ovimuutos neli ovisesta kahteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja manun, 1.7.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Eihän esim. jossain Cutlass vai Delta aukee takaovissa ikkunat ollenkaan? Joku karvalakki malli tjsp.
    Mikäs pakko niitten takaikkunoiden oikein ois olla avattavat?

    EDIT: Vai oliko tämä nyt suunnittelijalle eikä johonkin typerään lakiin tai säädäntöön viitaten :D
    On liian aikanen aamu!
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mikäs pakko takasivuje ois auveta
    tosin kuinkaha hankala ois tehä semmoset "läppätyylin" takasivut
    jonkalaisia näki nuis paremmi varustelluis 2d taunuksis
    eli saranat keskitolpas ja vipulukko mekanismi takatolpas

    onkos nuo coupe ovet karmittomat vai karmilliset (ikkuna)?
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nykyaikana ei mitään järkeä tehdä 4d -> 2d swappeja. Autoja on kummiskin niin paljon markkinoilla, et ostaa korin ja vaihtaa nykysen tekniikan siihen yms.
     
    1purehell tykkää tästä.
  4. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mut Aspeneit 2d sedanina (eli ei coupesta kyse) ei ainuttakaa olemassa käsittääkseni?
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos ei Brazilia/Mexico akselilta löydy, kuten -70 4d Coronet Chargerin keulalla... yms niin en usko.
    Tosin miksi tehdä jotain noin monimutkaista, josta yleensä ei seuraa hyvää. Joko 4d tai 2d coupe.
    4d on hyvän näkönen, vähän tonttiin, sopivat vanteet ja renkaat ja väri. Kuten joskus -90 luvulla oli D-street tai C isolohko Aspen katukisoissa.
     
  6. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    heh
    en ite oo leipomas moista
    mut annan kannatus ääneni tälle hzemax nimimerkillä kirjoittavalle kaverille
    joka tääl pyörittelee mielessään moista
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toi on vähän sellainen miksi tehdä yleensäkkään mitään monimutkaista


    Jos on taito ja mahdollisuus niin eikun tekemään, vaikka vaan viherhippien kiusaksi
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    eihän se varsinaisesti kannata näitä muutoksia tehdä, ei niin rahallisesti eikä aina muutenkaan vaikka asiaa ei silloin "tekemisenpalon" voimakkaimmalla hetkellä tule kyseenalaistettua tarpeeksi. harvanpa automobiilin arvo siitä nousee pitkällätähtäimellä, että sitä muokataan pois originaalista. mutta kun se on se toteuttamisen "ilo / tuska" joka siinä hallitsee enemmän kuin se järki. ps:kirjoitan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
     
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    ja kyllä maalimaan aina yksi tolppa2d aspeni mahtuu. coupessa on muuten mielestäni liian pitkät ovet. noin niinkuin visuaalisesti ajatellen. (ulkonäkö/mittasuhteet)
     
    bottipoika tykkää tästä.
  10. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joskus sirppi ja miekka oli gti vai tuning lehti jossa oli tehty jostai 99 mallin 4d passatista 2d ja vielä lasikatolla. Tais vielä olla kilviskin. Oli aika siisti, ku oli sitä pyöreyttä katos niinku coupes konsanaan.
     
  11. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Ei sitä Trafia tai katsuria kiinnosta minkä malliset takatolpat siinä on, etenkään kun kyseisessä tapauksessa niitä ei kallisteta (kallistukseen on olemassa laissa pykälä).
    Saattaa vaatia tai vaatiikin jonkunlaisen aviisin ovien mitta eroista, 4d Vs 2d, jos ei katsuri ole ulapalla. Vahvempihan siitä tulee kun vedät takaoven jämät molemmin puolin ympäriinsä hitsillä.
    Helpompi tollanen on leimata lailliseksi kun laikka- avo.
    Eikä laikkakaan ole kummonen leimata jos tekee mallisarjan puitteissa, on kokemusta x2.
     
    bottipoika ja Herje tykkäävät tästä.
  12. soft85

    soft85 3rd gear

    [​IMG] [​IMG]
    Tervehdys. Minä ostin vuosi sitten juurikin tuollaisen aloitetun 1966 belvederen ollut siis alkujaan 4 ovinen ja alettu muuttaa kaksi oviseksi. Kaksi kuvaa joista toinen näyttää aika hyvin miten tuon onnistuu tekemään. On siis mahdollista tehdä jos osaa mitata tarkkaa ja hitsata hyvin. Joutuu siis siirtämään keskitolpan noin 20cm taaksepäin. Sitte takaovi leikellään sopivaksi täyte palaksi takakylkeen tarkkaa kuin leikkelee oven niin saa kuskin oveen sopivat paikka palat joten saa tehtyä alkuperäisistä pelleistä kaiken. Mutta on kyllä todella iso työ ja vaatii tarkkuutta. Kuvasta näkee kuinka moneen osaan joutuu ovet pilkkomaan todellakin iso työ mutta tehtävissä. Itse muutin auton takaisin 4 oviseksi ja monta tuntia meni sihinki aikaa.
     
  13. soft85

    soft85 3rd gear

  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Samankaltaisia fiiliksiä tulee tuosta kuin aikoinaan omasta -66 Satellitesta; isolohko pois ja pikkulohko tilalle... Hyvä, että tuokin pääsee taas maistelemaan asfalttia.
     

Kerro tästä muillekin!