Alumiinihippua öljyn seassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Juze86, 19.8.2016.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  2. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Joo nippuun kai tämä on lyötävä ja ajua.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu niin kannattaa tehdä. Ja siihen mujun väriin vielä senverran että sitä "oikeaa" väriä ei tiedä ellei pese ööliä pois kokonaan.
     
  4. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Red Linen sinkkilisäainetta oon laittanu öljyn sekaan, voikohan se värjätä öljyä?

    Bensalla lantrasin paljun perät ja kyllä se hile kullalta näytti.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollanen 350 puikki ajettiin kerran sisään dynossa ennen rääkkiä ja aika jännältä näytti filsun sisältö kun nokan ohjelma oli käyty läpi. Teki mieli ottaa ne hiput talteen ja myyrä lähimmalle kultasepälle.
     
  6. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Jaaha sylinterien alahelmoissa kai kuuluisi olla jonkunlaiset viisteet kun männän helma käy sylinteristä ulkona? Minun lohkossa ei näytä viisteitä olevan ja näyttisi vuolleen mäntiin aika ilkeän näköisiä raamuja, samoin pytyissä näkyy pitkiä jälkiä. Kylläpä tämä taitaa kokonaan purkuun mennä..
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Epäilen aika vahvasti että pyttyjen helmat ei ole syyllisiä tuohon murheeseen vaan männät on leikannu kiinni jostain syystä.
     
  8. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Otin mukit pois ja kyllä vahvasti näyttää että helmat on vuollu, sen 10mm mitä mäntä käy sylinteristä pihalla niin juuri sen mittasia uria on männissä. Pytyt on naarmuilla kans, perjantaina vien koneistajalle näytille että saako hoonattua vai tuliko verkonpaino, on jo .040 ylikoossa.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistäs muutama kuva tänne niin voi ihmetellä lisää. Ja onko männät ihan orkkistyyppiset? Esim tollaset.
    [​IMG]
     
  10. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Joo laitan kuvia illemmalla kun pääsen koneelle. Männät on perus Keith Black silv-o-lite valut.
     
  11. Juze86

    Juze86 2nd gear

  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ei tollaset männät "käänny" alakuolokohdassa vain helmastaan. Vaikka siellä olis terävähkö reuna niin epäilen edelleen että vika on jossain muualla. Jätetty liian piukaksi esmes?
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuvista ei nyt näe ihan tarkkaan, mutta arvaisin, että kevyen (siis pari vetoa) hoonauksen ja mäntien hiomapaperisiistimisen jälkeen kun lyö nippuun ja ajaa sisään loput, niin sen jälkeen noista ei ole harmia käytössä.
     
  14. BBC

    BBC Guest

    Liian pieni sylinterivälys.
    Jotkut porarit ei tohdi tehdä tarpeeksi välystä, jotkut ei lue ohjetta ja jotkut ei usko ohjetta vaan tarkistusmittaa männät ja tekee sen väärästä kohdasta.

    Lohko hoonaukseen ja satku kaks lisää välystä ja fixaa ne männät yksitellen.
    Sitten toimii
     
  15. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Lohko on kai viimeksi porattu joskus 5 vuotta sitten (auto ollut minulla reilu 2v) ja nyt vaan hoonattiin uusille renkaille ja männille, ja koneistaja kyllä mittasi välykset, mutta kaipa ne sitten tiukkoja on. Olis mulla vielä 4 uuttakin mäntää hyllyssä (2 x v6 mäntäsarjaa) jos pahimmat vaihtas, niihin pitäis vaan tietättää sokkien paikat kun on uivat tapit.
     
  16. BBC

    BBC Guest

    Eikä tuo nyt dramaattiselta näytä. viilalla pyhkäset alas ne männissä olevien urien reunat, jotka nousseet ylös. Jos vähän viitsii vesihivasta joka helmaa kevyesti,....Kunnon hoonilla satku pois ja samat romut sisään ja kaasua. Ei mitään mäntien vaihtoa.

    500 karkeus riittää hoonaukselle hyvin. Nyky öljyt sen verran parempia että turha jättää kovin karkeaksi.
     
  17. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Ok hyvä tietää ettei tuommoiset vekit haittaa. Ensimmäinen kone jonka purin ja yritin kasata niin ei ole oikein näkemystä mikä on vakavaa ja mikä ei.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joo, eipä siellä pikku naarmut haittaa, mutta kannattaa sitä hieman miettiä miksi niitä vähän isompia on tullut.

    Aiemmin mainisemasi terävä sylinterin alareuna kannattaa kevyesti pyöristää ihan hiomapaperilla.
    Erityisen tärkeä asia on että männänrenkaitten päittäisvälystä on tarpeeksi.
    Jos sulla on siinä viilarenkaat ja olet ne laittanu sellasenaan, niin varmasti tulee sylinteriin jälkeä jos renkaat "pohjaa" lämmetessään.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Näyttää kyllä ainakin just siltä kun ottais helmaan kiinni mutta jos se kerta ei oo mahdollista niin ei kai sitten....
     
  20. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Tämän tarkistin ennen asennusta ja välystä oli aavistuksen enemmän kuin rengasvalmistajan suositus oli.
    Tismalleen mitä itsekin ajattelen.
     

Kerro tästä muillekin!