Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Taitaa riippua syötöistä..
    Mulla meni alipainesäätimen letkut epähuomiossa väärinpäin kiinni, niin ahdot meni reippaasti yli 1.3barin..
    Auto oli lastutettu JOLLAIN lastulla, eikä voimasta ollut varsinaisesti puutetta 1bar ahtopaineellakaan, mutta aika mukavasti olisi kiskonut noilla paineilla..:p Ei varmaan kovin pitkään kuitenkaan.:confused:
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jos se kerran saa olla koko ajan kiinni niin missä tilanteessa herra gm on sitten halunnu sen olevan auki? Mä en ole oikein ymmärtäny tuota että jos oma alipaineohjaus toimii niin mitä se hyödyttää sitä lukita,eikö se kuitenkin aina mee kiinni kun tarvii? Ei nää mihinkään kulje kuitenkaan.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    On näitä jotka jopa kulkeekin.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mutta ihan tuosta hukkiksesta vielä niin onko siis ymmärrettävä että auton itsensä ohjaamana portti ei missään tilanteessa mene täysin kiinni? Ei oo koskaan nuo puhaltimet kiinnostanu niin on jääny tuo turbon toimintaperiaate hiukan etäiseks... ja eikös sitä ole aikamoinen riski lukita ilman ahtomittaria jos se kerta antaa sitten painetta ties kuinka paljon??
     
  5. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    Se ahtosolenoidi päästää hukkista mielensä mukaan auki ettei paine nouse valm. haluamaa korkeemmalle. Mulla oli taannoin solenoidi mykkä ja samalla myös turbo, laitoin ahtop. mittarin ja suoran alipaineen hukkikselle niin karvan yli barin kävi ahdot kun oikeen rytyytti. ostin kumminkin uuden solenoidin niin se ei anna ahtaa kun 0.6-0.7 eli se avaa porttia ilmeisesti siinä vaiheessa jo.
    eli jos on alip. pumppu ja letkut ok niin se hukkaportti pysyy kiinni pelkälä alipaineellakin.
    Viisaammat voi korjata vääryydet mut näin se about mulla meni
     
  6. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Jousi toimises on se huono että alkaa avaan porttia jo aiemmin kun haluttu paine ja sen myötä ahtojen nousu hitaampaa.
    Mulla aikoinaan 6.2 jossa oli garretin t04 ilma hukkaporttia toimi normi ajos hyvin oli 0.5. Mutta kummia poltaes alkoi karkaamaan
     
  7. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Hittolaane niin tuo orggis pakoputki vissii tekee pikkusen hallaa ulostulon yläpuolella olevalle maalipinnalle/pellille.

    Painepesurilla ku päästelin subua puhtaaks niin kämmenen kokonen reikä ilmesty siihen kohtaan :D Tarvinnee vähä heppailla peltiä päälle
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikä anturi kyseessä? Anturista hapertunut liittimet irti. Jäähdytin nesteeseen se menee, mutta anturissa ei mitään numeroita yms. -87 6.2d Fleetside kyseessä.
    [​IMG]
     
  9. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Kylmä käynnistys. Lisää ennakkoa ja kierroksia.

    Eilen otin koneen pois jos selviäis huohotus ja öljyn syönti.
     
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei oo kylmäkäynnistys. Se on oikeanpuolesen kannen takaosassa, pakosarjan vieressä. Joku tota samaa anturia kyseli jokunen viikko sit, liittyi johonkin tietokonejuttuihin. Olikohan ecun lämpöanturi? Joka on eri ku lämpömittarin anturi, se löytyy vasemmasta kannesta pakosarjan etupuolelta.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun hylsyssäkin on toi sama anturi jolla ei ole mitään käyttöä kun minkäänlaista ecua ei ole koskaan ollu, siis -93 pikkari. Samanlainen anturi on bensavehkeissä kertomassa lämpötilaa juuri eculle.

    Ja tosta hukkaportin poistamisesta kokonaan niin en sitä ole tarkoittanut miksikään "yleisohjeeksi" .
    Mun pannussa on matalampi puristussuhde ja muutenkin pannua on duunattu pikkasen isommalle teholle.
     
  12. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Muokattu: 24.8.2016
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tosta anturista en uskalla sanoa, kun se kylmäennakkokytkin on ollut yleensä tosiaan siellä kannen takapäässä. Mutta se ennakon nosto toimii niin, että se solenoidi avaa paluun kuulavenan, eikä sulje sitä. Normaalisti rungossa on paine kuulan jousta vasten.
     
  14. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Niinpäin olikin. Ainakin omas 93 toi ohjaa kyseisiä solenoidia.
    Mekaanisella pumpulla.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla ei ole tossa kohtaa ON/OFF tyylistä vaan sen vastus muuttuu lämmön mukana. Kylmäennakkoa ohjaa aikarele.
     
  16. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Mulla on ihan on/off tyliinen. Tuli sitä joskus mittailtua kun oli huono kylmä käynnistys. Kannes ei oo mitää anturia paitsi lämpömittarin kuskinpuolen kannes
     
  17. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Koneesta yläkerta purettu. Moottori sisältä niinkun tervaa. Toinen kansi halki venttiilie välistä 3 sylinteritä. Onko entinen kansi?
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sekö ei tosiaan kellekkään harrastajalle hyvä gemssu kelvannu? En sinänsä menetä mitään kun kohta tulee näppärä bemari vaihdossa mutta ihmettelen kyllä.....se on tämä touhu vähän semmosta että ostetaan mieluummin viidentonnin paska kun 6,5 tuhannen hyvä. Toivotan mahdollisimman paljon epäonnea noin lyhytnäkösille subbarinostajille,kertokaa sitten paljonko lopulta "säästitte".... me voidaan sitten täällä naureskella ja antaa vinkkejä......
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hiukka katkeruutta ilmassa:rolleyes:.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kyllä täytyy sanoa että on. Useimmille tuttu säheltäjä kyseessä,tietävät etten kusettais omiani....kyllä oikeesti tyhmä pitää olla jos menee jonkun viidentonnin paskan sokkona joltain tuntemattomalta ostamaan tämän sijasta. Mutta hankaliahan nämä on menemään kaupaks,sen takia on käytettävä ns.välikappaletta.....päästäkseen tavoitteeseensa.
     

Kerro tästä muillekin!