     
  20. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kävimpä tuol konepellin alla ihmettelemässä tuota ballistori hässäkkää ja muuta ihmeelistä
     

Kerro tästä muillekin!