C6 luistaa 2vaihteella ja pakki myös

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja naurava kulkuri, 18.8.2016.

  1. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Onko kellään antaa apuja että mistä lähteä vikaa hakemaan? Remppasin laatikon masterkitillä ja ei tullut kuntoon, on samanlainen kuin ennen remonttia eli 2vaihde luistaa. Pakilla reippaammin kiihdyttäessä luistaa kanssa pienen tärräyksen kera mitä ei tainnut olla ennen remonttia?Masterkitin lisäksi ostin vielä servon männän, pannan ja alipainemodulaattorin säädettävän. Auto on vm 90 econoline 7,3d c6 laatikolla jos siitä mitään apua on. Vanha panta oli palanut ja takimmaisessa kytkinpakassa levyt.
     
  2. Landseer

    Landseer Gearhead

    Panta luistaa. Miten pannan säätö?
     
  3. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Paranee hieman kyllä kun pantaa kiristää mutta ei käytännössä juurikaan merkitystä toimintaan onko sitten 2 kierrosta auki tai puoli kierrosta.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ompas aika pähkinä. Kakkosella ja pakilla ei ole keskenään yhteisiä kitkaosia.
    Kannattais varmaan mitata öölinpaineet. Pakilla pitäis olla reilusti enemmän kuin d päällä ja lukko 1 tai 2 myös korkeempi paine kuin d päällä. Modulaattorin letkusta imppaamalla paineen pitäisi nousta.
     
    Muokattu: 18.8.2016
    naurava kulkuri tykkää tästä.
  5. Landseer

    Landseer Gearhead

    Jotain feeluu siinä on kun ei jaksa pitää. Servon mäntä/vivustot (öljynpaine)tai itse panta. Tarkista vaihdevalitsin, että on varmasti oikein säädetty. Miten säädit pannan?
     
  6. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Joo täytyy ruveta paineita mittaileen. Siinä tais ollakin lootan kyljes läpi juuri sitä varten. Onnesta tuli laitettua öljypohjaan proppu niin hieman pienentää vitutusta jos tarvii laatikko kammeta vielä pois.
     
  7. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Mun käsityksen mukaan nyt jostain syystä servolle ei mene tarpeeksi öljynpainetta ja siksi kiukuttelee. Kaikki vivustot on ok ja kickdown toimii myös nytten, oli edelliseltä ropaajalta jääny vipu laatikon sisältä väärälle puolen rajoitin tappia mikä rajoittaa vivun liikettä. Uuden panna säädin siten että käytin sen yli kireällä muutamia kertoja jotta hakis paikkaansa rummun päällä, sitten säätöruuvi kiinni, pikkusen kireemmälle kuin sormikireys ja 2 kierrosta auki ja lukitus mutteri kiinni. Sille on annettu kyllä joku hengetön momentti sille säätöruuville mistä ruvetaan vääntämään sitten auki päin ruuvia.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mites toi alipaine modulaattorille? Tuleeko suoraan lutkuttimelta vai meneekö IP:n kyljessä olevan säätimen kautta? Jos menee suoraan niin modulaattori luulee että koko ajan mennään tyhjäkäynnillä ja sen takia paineet on minimit. Mittaa alipaine sieltä modulaattorin päästä. Pitää vähentyä kun painaa kaasua.
     
  9. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Okei. Täytyy mitata. Alipainetta ainakin on ja pysyy kun seuraavana päivänä irroittaa letkun modulaattorilta niin suhisee hetken aikaa ja imu tuntuu muutenkin käydessä melko voimakkaalta sormen päähän kun käydessä tukkii letkua.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ei kai helvatassa saa "pysyä". Senhän on laskettava heti kun kaasua aletaan availla, muuten siellä on koko ajan tyhjäkäynnin paineet.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu taitaa olla aina täys vaakkumi ja sen takia levyt sauhuu kun ei ole painetta.
     
  12. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Prkl ku en saa kuvaa tänne! Modulaattorille menee letku jakoblokista mikä on tulipellissä kiinni ja en usko että se osaa mitenkään rajottaa ilman kulkua kun siinä on niin monta letkunlähtöä ja siihen tulee isolla letkulla suoraan alipainepumpusta imua, hyvinkin samannäköinen pumppu kun letukan dieseleissä, tiä vaikka olis sama. Ihmettelen silti että miksi ei sitten luista kaikki vaihteet. Letku irti modulaattorilta niin ei vaihda ykköstä isommalle.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos IP:n kylessä tollanen?
    [​IMG]
     
  14. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Ei ole, paikka olis kyllä pumpun kyljessä sille. Pumppu on uusi ja edellinen vaihtanut
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tollanen alipainesäädelty loota taitas tarvita sen, muuten ei osaa toimia oikein.
     
    naurava kulkuri tykkää tästä.
  16. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    Mä ostin sen "alipainesäädin hässäkän" ip:n kylkeen. Paketissa luki valve, hintaa oli 158€ ja nyt rokkaa laatikko. Oli edelliseltä pumpun vaihtajalta jäänyt kokonaan pois kyseinen mötikkä, olisko menny rikki sitten se.Vanha pumppu tuli auton mukana ja siinä oli sen venttiilin pultit poikki reijissä. Kiitoksia kaikille avusta.
     

Kerro tästä muillekin!