Onko Aspen aina ollut vitsi...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 16.12.2003.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    eikös se muuttunut mattamustaksi vai olikos se ensin mattamusta...muistan kuitenkin Reiman olevan kovin luottavainen sen tehoreserveihin ja haastoi itseni kadulla prätkääni vastaan.
    Noh ei siinä tarvinnut kauaa revitellä kunnes reimakin tajusi että taisi tuo olla hiukan lujempi pala purtavaksi...itselle tosin eräs valkoinen SS clooni Camino näytti kaapin paikan seuraavana vuonna..sitten olikin itse ostettava aito SS396 Camino :smile: tosin oli siinä välissä 55 chevy projekti.

    Muistan elävästi vaasantieltä ainakin erään mattamusta Camaron ruotsista joka meni pyöräni edellisen omistajan uudemman pyörän kanssa tasoihin.
    Samanlaiset kun olivat poislukien väritys niin keskenään kokeilimme myös ja rinta rinnan itse mentiin useasti (kerran toki vaasantielläkin).
    Se Camaro on jäänyt mieleen kuten myös eräs candynpunainen LS-6 Vette sekä CJ7 kasilla :smile:
    Nämä siis 1986.
    1987 Kunkkuja olivat Vellamo Nixxon Jacoby ja Söderblom sekä Kuusiston Mikko sekä prätkät.
    88 jäi väliin itseltä muistaakseni armeijan takia
    *aasinsilta*
    89 taisi paikalla olla jopa isolohkoinen Aspen
    4d jos en ihan väärin muista ainakin jonain vuonna se oli ja siinä oli HD-alusta.
    1990 taisivat ainakin Porsche ja SEC mersu poltella kumia paikallaan vaivalloisesti mutta ei muuta.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-20 23:05 ]</font>
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Bundyn oli DUSTER siinä kaks pitkää takalamppua päällekkäin ku demonissa monta lyhyttä pystyssä. Onhan niitä voinu eri autoja ollut kuvauksissa, mut ehden kerran näin ja puhuivat dodgesta mutta selvä duster näkyi takana. Ja otan pois edellisen On viestini. Siis alkuperäiseen kysymykseen vastaukseni Ei ole. Tänään näin vantaan koivukylässä HÄÄAUTONA aspenin. Saman värinen kuin kaverin muijan talviauto eli ainoa oikean värinen eli KUMMELIN PUNAINEN! Onnea vaan tuoreelle hääparille.
     
  3. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Muistaako kukaan noilta ajoilta Saapolan mattamustaa ´70 Dusteria isolohkolla?
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olikos Mr.Leualla sellainenkin...ei tule mieleen kun se 66 Barracudan katiska joka sillä oli kilpurina...oli muuten orkkis Formula S eikä nyt niin hirveen huonossa rnnr choppausta oli kunnossa ja historia suht tiedossa.


    Mattamusta Barracuda isolohkolla oli kyllä olemassa ja se siis reimalle ettet sekoita siihen vai olisko kyseessä sama peli ?

    mutta Vaasantiellä on ollut sininen Aspen valkoisella vinyylikatolla oleva 383 moottorinen ja police specialin alustalla.
    Purettiin meinaan sellainen kyttä-auto osien takia lihoiksi jenkkilässä pomon ja aspenin omistajan toimesta.
    Ahdas oli Aspen isolohkolla mutta meni se sinne.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-30 22:41 ]</font>
     
  5. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Kyllä Mr.Leualla on mattamusta Duster ollut, tai sitten joku on väärennellyt papereita... Kyseinen katiska on nimittäin mulla nykyään pikku hiljaa elpymässä. On tosin poistettu rekkarista ´87, että onkohan ollut aikaisemmissa kahinoissa. 383:lle oli saatu konehuoneeseen hyvät tilat leikkaamalla pilleillä sisäloksut pois ja jättämällä eturunko täysin ilman tuentaa.
    Etuloksut oli kuidutettu autoon kiinni.
    Luonnollisesti auto on kutosen papereilla.
    Takakonttiin oli leikattuna reikä, johon oli upotettu ja silikoonilla kiinnitetty joku euro vehkeen tankki...
     
  6. Jome

    Jome Gearhead

    Aspen on mun mielestä ihan liian aliarvostettu auto. Käyttöautona se on todella mahtava...ja ennen kaikkea edullinen hankkia, ehkäpä juuri ton aliarvostuksen takia. Aspen sai alussa lastentautien takia huonon maineen, joka sillä näyttää olevan edelleen.
     
  7. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Tuli hankittua perskynä talviautox juuri tuon hinta/kunto/laatusuhteen takia. Ennen en moista edes harkinnut, mutta kun meni yx Oldsmobile nenän edestä ja jenkkiä teki mieli muutaman kunnon rellun jälkeen ja oma rambler on edelleen odottelemassa valmistumistaan jne. seli seli. Mutta ihan oikeastihan se on mukava kärry ajella, eikä töihin ikinä ole niin kiire, ettei slantilla sinne ehtisi. Ja värikin se oikean punainen...
     
  8. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    asspen

    joo kyllä asspen on ihan perkeleen hyvä auto ,on nuita ollu mullaki 2kpl ja velipoika osti aikanaan osiksi jonku "hillo mallin" oli 360 ,listoja ja merkkejä niin pirusti
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tää kuuluis ehkä mitä jenkkejä näkyny liikenteessä, mut kirjoitampa tänne. Jocke ja Lotta kävivät meillä kahvilla äsken talviautollaan mikä on se one and only KUMMELIN PUNAINEN asspen. Kyllä oli kiva nähdä parkkipaikalla Auto. No naapurin lintta nyyjookkeri seisoo pihan perällä..
    Parveekkeelta kattoessa se näytti ihan isolta full sizelta parkkiksen rivissä ja mun pikku pikku voyaaggeri näytti sen vieressä ihan suzuki carry vanilta..
    Rupee käymään vähiin noi siistit ja hyvin pidetyt Aspenit.
     
  10. Käkö

    Käkö Gearhead

    Aivan!
    Mä olen ajanut hyvillä, huonoilla, ja helvetin huonoilla Aspeneilla...
    Hyvässä kunnossa olevalla perskynällä ei tuu eikä ole semmosta keliä ettei sillä pärjäis, huonoilla pärjää kans ja helvetin huonoi joutuu vähän avittaa... :lol:
    Kyllä noita kannattas ottaa talteen...
     
    bottipoika tykkää tästä.
  11. Stone

    Stone 3rd gear

    Ihan ilman mainostamista tämä, mutta kylläpäs osaa olla riivatun hieno 2D HT nettiautossa myytävänä! :eek: Hintakin suorastaan alakanttiin!

    Tsekatkaa TÄSTÄ
     
  12. harri60

    harri60 Gearhead

    Pienellä varauksella "hieno"
     
  13. jartos

    jartos 1st gear

    aspen

    ajelin viimekesän aspenilla , ihan hyvä auto jarrut vain temppuili. kyllästyin ja möin pois,kaduttaa vieläki kulutti vaan 10-satasella matka- ajossa
     
  14. leksa

    leksa Gearhead

    Dodge Aspen

    Omistin Dodge Aspen 225cid -76 auton joskus 80kyt luvulla tais puoliväliä olla. Minulla oli Opel Kadettien lisäksi ollut jo useita Mopareita, pääosin Dartteja ja Valiantteja. Yksi Ford Falcon oli myös kokeiluna ollut.

    Ajoin tuohon aikaan melkoisia kilometrimääriä käyttöautollani, ja ajelu oli jonkin verran työhöni liittyvää, ja varmaan suurimmaksi osaksi ihan huviajelua, eli cruisailua.

    Aspen oli kerrassaan mainio käyttöauto. Ostaessani sellaisen Kouvolan Prisman autokaupasta, oli mittarissa n. 200 000 km.

    Ajoin autolla 100% huolettomia kilometrejä ensin 100thkm ja ihmettelin kun ei vieläkään tarvitse vaihtaa jarrupaloja. No kyllä niidenkin aika tuli.

    Uskomattoman lämmin ja hiljainen auto Aspen oli, sekä varma lähtemään käyntiin. Lisäksi pidin hyvänä puolena moottoria, joka oli perua Dart tekniikasta, eli oli vielä se takorauta akselilla oleva malli. Sylinterikansi oli pienitulppainen ja se taas ei ollut huono asia, koska kansi on huomattavasti parempi "pintakaasulla" ajettaessa.

    Kulutus oli tasaisessa aivan normaali tien päällä ajotilanteessa 10,3l/100km, jota pidin kohtuullisena. Kaasutin oli yksikurkkuinen versio.

    kaupunkiliikenteessä kulutus oli omassa käytössäni 13,5l/100kmjota myöskään en pitänyt korkeana.

    Pakkaskeleillä hetkellinen ja lyhytkestoinen ajo kaupungissa ja kylmänä lähtiessä oli kai enempi 30l kohdilla, mutta eipä noita valurauta kasoja lämpimäksi saa ilman polttoainetta.

    Vertailun vuoksi auton mukaavuuteen ja käyttöystävällisyyteen, voin sanoa olleeni töissä erään japsiauton maahantuojalla, eikä nuo uudet juuri sen aikaiset autot oikein tarjonneet samaa mukavuutta, ainakaan halvimmat mallit.

    Aspenin myynti sitten oli edessä, koska en osannut oikein arvostaa sellaista "epäjenkkimäisyyttä", kuten Aspenissa oli. Sellainen perusjenkin olemus kiehtoi enemmän, kuten vaikka Coronet/ pikkulohko tms...

    Yritin vaihtaa Aspenia vahtoilmoituksella Valianttiin, tai Darttiin useita kertoja, mutta ainuttakaan Valtteria ei ollut vaihtotarjouksena.

    Useita vollkareita, pikku audeja, fiatteja, pari korollaa, yms. tarjottiin puhelimitse aivan kiusaksi asti. En myynyt sitä, en vaihtanut sitä minkäänlaiseen euro autoon. Vaikka paras tarjous taisi olla kolme jettaa...

    Sain erään autojopparin kautta vaihdettua sen Aspenin Darttii -67 ja pieneen nippuun rahaa.

    Silloin se tuntui hyvälle vaihtoehdolle saada -67 Dart, ei se raha ollut paljon.

    Jälkeen päin useiden vuosien jälkeen voin sanoa että se Aspen oli kyllä ihan hyvä käyttöauto vaikkakin niin epäjenkkimäinen.
     
  15. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    no onks kukaa kokeilu käyks se BXn tuulilasi oikeesti Aspenii?
     
  16. mupe

    mupe 2nd gear

    Bx:n lasista en tiedä, mutta olssin 307 käy ainaki pienellä laitolla :D lauluautoksi projektiksi ostettiin kaverin kanssa marraskuus -15 rullaava aspeni, josta oli 318 kone varastettu erääseen chargeriin.. 16vuotta oli Aspeni ehtiny seistä mettän reunassa ennen kun haettiin talteen, pelti on ainakin hyvää, yks paikka piti vain hitsata!:cool: Puolangasta tais auto tulla isoonkyröön vuonna -99. Ostettiin sitten ensimmäinen tekniikka mikä vastaan tuli ja halvalla/suht läheltä löyty olssi 307/th200 paketti syyläreineen ja kartaanikin saatiin mukaan! Mielenkiintoista rakentamista on ollut, kun mikään ei sovi suoraan, paljo tehty itse osia. vapuksi piti olla ajossa, mutta tuli yhtä sun toista muutakin hommaa, kaverin ostin pois ja innostuin sit vähän liikaakin rakentamaan ja tuossa se nyt odottelee että joku ehtoa tehdä loppuun :rolleyes::rolleyes: ite oon aika tuore tapaus tämän harrastamisen kanssa, gm pickuppeja ja vaneja on ollut käyttiksenä, mut ei niitä tarvinnu ku ajaa ja tankata:cool: Aspeni on meikäläisen ensimmäinen rojekti :)
     
  17. mupe

    mupe 2nd gear

    Tässä vielä muutama kuva Dillestä :D
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kikkiliivitkin joltaki kiirees jääny takaluukun väliin..
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Piti oikein googlettaa nämä kikkiliivit, kun itse olen kuullut ja luullut, että kikki on penis.

    Selvisi, että pohjanmaalla kikki on tissi.:D

    Väärinkäsityksiä voi tulla "Lapselle kikkiä suuhun":eek:
     
    mupe tykkää tästä.
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mullakin oli Aspen käyttiksenä aikoinaan. -81(80) SE 225 Supersix.
    Pirun hyvä käyttis muuten, mutta risteyksissä meinasi sammua.

    Itse tykkäsin paljon SE:n sisustasta. Se karvalakkimallin sisusta on mun mielestä ihan karmea.

    Kattelin jossain vaiheessa uudestaan Aspenia käyttikseksi, mutta silloin ulkoisesti mua miellyttävät oli sillä rumalla sisustalla, enkä sellasta pysty katteleen.
     
  20. mupe

    mupe 2nd gear

    Joo meilläpäin kikki on tissi! :D En ole koskaan moista kuullutkaan että jossain päin kikki meinaa klinua. No heti näköjään oppii itsekin uutta kun tänne alkoi kirjoittelemaan. :D
     
    viikinki75 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!