Chevy 6,5 turbo starttausropleema.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SunBeam_Fi, 17.7.2016.

  1. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Päivää kanssaeläjät.

    Olen koettanut setviä tätä ropleemaa sekä tämän foorumin, että ameriikanelävien vastaavien kautta.
    Ihan 1:1 en ole selkoa saanut, joten rohkaisin mieleni ja läksin kyselemään, eli:

    Kyseessä on kokonaisuudessaan about 350000 km ajettu 6,5 turbokone. Noin 5000 km sitten tehty kansiremontti, jonka yhteydessä vaihdettu öljyt, ö-,pa-, ilman- jne.suodattimet, hilppeet yläkertaan ja tarkastettu siit...erhm, suuttimet ja hehkut ja nämä saaneet hyväksynnät. Akut vaihdoin uusiin n.kk sitten kun epäilin virran vähyyttä huonoon starttiin.

    Kuitennnii lähtee toisinaan huonosti käymään, eritoten lämpimämpänä. Siirtopumpun naputus kuuluu heti kun kytkee virrat. Aamun ekassa kylmästartissa on mukana tämä "nk"-ryyppy ja lähtee nätisti käymään. Myöskin jonkun tovin seistyään starttaa helpommin.
    Jännittävin tilanne on silloin, jos auto on seissyt muutaman minuutin.

    Jotta ei liian helpoksi menisi, toisinaan lähtee lämpimänäkin kuin palmusen alta, jo toisinaan sahauttaa jopa kymmenkunta sekuntia. Usein teenkin siten, että jos ei jonkun sekunnin päästä ole startannut, annan startin jäähtyä tovin ja usein tämän toimen jälkeen lähtee laakista.

    Kun starttaa, niin käy ongelmitta, vetoa ja voimaa tuntuu olevan tosin, auto on sammunut kahteen kertaan, molemmilla kerroilla ajon jälkeen pakille vaihtaessa. Lähtenyt kuiten käyntiin uudelleen helposti.

    Mainittakoon myös, että toisinaan tuntuu startti pyörivän hitaanlaisesti.

    Vinkeistä kiitollisena.
    -SB-
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tarkasta akkujen kaapelointi. Ja maat myös, kori,kone,runko väliltä.
     
  3. julmajari

    julmajari Gearhead

    ilmavuotoa polttoainelinjassa? mulla oli siirtopumppu rikki vaikka naputti iloisesti, tosin ei vaikuttanut mulla käynnistyvyyteen.
     
  4. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Tämä vaikuttaisi selvinneeltä.
    Liitoksien tsrkistus/uusiminen näyttäisi vaikuttaneen siihen, että virta liikkuu akuille paremmin ja startatessa olis enempi juissia käytettävissiä. Jopa siinä määrin, että volttimittari ei putoa enää punaiselle startatessa niinkuin aiemmin.
    Kiitos vinkeistä ja vaivannäöstä.
     
  5. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Tarkennettakoon tätä vielä siten, että apu oli hetkellinen ja startin vaihto korjasi ropleeman pysyvästi. =)...tai ainakin siihen asti kun koirii seuraavan kerran..
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Meinasin just mainita, että välitetyn startin moottorissa on kuulalaakerit, ja useemmin kun kerran on ollu niistä kuulapitimet paskana. Se tekee sen, että pyörii kyllä, mutta välillä vähän liian hiljakseen. Ja sillon ei taho lämpösenä lähteä tulille.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olikos kone DS vai DB IP:lla?
     

Kerro tästä muillekin!