Dodge Aspen ja "aina jotain"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bottipoika, 17.11.2015.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ihme ettei lehdessä mainittu jenkkiautosta mitn.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tulipa muuten mielee kun mietit et jotai tapahtu takana, et sultahan siirrettii taka akselii taakkeppäi. Hitsaamallako ne korvat on kiinni vai pulttaamalla? Ettei saumat olis ollu pelkkää sähkölinnun kakkaa...
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Huonoa huumoria tuo takana tapahtui jotain=lähti pito kriittisellä hetkellä.

    Anyway hyvä ettei mitään henkilövahinkoja tapahtunut ja ei muuta kun uutta matoa koukkuun:).

    PS. Kyl tuo omani ainakin kulkee myös ykkösellä taajamassa laittomia nopeuksia....;)
     
  4. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    pelastus henkilökunta kahteli siinä sitä autoo ja tuumasivat että näyttää aika laholta.
    oliha sitä parsittu koko miulla olon aika ja aina siitä tuntu löytyvän lisää parsittavaa
    näköjää silmien ulottomissa oli viellä paljon lisää parsittavaa
    näi jälkikäteen mietittynä ei sitä ois edes pitäny yrittää parsia
    vaan poistaa rankalla kädellä vanhat rakenteet ja luoda iha uudet tilalle
     
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    uutta paksua peltiä sinne käsittääkseni tuli ja uudet pultitkin
     
  6. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    ite ihmettelin samaa
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Taka-akseliako oli siirretty taaksepäin? Miksi?
     
  8. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    lehtien ripusteet lahos kevät talvella irti
    sitte siinä sivussa tuli 1½cm korjailtua ne taakse päin alkuperäisestä
    jotenki tuntus että tuo 1½cm ei nyt vaikuta mihinkään
    eikös se tuuma oo kuulema lähes vakio jenkki toleranssi

    jenkki auto harrastaja kaverini kanssa olin tos puhelimessa
    epäili kovasti että se ois se minun "Bansheeksi" nimetty peräni nyt hirttäny ihtesä kiini
    ja se ois aiheuttanu tuon takarenkaitte temppuilun
     
    Muokattu: 4.8.2016
  9. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    no nyt on juostu polliisilla ja vakuutus yhtiössä

    oli kerranki hyötyä siitä että on rutiköyhä
    lakipuoli sillä selvä että maksan 128e sakot liikenteen vaarantamisesta
    (eipä tuota viittiny ruveta kieltämää ja oikeutee lähtee tappelee 128e takia)
    mietimpä minkälaine lasku ois tullu ku joku minun vähän paremmi elämässään pärjännyt
    kaveri ois kokenu saman...tosin eihän uudet BMWt ja Jaget tee tämmösiä ylläreitä
    ku vanha punainen kirottu aspen

    vakuutus yhtiössä sanovat että korvaavat tuon sairaala keikan
    (ku veivät kirotut minut sairaalaan vaikka olisin halunnut poliisi asemalle)
    katkenneen sähköpylvään kaupungille
    ja yhden vedon hinurilla johonki lähelle
    kuitenki näitä ei voinu käsitellä siel vakuutus yhtiössä paikan päällä
    vaan minun pitää kohta alottaa puhelin & netti ralli asioitten etenemisen eteen

    nyt vähän että mihin hinata
    miten purkaa tekniikka ja varastoida se
    tuottaa pähkäilyn aihetta

    sit ku ton tekniikan on vaa saannu pelastettua tosta apista pois
    nii ilmeisesti googlettelemaa paikalliset romu-äijät
    jotka saisivat sit käydä aspin raadon hakee omaksi ilokseen
     
  10. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tässäpä vähä kaikille mässäiliöille

    aika rapsakaksi paljastuu tos kohil 0:21 ku paperia revitty
    ja tos 0:35 kohis tarkka silmäne huomaa että tulipelti on myös ihan laho
    se oliki mulla ollu päässä pyöriteltävänä ja ihmeteltävänä että kuinka hoidan kuntoon.
    nyt ymmärrän ku kuulin pelastus henkilö kunnan puhuvan että käsittämättömän laholta näytti
    ihmettelivät että kuinka se on ylipäätään pysyny kasassa edes parkki ruudussa
     
    Muokattu: 4.8.2016
  11. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    hinaus firmasta soittoa odotellen
    hinarit olivat sitä mieltä että narkkareitte puskaradio on jo soinu nii
    että ens yönä lähtee aspist kaik mitä irti saa
    tähän mennessä oli kerenny kadota minun hätäapu työkalut
    vain tyhjät työkalukotelot oli jäljellä.
    hinarit meinaavat kuulema nosturilla nostaa tuon tosta lavalle
    ku kuulema vetämällä se menis vaa lopullisesti kahtia.
    tiputtaavat sen sitte hinausfirman pihaan
    mistä saan käydä tuon aspin tekniikan kaverin kaa irrottelee pois.
    irrotetulle tekniikalle kaveri lupas sit varastoinin.
    sit soitto johonki paikalliseen googlen tarjoomaan romu firmaan
    että käyvät hakee aspin raadon silppuriin
    vai mitä ne nyt tekeekään sille?

    kaverit on sitämieltä että uutta projektia silmään
    mut ite oon sanonu että nyt loppu vähäksi aikaa ainaski miult tää harrastus.
    köyhänä ku ei hyvää harraste autoo allesa saa.

    se mitä teen sit loppujen lopuksi tolle tekniikalle on vähän avoin kysymys.
    pirun nätti pikku pakettiha se on!
    ja alko just säätöjen myötä laulamaanki jo aika infernomaisesti
    myydäkkö pois varmana siitä että ei enää harraste autoo?
    roudatakko parvekkeelle koristeeksi ja ihmetykseksi?
    vai varastoidakko kaverin nurkissa hetki
    keräten rohkeutta astua taas tälle tuomion tielle?

    ja tätä kirjottaessa tuli soitto hinuri firmalta
    olivat nostaneet lavojen päälle aspin firman pihaan
    ja tarkistaneet tekniikankin
    tekniikka kuulema näytti hyvältä, äskettäin kyhätty putkistokin ehjänä.
    trukin saan kuulema vielä purku avuksi
    millä tuon tekniikan luulis nousevan ihan kivasti.
    perin ystävällistä tältä firmalta tämmöinen apu
    tosin vakuutus yhtiötähän he laskuttavat tosta hinaus nostosta
    mutta tää purku mahdollisuuden tarjoaminenha on puhdasta hyvyyttä
    hmm...vaikka olen syntynyt onnettomien tähtien alla
    on tapanani ollut sanoa että "minulla on onnea onnettomuudessa"
     
    Saetkae, FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Osanotot tapahtuneen johdosta, onneks ihmiset on ehjinä.

    Kannattaa tekniikan lisäks irrotella olka-akselit ja jarruhilppeet, tämmöiset a-body hörhöt on kiinnostunu niistä ku laittaa levyt rumpujen tilalle.

    Olisin itsekin kiinnostunu, jos puoli-ilmaiseks sais.o_O
     
  13. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    nuo levyt ei ollu oikee hyvät. korroosion syömät. olivat tässä itelläniki tilauksen alla.

    nyyh tulee iha haikee olo katellessa näitä vanhoja videoita
    ja kauhistellessa nuita rassaus olosuhteitani.
    niiku kaverit sano että minä rakensin tätä aspii ku iisakin kirkkoo
    satoi, paistoi tai tuiskutti..sen kimpus se oli silti

    uusia varastoo hankittuja jarruosia muute jäi seuraavaa
    > taka jarru kengät http://www.uspartsperformance.fi/jarrukengat-28927
    > jarrupaineventtiili http://www.uspartsperformance.fi/allstar-41040-jarrupaineventtiili
    en kerenny tota jarrujen uusimista sit toteuttaa
     
    Muokattu: 4.8.2016
  14. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Ikävä tapaus, mutta pääasia ettei tullut henkilövahinkoja, peltiä saa aina uutta. Tuon auton muutaman kerran liikenteessä bonganneena siinä oli jotain tuollaista reipasta kasariasennetta joka kolahti meikäläiseen. Nyt vaan huokaiset kaikessa rauhassa ja sitten uutta projektia etsimään.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  15. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kiitos!
    se 70lvn lopun ja 80lvn alun taitteen asenne oltii tarkoituksen mukaisesti haettu tähän aspiin.
    haluttiin emännän kanssa semmone vekotin mitä näki meidän lapsuudessa.
    oikee kunnon vanhan koulukunnan vekotin
     
  16. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    sanotaan että jokaisessa pahassakin on jotakin hyvää:confused:
    toisinaan tämä Kirottu Punainen Aspen osasi näyttää tämänkin puolen:eek:

    viimeinen perhe reissu täl aspil. säädöt oli jo aikalaila kohillaan:D


    perheen kanssa BigWheels2016..pikku tyttömme tykkäs:cool:


    niitä isä tytär juttuja..siirappia:rolleyes:


    eka reissu aspil..kun annat sille pikkusormen, se vie koko käden:)


    no aika vähäsiksi jäi tuon aspin hyvän tarjonta:(
    lukemattoman määrän pahaa se teki siitäki edestä:mad:
     
    Muokattu: 4.8.2016
  17. passerby

    passerby Gearhead

    ohhoh..... tät ketjua oon seurannu jonku aikaa tänä kesänä, en kuitenkaan ketjun alusta reaaliajassa. vähän meni monttu auki kun tajusin että aspeni on kahtia ojassa pylväs niskassa... haikea fiilis.

    T: 1980 chevy scottsdale.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  18. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Noh tätähän tämä joskus on, pientä opiskelua ja edistymistä autojen "asteikolla" ylemmäs. Takaiskuista vaan viisastuu. Jotkut yksilöt vaan tarjoaa sitä surua ja murhetta runsain mitoin enemmän kuin iloa.
    Huilaat hetken ja laitat tekniikan johonkin kivaan koppaan.
    Älä osta Aspenia enää. Aika kovalla prosentilla kopat ovat lähempänä paperia kuin peltiä.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  19. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    nämä kaksi ekaa aspen vuosikertaaha on kuulema jätetty ilman tehtaan ruostesuojaa.
    se sit ilmeisesti syynä näihi paperi aspeneihi vm76&77
    luulin tyhmänä ostaneeni vm78 aspenin joka oltiin vaan jostain syystä rekistöröity vm77
    mut sit iha tos kuukaus sitte sain vasta selville että
    tämä olikin aspin eka vuos kerta 76 joka oltiin rekisteröity 77

    mut tosiaanki en osta aspia enää
    en tykänny aspin f-tyypin vääntösauva jousitus hässäkästä
    dartis oli minusta paljo kivempi ja selkeempi se vääntösauva jousitus
    dartis oli moni muuki juttu paremmin..tupakki ikkunat, kunnon oven kahvat, yksinkertaisemmat sähköt, takaiskareitte kiinitykset, kojetaulu, ovipahvit jotka peittivät vain osan ovista ja jäi kunnolla metallia viel ovien ympärille
    ja monimuu pikku juttu teki minusta dartista paljonparemman vehkeen.
     
  20. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mitähä minun kannattas purkaa tästä tuon tekniikan lisäksi?
    nuita jarruja ehoteltii mut niitte kunto taitaa olla tässä yksilössä romut
    onkos tuo jarru tehosti minkää arvone? kannattaako sitä edes työskennellä irti?
    etu soffa on varmaa vaa tunne arvon tasol.
    kuinkas nuo etu pellit ku sattuvat säilymää ehjinä, loksut ja konepelti
    ovat kyllä varmaa liian isot rohjakkeet varastoitavaksi arvoonsa nähe?
    "banshee" kasivartti perä on jo varmaa huutanu kuolin huutosa.
    etupuskuri on varmaa myös kokoonsa nähe arvoton.
    ei kai tässä varmaa loppujen lopuksi oo muuta
    mitä kannattas pelastaa varastointiin ku toi tekniikka?
    etu renkaat vanteineen ja yksi takavanne kahdella suhkot tuoreel 235 läskil.
    lähteeks tuo ratti helposti aspeneis (dartis en saanu millää irti) jos muiston ottas:D
     

Kerro tästä muillekin!