Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Siellä on jomman kumman takaoven vieressä nappi millä se penkki kuuluu kippaa nuriten, musta neliskanttinen.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mäki laitoin toimimaan alkuperäsen lailla. Eipä näitä taija enää kukaa nii tarkkaa syynäillä kuhan penkki nyt näyttää epämukavalta aiinä kaikki :rolleyes:
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vähän kieltämättä tympäisee ajatus tekniikan irrotuksesta.
     
    Muokattu: 20.12.2016
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Motivaatiopula. xxxx jos jollekin kelpaa ☺
     
    Muokattu: 20.12.2016
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Älä myy noin halvalla. :eek:
     
    maverick999 tykkää tästä.
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Asentelin takapenkin toimimaan kippimekanismilla. Nyt voi halutessaan jatkaa tavaratilaa etupenkkeihin asti.
     
    Muokattu: 9.8.2016
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Pikkuhommaa taas. Tein uuden rekkarikilven kiinnitys/valosysteemin takapuskuriin.

    [​IMG]
     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tuli siistittyä takakonttia. Ostin myös sisäkattoon kangasta, kohta pääsee askartelemaan sitä kiinni (salaperäisesti puuttuu taaempi kattoverhoilu, ettei vaan olisi alkanut roikkua ja nykästy irti edellisten toimesta ☺).

    Tietääkö joku kuka korjaisi tuota th200r4:ää Rauman lähistöllä? Moottorin taidan availla itse...
     
    Muokattu: 4.1.2017
  9. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eikös Nätkin niitä siinä Porissa touhua?
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo, täytyy soitella.
    Kuvasaastetta:
    Tein laudasta uuden perälaudan. Maalasin ympäri joten ei pitäisi heti alkaa mädäntyäkään, (kuvassa näkyy että vähän irvistää puskurin lista, mutta se korjataan)
    [​IMG]

    Tuolta näyttää nyt takakontti. Toimii lattian avausmekanismit ja kaikki.
    [​IMG]

    Katto (nuo läntit on vanhaa pahvia)
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.8.2016
    hevimies tykkää tästä.
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sain tänään tehtyä kattoverhoilun takaosastolle.
    Pientä McGyveria piti harrastaa. Pingotin muovisilla lattialistoilla kiinni kattopalkkiin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja takapenkki näyttää nyt tältä
    [​IMG]
     
    caprice305 tykkää tästä.
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Fuck yea! Käyntihäiriö ratkesi. Nimimerkki Vänen ehdotuksesta tsekkasin uudelleen tulpatun EGR:n jämän ja se venttiili oli tärissyt auki. Tein laipan väliin ja nyt pelaa hienosti. Käynti on silkinsileä, ei rötää eikä tärise. Mahtifiilis. Pitäisiköhän lähteä käyttämään konttorilla =)

    Edit: xxxx€ myyntihinta peruttu =) Enää laatikon tutkiminen ja auto on "valmis"
     
    Muokattu: 4.1.2017
    12345678910, Gary Grand, 65_comet ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Pari videopätkää tuosta testailusta:

    Tämä taitaa olla hiljattain huollettu konekin, kun sitä jakoketjun välystä ei ollut juuri nimeksikään. Edellinen omistaja sanoi että vesipumppu on uusi ja Edel+HEI oli asennettu. Ei syö öljyä lainkaan, huohottaa melko vähän eikä putken päästä tule minkään väristä käryä eikä bensaa. Laturi lataa tyhjäkäynnillä 14,2V (valot pois päältä). Tyhjäkäyntiennakon laitoin 8 asteeseen. Kierrosta annettaessa vakuumi vetää sen jonnekin 20 tienoille.
    Kaasarista on nyt tyhjäkäynnillä ruuvit auki 1½-2 kierrosta. Siinä käy nätisti. Bensapaineen rajoitin (mahtaako olla tarpeellinen edes) perusasetuksessaan (3Psi?).


     
    Muokattu: 25.8.2016
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Takaisku:
    Lähdin ajamaan tänään töihin aamulla (tarkoitus oli käydä iltapäivällä konttorilla) ja noin 10-20km kohdalla "hävisi" kolmonen. Eli kakkoselta kun tuli vaihtokohta kolmoselle, meno hyytyi täysin. Tuntuu että kone käy siinä kohtaa vaan tyhjää kaasusta riippumatta. Nykimistä ja hyytymistä. Nilkuttelin vielä 10km ja sitten se vika alkoi siirtyä jo kakkosvaihteellekin. Tien sivussa koitin josko ennakko olisi siirtynyt tai bensapainesäädin tai suodatin tukkeutunut mutta ei mitään merkkejä. Vapaalla toimii kuitenkin normaalisti.

    -> Onko ideoita mitä vaihteistossa on tapahtunut? Joku paska lähtenyt liikkeelle ja alkanut tukkia paikkoja vai kuvernööri tms paskana? Kotiin en uskalla enää lähteä ajamaan. Ei ollut vuotanut öljyä ainakaan.

    Vai olisiko tässä kyse nyt Mudracerin ehdottamasta lukkoturbiinin sekoilusta? Liitin on irti, eli ei ole solenoidilla virtaa, mutta ilmeisesti paskat tiivisteet turbiinin suuntaan voivat pakottaa sen lukkoon?
     
    Muokattu: 4.1.2017
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Vois siellä kyllä se venakoneistokin vittuilla. Purin omasta vanakoneiston ja venttiilit. Putsasin ja kiillotin kaikki männän liukupinnat ja atf liukkariksi ja takasin kasaan. Jos on 700 niin joku throtlevalve jumiutuu niissä. Niihin on saatavissa apujousta joka jelppaa sen venttiilin takasin tulemista kun se on painettu pohjaan. Kannattaa kattella mitä maksais jo valmiiksi rempattu laatikko. Niitäkin aina säännöllisin väliajoin putkahtelee esille. Joku teki ylihuollon laatikkoon 700€sis osat.
     
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Okei, "vika" oli bensapaineensäädin. Oli perusasetus liika kireällä eikä saanut kakkua yli puolen kaasun. Täytyypä ottaa pois koko mötikkä.

    Edit: Toimii taas hienosti kun ei rajoiteta bensansaantia millään. Enää epäilyttää tuo laatikko. Onko 307 tosiaan niin tehoton että luistaa neloselta kolmoselle pieneenkin ylämäkeen (no juu painaahan tuo 2 tonnia ja siinä on leikkimökin aerodynamiikka, mutta kumminkin)? Tuntuu että saa runtata ihan kunnolla kaasua että kestää 80km/h?
    Vähän jo kyselinkin miten tuohon saisi kytkettyä TCC:n manuaalisesti toimimaan (4-napainen liitin). Mudracerilla oli idea...
     
    Muokattu: 27.2.2017
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Herkistelin vähän etujarruja ja kiristin simpukan tänään. Toinen raidetanko tuntui molemmista nivelistään löysältä. Meneeköhän nuo rasvaamalla vai pitääkö uusia?
    Muuten alustassa ei tunnu mitään ihmeellistä. Ei kolise/natise vaan on legendaarisesti "ajolleen hyvä".
     
    Muokattu: 28.8.2016
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko noin, kun jossain luki että 307:sta ei käsin säädetä venttiilinvälyksiä? Omaan korvaan tuo vähän säksättää kun antaa löylyä.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hydrauliset nostajat, ne ns yhdyssillat vedetään vaan momenttiin
     
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Katsastuskonttorin tuomio oli uudet takaiskarit ja etu-alapallot. Muuten ok.
    Helpohko homma. Taitaa vaan tarvita käyttää tukivarret prässissä jossain...
     

Kerro tästä muillekin!