Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. topparius

    topparius 2nd gear

    Ääni ei muutu mitenkään vaihteiden mukaan ja laatikko kyllä toimii aivan normaalisti. Ei oo nyt äänen kanssa ajeltu. Mutta ääni kyllä muuttuu kierrosten mukaan N:lläkin.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei tuo vetolevyongelma mitenkään itse vaihteiston toimintaan vaikutakaan.Tekisin ihan pikatestin kun auto käy paikoillaan tyhjäkäyntiä,muuttuuko rapina mitenkään liikuttaako kepin D,N tai R -asentoon?
     
  3. topparius

    topparius 2nd gear

    Selitin hieman huonosti. Eli ääneen ei vaikuta kepin asento mitenkään. Ääni pysyy samana vaikka D, N tai R olisi kytkettynä.
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Mitenkä ääni muuttuu kun sillä ajaa,veto päällä/moottorijarrutus ja sama eteen/taaksepäin?Ei tuo kyllä oikein moottorin ongelmalta kuullosta ainakaan äänen perusteella,saatan tietenkin olla väärässäkin.
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    2.7 kuljettajat: Minkä mallinen moottorinlämmitin teillä on asennettuna kraisuunne? Defan luettelo tarjoaa ainoastaan säteilylämmitintä 2.7 koneeseen ja itse ajattelin hankkia lohko tai letkulämppärin.
     
  6. Totta luettelo ei muuta anna tuohon, ainakaan Defa, muista en tiedä.

    Meillä on 2,7:ssa säteilylämmitin, tuli kaupan päälle... Jos pitäisi valita niin ennemmin ottaisin letkulämmittimen, tuo on nimittäin aika nimellinen tuo säteilylämmitin... Ehkä silti kuitenkin parempi kuin ei mitään?

    Letkulämppäreitä saa mittojen mukaan, mittaa letku ja kysy jostain tarvikeliikkeestä?
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Niin mä vähän meinasin tehdä. Ajattelin vaan onko kellään tietoa voiko sellaista laittaa tuohon.
    Jenkkifoorumilta lueskelin että lohkolämmittimen asennus oli lopetettu kun tullut käynnistyvyysongelmia ja pätkimistä koneessa...?
     
  8. Kyllä, nykyajan autojen vitsauksia, on kaikenmaailman sensoreita, can-väyliä ja kaikenlaisia controlmoduleita, pitää siis hyvin pitkälti varmasti paikkansa... Tai siis sanotaan että riski on olemassa kyllä.

    Valmistajien suosituksia kannattanee noudattaa, tekemällä omia virityksiä voi pilata muuten hyvän auton. Nopeastihan tuo muutenkin lämpenee, mullakin ollut pahvi jäähdyttäjän edessä vaikka ei sais...
     
  9. DD6

    DD6 Gearhead

    Tuossakin saattaisi jelpata pumpullinen letkulämmitin, pistäisi lämpimän nesteen vähän nopeammin liikkeelle ympäri konetta.
     
  10. kingsway

    kingsway Gearhead

    Mulla on omassa Defan lohkis ja sisähaarotus, eikä sen kanssa ole ongelmia ollut. Varmaan uudesta/maahantuojalta asti ollut. En tiedä mitä mallia, mahtaako tuolta numeroita oikeen nähdäkään.
    Eikös näissä ole sellanen mukava Mersumainen varuste, että pakkasella ilmastoinnin katkasijan päällä ollessa lämppäri lämmittää sähkövastuksilla ottoilman hieman nopeammin? Jostain muistasin niin lukeneeni.
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Vaihtelin eilenillalla jarrupalat ja tulpat. Samalla kurkkasin mielenkiinnosta venttiilikopan alle tarkistaakseni jakoketjun kiristäjän. Kiristäjä oli ok, mutta tällaista jälkeä löyty:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ei ole nokat saanut öljyä tarpeeksi. Autolla on rullattu 170 000 ja täydellinen Autokeskuksen huoltohistoria.
    Täytyy vielä ottaa toinen koppa irti ja tarkastaa onko siellä sama ongelma. Jokatapauksessa isompaa remppaa tiedossa.
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tuo imuilmanvaimentaja
    ilmanputsarissa onko se särkemällä irroitettava vai ihan bolt off juttu?[/QUOTE]

    7
    Joo ilmojen viiletessä ei auttanut kuin kokeilla lämpötilan vaikutusta ja vaikuttihan se 5.66s oli kolmesta kokeilusta paras..toiset oli 5.72 ja 5.68 ulkolämpötila oli 9 astetta plussalla.
    Ja täysin vakiolla mennään. Vain tuo intune käytössä..jos tässä talven tullen rupeaisi tilailemaan kaikenlaista. Ja jos nuo nokat on samassa kunnossa kuin tuossa kuvissa. Niin täytyy varmaan lisätä listaan jotkut miedot nokat joilla saisi vääntöjä lisää alakierroksille. saa suositella jotain hyvää keppiä..
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    siis nuo ylemmät kuvat V6:stako. kai ne hemit on yhtähyviä. oon aatellu jos tuon rieselin sais vaihdettua semmoseen..
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jaa empä ajatellut niin tarkasti kattoin että vaan että hemistä. Nuo vintagespd.n kuvat.
     
  15. macman

    macman Gearhead

    Omaani (hemi) asennettiin pari vuotta sitten webasto. Auto on esilämmitettynä vaikea saada käymään. Jos autolle tulee niin, että sammuttaa webaston ja koittaa heti startata niin sahata saa huolella ja jos hörähtää käymään niin sammuu melkein heti. Paremmat mahdollisuudet saada auto käymään on odottaa, että moottori hieman jäähtyy :D (noin 5-10min) niin tyhmältä kun se kuulostaakin. Ajon jälkeen moottorin kunnolla lämmettyä toimii kyllä ja vaikkapa kauppa reissun ajaksi kun jättää weban niin päälle toimii hyvin. Asia jotenkin hankalasti ratkaistu lisäämällä ylimääränen lämpötila anturi konehuoneeseen ja katkaisija. "Cold start" nappia käyttämällä tietokone luulee talvella tekevänsä kylmä käynnistyksen ja moottori lähtee normaalisti käyntiin. Että näin, ei se nyt toiminu ihan niinku olis voinu luulla mut eipä siihen oikeen muutakaan keinoa ole vastaan tullut jos mielii ikkunat sulana lähteä.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    monessa ollu näitä onkelmia etenkin jaggessa oli letkulämmitin edessä,kun laittoi kylmänä käyntiin lämmityksen jälkeen kävi vähän aikaan ja ajonesto tilttasi liiallisten käryjen vuoksi motin pimeeksi,laitoin pumpun kierrättämään samalla vettä koneessa niin johan loppui,sieltä tuli takapäästä jääkylmät vedet käynnistyksen jälkeen muuallekkin koneeseen niin meni sensoreiden arvot rajojen ulkopuolelle,pumpun 12v laitoin kontaktorilla 12v/240v eli kun lämmitin päällä samalla pyörii pumppu.kannattaa kunnon lukulaitteella katsoa kun käynnistää mikä/mitkä arvot on pihalla,sitten tietää miten vedet täytyy lämmittää koneessa.
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jep kuvat on tuosta "surullisenkuuluisasta" 2.7 V6 koneesta. Autoliike päätti tulla vastaan sillä kyseessä on ilmeisesti valmistusvika tehtaalla. Heikoksi jäännyt kovakromaus nokkien pinnassa. Kattelin kuvia paljon netistä ja yhteen samanlaiseen tapaukseen törmäsin Sebringin kohdalla. Missä lie nämä nokat valmistetaan nykyisin, varmaan itämaissa.
     
  18. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Siitä lohkolämmittimestä. Mulla on Sebring 2,7 06 vuotinen. Alussa käytin lohkolämmitintä, mutta sillä tuppas olemaan sellainen vaikutus että jäi moottorin häiriövalo palamaan. Autokeskus laittoi säteilylämmittimen niin ongelma hävisi. Selitys meni jotenkin näin: Moottorissa on 2 lämppärinanturia. Lohkis on lähellä toista niin niiden lukemat poikkeaa liikaa toisistaan, siksi syttyy vikavalo. Aiemmin oli 2,7 01:sessä lohkis ilman ko. ongelmaa. Vanhalla Chrysler foorumilla tämä todettiin Sebringin kohdalla vain 06:sessa olevaksi viaksi. Talveksi meinaan kyllä heittää johdon takas kiinni siihen vanhaan lohkikseen , koska tehoissa on niin selkeä ero. Antaa muuten koodiksi p300. Sytytyshäiriö useassa sylinterissä:(
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Awd malliin en tätä loudmouth 2 löydä

    Nämä 2 löytyi summitin luettelosta
    https://m.summitracing.com/parts/flo-17405
    Ja
    https://m.summitracing.com/parts/gib-617000

    Varsinkin tuo gibson outo mulle.
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!