Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Penkititkö ikinä sitä 350:stä? Tai muuten testailit vaikka vartilla?
    Ihan vaan mielenkiinnosta. Eiköhän se tuolla uuella hyvin liikaha.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    3.08 perävällärillä vartilla viivyttiin 17 sekkaa :DDD Sillon oli kylläkin satanut vettä mutta enihuu ei se mitään vauhdin hurmaa ollut.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Siel se taas on! Kuskinpuolella tosiaan jouduin tekemään semmosen tupakkiaskin kokoisen paikan runkopalkkiin, nyt on taas vakaaja luotettavasti kiinni. Se tosin näyttää vähän syöpyneeltä, ei ole täysin pyöreä vaan pinnaltaan ihmeen rosoinen. Noo, sit sen näkee kun ajelee et kolajaako vielä.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitkään haaveilin siitä trimmistä, mikä tulee siihen keskelle mittariston viereen. Oldsin logolla varustettua ei löytynyt mistään, itselläkin oli useampi kellon jne rei'illä.

    No, eihän siinä auttanut kun velimiehen mallinnusjelpillä ja Materflow tekaisi mulle sit semmosen 3D tulostimella!

    Eikä oo kellään samanlaista :D

    [​IMG]
     
    Rockpatrol, juy40, SauliK ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ehka kannattais parikin tehdä ja alkaa myymään niitä pois. :D
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Enhän mä tossa ole mitään tehnyt, ei muutakuin 3d tulostusfirmaan yhteyttä et tarttis tällänen saada. Veljellä saattaa olla toi mallinnus tallella, jos oikeasti kiinnostaa.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hmm, mikähän tota kaasaria vaivaa, vai onko jossain imuvuoto, kun teki taas sillain, että Lahteen ja takas pelitti ihan OK, mut sit Hyvinkään päässä rupes menee pirun laihalle tyhjäkäynnillä.

    Ja kardaani jyristi ihan vitusti, vissiin mun kulmien säätö epäonnistui surkeasti.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sopivasti löytyi 750 vakuumiholley, johon laittelin korjaussarjan. No ei muuta ku kiinni ja toisiopuolen siitä huohotusputkesta tulvii niin vitusti. Ehkä 5 sekkaa ehtii käydä niin rupee pulputtaa siitä pihalle. Koho ok ja bensapinnan säätö ei vaikuta. Neulaventtiili uus.

    Voisko tommonen Carterin paluulinjallinen mekaaninen bensapumppu tuottaa liikaa soppaa tolle kaasarille. Toi kaasari on siis kahdella bensaputkella. Carterin AFB kaasarilla ei ollut ongelmaa.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin, tekniikkapuolella tosiaan asiaa jo puotiin niin bensanpaineet mittailin, olikin oikein reilut paineet. Eli regua väliin ensimmäiseksi ja katotaan mitä sen jälkeen tapahtuu. Kova on luotto että kaasari toimii, muokkasin vaijereidenkiinnikkeet ym. hollikkaan sopiviksi ja vetelin letkun jo valmiiksi. Pikkasen pitää ilmanputsarikoteloa kans silputa. Laitan samalla sit uuden suodattimenkin. Ideana tosiaan tässä kaasarin vaihdossa on se, että kun 403 nostetaan keulille niin ei sitten tarvita ruveta kaasarin kanssa pulaamaan kun sitten suuttimenvaihtoa tarvittaessa. Että kaikki kannakkeet ynnä vermeet on todettu toimiviksi.

    [​IMG]

    Ja sitten laitoin nokan lohkoon ja asensin jakopään nyt nollamerkkeihin. Mestariajoittaja kun ehtii heittokelloineen niin katotaan sitten tarkalleen. Virittelin tohon astelevyyn tollasen hölmönnäkösen pellin jäykisteeksi, kun toi on jotain muovia niin antaa mielummin siitä periksi kun lähtisi kone pyörimään. Vaikutti kuitenkin ihan toimivalta viritykseltä.


    [​IMG]
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Holleynkin tulvimisongelma selvisi. Regulla sain paineet kuriin mutta silti tulvi. No lopulta selvisi että kohot oli väärinpäin ja toisiopuolen koho jumitti hienosti ala-asentoon :D

    Oli ollut aiemmilla omistajilla jo atomeina, ja oli mennyt vissiin vähän kohot ristiin, kun oli ollut lähinnä varaosakaasari :D
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hyvin menee mutta menköön. Kaasaria säätämällä saatiin jo toimimaan muuten hienosti, mutta tasaisesti cruisaillen ihmeellistä nykimistä ilmeni.

    Brakecleanerilla suihkin ja egr:n poistolevystä hori, ajattelin jo että noniin kun sen tiivistin muttei vaikuttanut mitään. Aikani cleanerillä suihkittuani paikallistin että kuskinpuolelta tod näk 2 taaempaa imukanavaa vuotaa.

    Eli eiköhän kaikki käyntiongelmat oo tosta perkeleen imusarjan tiivisteestä johtuneet, jota en jostain syystä ole kunnolla tarkastanut...
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin, nyt on imusarjan tiivisteet vaihdettu, vielä kaikki tarpeellinen kiinni imusarjaan ja vedet koneeseen niin nähdään rupeeko pelittää.

    Mitään selvää tiivistyshasardia ei löytynyt muttei sen tietysti iso tartte ollakkaan.

    Nyt on ainakin liimaa säästelemättä kasattu :D
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin. Auto taas läjässä ja nyt tuntuu taas pelittävän cruisealueellakin niinkuin pitääkin. Ei nyi.

    Eipä tässä kohtaa muuta jännää raportoitavaa :)

    Seuraavaksi meinasin perehtyä noihin jakajan keskipakolimppuihin, tyhjäkäynnillä 16 astetta ennakkoa alipaineet tukittuna, ja kierroksilla 30. Ainakin sinne 35 ajattelin saada, oldsin kone vissiin huoletta tykkää ennakoista :)
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Holley rupesi taas kiukuttelemaan niin totesin että ei keskellä kesää ja löin Carterin takas kiinni - toimii hienosti kun imusarjan tiiviste oli se mikä sen kiusan Carterilla aiheutti. Ja onpa nyt sentään kaikki tehty valmiiksi Holleylle 403:sta ajatellen, en tosin ole ihan varma laitanko siihen nyt 750 holleyn vai 750 carterin/edelin.

    Sit tuli pikkasen päiviteltyä eturenkaita, vanhat vuodelta '98. Uudet oli jotkut höpöhöpö merkkiset mutta tosiaan uudet, niin pesee kyllä lattiaa noilla 18 vuotiailla renkailla :D

    Nokka saatiin tänään ajoitettua, siitä kiitos nick rallikuskille. 0.5-1 asteen sisään saatiin, aikaiselle, eli kun ketju hakee paikkaansa niin on sitten aikalailla nollissa. Tossa lunatin nenussa tosiaan oli 4' astetta kaivettu ennakkoa jo ihan tehtaalta.

    Oldsin 403 topicista lueskelleet, pientä sekoilua ollut alakerran pulttien kanssa, nyt tulee ARPilaiset tuumacidiltä. Öljypumpun ruuvailin paikalleen tänään myös sihteineen. Sitten pitää mitata öljysumppu, tehdä merkit öljytikkuun, laittaa jakopään koppa ja öljypohja kiinni (öljypohja pitää maalata), sitten onkin alakerta nipussa. Milodonin amuliininen vesipumppu pitäs tilata (taas kevenee ;)), niin sit olis alakertaan niinku kaikki. Yläkertaan sitten vielä tikut ja keinuvivut studeineen, venttiilijouset, kansityöt kansiin ja vähän madallusta... Imusarjan kohdistelua ynnä muuta. On siinä kaikenlaista mut nyt olis tavotteena saada toi alakerta kasaan!

    Ja ainiin, ihmettelin bensamittarin toimimattomuutta ja luulen saaneeni sen myös pelaamaan.
     
    Muokattu: 17.7.2016
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    milläs kikalla sen bensamittarin herättelit? otitko mittariston irti ja kiristelit ruuvit?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mittaristo irti ja se systeemi irti, mihin se bensamittari tökätään, ne on puristusliitoksella kimpassa vaan, tein varmistustinaukset, sillä sai maadotuksen täysin kuntoon, mittari ei herännyt niin vaihdoin varastosta toisen mittarin mikä toimi.

    Tai ainakin luulen että se toimii :D
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tänään oli hyvä puuhastelupäivä. Sain alakerran kasailtua, uusilla pulteilla, maalailin öljypohjan ja öljytikun, kasailin nyt alakerran öljypohjaa ja tikkua vaille valmiiksi. Toki vesipumppu ja startti ja vetolevy puuttuu mutta muuten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ameriikasta tulee alsa vesipumppu, ja compin beehive-venttiilijouset. Pikkuhiljaa.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tein uuden tv-vivuston että saan paremmaksi tuota geometriaa, plootahan rupeskin toimimaan paljon paremmin. Aikasemmin oli ollut liian pieni liike. Niin ja vaihdoin samalla lootaan uuden nopeusmittarin rattaan(vanhasta oli hävinnyt hampaat ja sain nopeusmittaria näyttämään edes vähän lähemmäs), ja sitten turbiinilukon sähköjen liittimen o-renkaankin vaihdoin.

    Sitten oli myllyttelyvehkeet lainassa niin pyyhkäsin tänkin nopeesti läpi, tiedossa on että maalattavahan tämä on, mutta nyt ei oo sentään ihan santapaperia maalipinta. Ja kyllä tuli paremman näköinen.

    Muuten ei mitään jännää oo tapahtunut öldsmöbiilille, nyt voi ajella kun on vähän kelejäkin ollut :p

    Pitää koittaa aktivoitua ja vähän näpsiä kuvia ja muuta, ettei mene ihan tylsäksi :)
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    hei jos teil jollakin on jemmas 403 stanumäntiä niin älkää hävittäkö ihan vielä jos haluutte kirjaimellisesti kierrättää romua,
    iteltä alko ohipuhaltaa vitonen kun pääs turhan reippaasti nakuttamaan, perstähystimellä männässä ja pytyssä ei näy vauriota, et vähimmillään ykkösrengas poikki, mut mäntävauriokin melko todennäköinen, koska ohipuhallus varsinaisesti alkaa vasta lämpeenä, et mäntä olis esmes rengasurasta halki,

    syy harmonic balancerin vulkanointi pettänyt ja siirtynyt useita asteita,
    siitä tietämättä sääsin sytkän merkkien mukaan, eli vitusti liian aikaselle.

    syy sytkänsäätötarpeelle taas oli se, että jakajan lukituksesta on pito kateissa, siel on varmaan kalvaantunut montut jalkaan johon se hakeutuu, mutta en kerinnyt ennen kisoja tehä sille mitään.

    toisaalta aattelin et jos laittas flätopit ja lämmäis päälle hipistellyt orkkiskannet ja vaikka perfomer nenulla (sellanen uus nokkasetti huilaa jouten hyllyssä) ja laittas nelisataakolmosen hyllyyn vartoomaan koslaa allensa
    ja tekis jostakin nurkissa pyörivästä deeäksästä jäteturbomosan cutlasiin, hyllyssä pyörinyt 12 litrasen kanikan turbo jo vuosia odottamassa että idiootti ruuvaa sen johonkin kiinni, varagenusta kotosin ja käyttötunteja vaan koekäytöt.
     
    Achti tykkää tästä.
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voi perkule, mulla kun unohtui ne orkkismännät koneistamolle. Voisin piruuttani koittaa muistaa soittaa jos ne ei ole ehtineet mennä vielä roskiin.

    Tänään kiristelin remmejä. Ensimmäistä kertaa mun omistuksen aikana ei hihna kirkassut kun käänsi renkaat linkkuun, kummallista :D
     

Kerro tästä muillekin!