Kaksi loukkaantui Asikkalassa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja slant six, 20.8.2016.

  1. pile

    pile Gearhead

    Itse ajaneena voin yhtyä tuohon että maalilinja on kieltämättä varsinkin aloittelialle hiukan huomaamattomasti merkattu ,ihan yleisellä tasollakin.
     
    Crash_ tykkää tästä.
  2. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mä kävin ite kans ajaa tuol viime vuonna ja ei mitää hajua mis vaihees maaliviiva oikee tuli. Kaoitn vaa et helevetin kaukana edempänä ollu alko painaa jarrua joten otin siit mallia. Vasta videolta katottuna huomasin at aloin polkee jarrua ENNEN maaliviivaa. Hieman kyrsi jälkeenpäin. Ainaki omast mielest ja ensikertalaisena oli kyl huonosti merkattu
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eiks sen voi maalata siihen asfalttiin? Mitäs ne käyttää noissa Red Bull Air Raceissa tai Pylon-kisoissa?
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    kellään tarjota incar videota siittä maalista millainen se on ollut ?
     
  5. T.

    T. 3rd gear

    En tiedä saako kenttään maalata mitään sen normaalin käytön takia. Lentokenttähän tämä oli? Itelle tuli mieleen ekana jotkut ruutulipuksi maalatut styroslevyt tms, mitkä voisi liimata kenttään kiinni.

    e: niin silleen pystyyn meinasin, joku styrostuki takana.
     
    Muokattu: 20.8.2016
  6. procold

    procold Gearhead

    Ymmärrän myös kokemattomia kuskeja, jos ei ymmärrä katsella kennoja, voi käydä näin. Kunnon merkit sivuille maalikennojen kohdalle riittää. Täältä myös iso respecti torino kuskille.
     
  7. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Olin tuolla ajamassa. Kyllähän sitä maalia tais jotkut kysellä et missä se on. Siellä oli muutama oranssi kartio radan molemmin puolin et kai se maali sit oli siinä. Näin ainakin itse päättelin. Olishan se toki kaikkien kannalta selkeenpää et ois selkeenpää:)
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    pienillä puhaltimilla ylös nousevat pylonit...
     
    belair54 ja bbford tykkäävät tästä.
  9. 4B4

    4B4 1st gear

    Olen huomioinut muissakin FHRAn kisoissa ettei maalia ole merkitty millään tavalla
    esim.Alastaron EMissä 201m maalia ei ollut merkitty laisinkaan.
     
  10. C1

    C1 1st gear

    Jäi hieman epäselväksi mitä camaro kuskille kävi, oliko sama syy että jarruttaminen jäi liian myöhäiseksi.
    Noita maalimerkkejä ihmetellyt itsekin eikö oikeasti fhra parempaan pysty!
    Veikkaan jos ajot joskus vielä jatkuvat niin hommaan hieman panostettu tuohon maalin kohtaa
     
  11. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Itse olin myös tänään ekaa kertaa koittamassa ja painelin luultavasti maalista ohi pitkän matkaa. Tosi huonosti oli merkitty. Ei olis ruutulippupahvit paha laittaa, eikä aiheuttaisi vaaraa vaikka joku radalta suistuisi ja päiten ajaisikin..

    toivottavasti molemmat kuskit on kunnossa!

    Fhralle palautetta ja jatkossa turvallisemmat kapinat
     
  12. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Lievä OT tähän väliin.
    Räyskälän Vintage dragsien maali "keilat" eivät jääneet huomaamatta.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    belair54, lojo80 ja Achti tykkäävät tästä.
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  14. misscat

    misscat 1st gear


    Mitä suotta anteeksi pyytelet ! aina välillä noita sattuu. Henkihän se tärkein on
     
  15. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Kyllä harmitti kun näitä päiviä oli odotettu ja uudella moottorilla haluttiin kyllä edes yksi suoritus ajaa, mutta respectit torinomiehelle ja camarokuskille kaikkea hyvää. Kannattaisin kyllä myös tota maalialueen kunnollusta merkkaamista, koska toi maali on oikeesti vaikeeta määrittää jos ei ole hirveesti suoraa ajanut. Itekin ennen kun mentiin jonoon halusin katsoa pari lähtöä että näkee missä maali ja mistä käännytään pois. Ei oo kuitenkaan kadunmiehelle niin itsestäönselvyys.
     
  16. notko

    notko 3rd gear

    Toivottavasti ei tullu muuta ku kalusto vaurioita.Lentokentillä ajetaan paljon ja kovaa mut oisko
    järkevää järjestää nää kadunmiehen kisat sellaisilla radoilla mis varmasti riittää jarrutus.Tässä tilanteessa maalin kunnolinen merkkaus ois varmaan ollut paikallaan.
    Ennen tätä tapahtumaa joku kirjoitti et jarrutusmatka lyhyt vesivehmaalla nopeille autoille.
    Nopeudet kasvaa ja mennään piennemmille radoille ???
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Naapurin häirikkö käy ajamassa istutusnurmikkomme suojaksi laitettua lippusiimaa matalaksi. Keppeinä käytämme "harjan vartta" eli semmoista 2-3 cm pyöreää keppiä. Toiveistamme huolimatta hänen autonsa ei hajoa niihin keppeihin. Eli tommosta harjanvarsikeppiä ja ruutulippukuvioista lippua sellaiseen maalin merkkiin. Jos osuu keppiin radan ulkopuolella, niin puskurin klommo taitaa olla pienin murhe. Pikaista paranemista Camaron kuljettajalle.
     
  18. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Aurauskeppejä ja sisään paksua harjaterästä. ;)
     
    JHämming tykkää tästä.
  19. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  20. C1

    C1 1st gear

Kerro tästä muillekin!