Miksei Suomessa myydä uusi jenkkejä enempää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 23.7.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Esim uusia pick uppeja ja itseäni himottaisi ostaa Dodge rami lava auto sillä uudella hemillä, ja mihin Chevy vanit katosi?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Valmistajat ovat päättäneet, että ei kannata kyseisiä autoja tuoda eurooppaan. Niinpä niiltä puuttuu e-hyväksyntä, eli ei saa rekisteriin Suomessa ellei ole muuttoauto. DC tosin nykyään pohtii Dodgen eurooppaan tuonnin aloittamista (ainakin TM:n mukaan).
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja miksi ei kannata? Koska aika jolloin kuluttaja tykkäsivä ajaa voimakkaalla,mukavalla ja tilavalla autolla on amerikkalaisten mielestä euroopassa ohi,jos sellasta aikaa täällä on koskaan ollutkaan.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No esim. Vaneja ei saa jenkeissäkään dieselillä. Käy vaikkapa vilkaisemassa letukan sivustoilla Expressvanien konevaihtoehtoja http://www.gm.com

    Taitaa ehkä tulla vientiohjelmaan jos/ kun Diesel tulee vaihtoehdoksi..
     
  5. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Mulla on tietoo tosta vanin diesel asiasta, ne ei nimittäin mahdu ne duramaxit vanin keulalle, joten siks ei jenkeissäkään saa vania dieselillä juuri tällä hetkellä. Ovat kuulemma suunnitelleet pätkäsevänsä 2 pyttyy veks että se mahtuis. Mieluummin mun mielestä voisvat lisätä vähän peltien mittaa. Ei olis eka kerta ku pätkiivät moottorista kaks pyttyy pois, sehän oli samanlainen tapaus tuo 4.3 V6, alunperin 5.7 V8.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead

    En ole täällä Turun seudulla ainakaan vielä törmännyt uuteen Ford Mustangiin vaikka sitä on melko voimallisesti mainostettu lehdissä.

    Ehkä persevä hinta pitää ostajat kurissa.
     
  7. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Miksi pitää olla diesel kun nykymallit bensanakaan ei ole mahdottomia bensajuoppoja- vortec koneinen bensiini van menee meitsin käytössä suunnilleen samoilla kulutuksilla kun vanhempi 6,5 td van!!
     
  8. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Nopea googletus- ainakin gmc on duramax dieselillä 2016 niinkun tähänkin asti- vai ei mahdu keulalle?
     
  9. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    On ne turkulaisetkin varmaan huomannut että uusi mustang näyttää aivan joltain vitun hundailta. Kuka sellaisen nyt menisi ostamaan.
     
    hecatti tykkää tästä.
  10. BBC

    BBC Guest

    Niin ja turussa on niin paljon sitä populaa joilla ihonväri ja uskonto kieltää ajamasta amerikkalaisella autolla,... = tulevaa alkuperäisväestöä.
     
  11. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Älyttömät hinnat varmaan suurin syy johtuen kai päästöveroista. Toisaalta ei nuo taida olla kovin kilpailukykyisiä nykyään. Tiesittekö että USA :n viisi myydyintä henkilöautoa on kaikki japanilaisia kärjessä Toyota Camry? Ainoastaan isot pickupit on jenkeissä enimmäkseen kotimaisia paitsi Tojota Tundra. Siellä edes hinta tai kulutus ei voi selittää japanilaisten (toki ne taitaa olla siellä tehtyjä) suosiota joten sen pitää olla laatu. Miksi sitten kukaan täällä ostaisi uusia jenkkejä täkäläisillä hirmuhinnoilla?
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Tai sitten Hyundai näyttää Mustangilta.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kyllä mutaporukka ajaa autoilla mutta vasta sen jälkeen kun heille on sellainen lahjoitettu kantasuomalaisten piikkin.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tundran lisäksi Nissan yrittää nyt pientä jalansijaa Titanillaan full size markkinoilla. Toki molempien markkinaosuus on olematon.
    Japsit on saaneet hyvän maineen, alunperin laadulla ja kulutuksella. Siihen kun yhdistetään persevä hinta niin tuloksena on nykyään myös status.
     
    kaarne tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    *lol*
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    nyt on myöhästä ostaa sitä korvike letukkaakaan. ( korean chevyt ) ei oo myynnissä niitäkään enään.
     
    passerby tykkää tästä.
  17. passerby

    passerby Gearhead

    hyvä ettei olekaan :D
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. passerby

    passerby Gearhead

    kyllä se ninpäin on että uusin musse näyttää joltain 2000-luvun taiteen hundailta.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No koska suomalaisten päähän on iskostunut että jenkki vie paljon polttoainetta ja bensajenkki vielä enemmän. Sit niissä on niitä sähkö ja alipainevikoja niin paljon ja osat maksaa hunajaa. Myös turhat ja hajoilevat varusteet on kalliita korjata. Päälle vielä että ne on "vanhentunutta tekniikkaa" ja "vain jenkit saa 6 litrasesta koneesta vain 350hp" jollon mennään volkkarikauppaan ostamaan se vanin kokonen crafter 150hp koneella ja samoilla varusteilla.


    Mutta joo, ehkä se hinta karkottaa niitä ostajia ainakin mustangin tapauksessa. Jos auto maksaa USAssa sen 30 000 taalaa ja tänne kärrättynä se on se 80 000 euroa, on siinä ihan sikana niitä asiakkaalle "arvoa tuottamattatonta" hintaa kun verot ja kuljetuskulut ei sitä autoa sen kummemmin paranna. Noitten TAhoe Chevyjen ja vastaavienkin hinnassa kauheesti tyhjää kun vertaa jenkkihintoja ja suolen hintoja.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    suomestakin löytyy näitä ketkä ei tiedä että jenkkidieselien suorituskyky ja tehopotentiaali on ihan eri planeetalta kuin bensakasien.
     

Kerro tästä muillekin!