Corsican nykiminen vaihtaessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bapsu, 26.8.2016.

  1. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Corsican alkanut nykimään kun hidastaa. Nykäisy tapahtuu kun laatikko vaihtaa 3-->2 ja 2--->1. Samalla kun nykäsee niin kuuluu pieni klonksaus pelkääjän puolelta, eli ei laatikosta. Saman tapainen klonksaus, joskin suurempi kuuluu kun laittaa vaihteen.

    Kiinnitin ekana huomiota, että kone oli aika väljässä ja hyppi kun laittaa R/D:n päälle. Tukikumit kuitenkin uusittiin, mutta kone tuntuu edelleen olevan väljässä ja sama tökkiminen vaivaa hidastaessa.

    Tökkiminen alkoi samaan aikaan kun huomasin koneen olevan väljässä. Ongelma onkin ilmeisesti edelleen noissa tukikumeissa? (uudetkin siis s****tana väljät). Enempää en aio tukikumeihin sijoittaa, joskin auton hytinä tyhjäkäynnillä vituttaa kuin myöskin ajoittaiset hytkähdykset ajaessa kun laskee jalan takasin kaasulle huolimattomasti. Koneessakaan vika ei kai ole kun tehoja piisaa ja tuntuu käyvän ok...

    Öljyt punaset ja haisee öljylle. Öljyä myös on riittävästi. TV kaapelin koitin, että oli aika kireällä kun piti vivusta kaasua pohjassa. Jos nyt siis koitin oikeaa vaijeria. :oops:

    Ei kai loota nyt ole lahoamassa? Omaan korvaan siis kuulostaa siltä, että kun nykäsee niin kone pomppii pellin alla väljien kumiensa kera. Tuo lienee aika vaaratonta jos loota pelaa...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tukikumit vaihdettu ja laitettu väärin? Onko jokanen kumi vaihdettu ettei esim yhtä jätetty laittamatta?
     
  3. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Voiko ne asentaa väärin?

    Pajalla siis asennutin ne, ei ollu itellä aikaa alkaa räpeltämään noiden kanssa.

    Vaihteiston puolta (1kpl) ei vaihettu mutta katottiin korjaajan kanssa, että se on hyvässä jamassa vielä. Sen näkeekin että heilunta tapahtuu pelkääjän puolella. Se ylätuki tuntuu olevan aivan väljässä. Käsin pystyy hetkuttamaan konetta eestaas ainakin pari senttiä...

    Ja se on siis se helvetin kumi sielä kehikon sisällä joka antaa myöden. Anchrorin kumi tosin. Jossain oli juttua jälkikäteen että noi on yhtä tyhjän kanssa.

    Tänään huomasin ajellessa että kun on vaikja risteyksestä kääntyny ja painaa kaasua sitten nokan suoristuttua niin sillonkin klanksahtaa samalla tavalla.

    Ja hidastaessa tuntuva klonksaus tuntuu kaksinkertasena usein, eikös se viittaa koneen pomppimiseen?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko vetarien nivelet kulahtanu vaihtokuntoon?
     
  5. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    En usko oikein siihenkään.

    Nyt kun ajoin töihin niin kylmänä muutama ekat vaidot oli aika töksähtäviä, ikäänkun laatikko ei luistaisi lainkaan vaihtaessa.

    Kai tässä mennään kohti sitä öljynvaihtoa?
     
  6. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    MAF-anturi?

    Koneen kierrokset nyykähtää pysähtyessä sellaiset 200-300rpm joskus.
     
  7. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    mielestäni ihan normaalia pikku töksähtely kylmänä,turbiinilukko tulee peliin vasta vehkeitten lämmettyä tiettyyn lämpötilaan.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kaikissa ole lokuppilimppua ja muistaakseni 125toosassa ei ole mitään lämpötila-anturia vaikka olis lokuppi.
     
  9. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Njaa. Semmosta tärähtelyä tuntuu edelleen kun hidastaa. Ei kai toi normaalia voi olla?

    Samalla kun tärähtää niin kuuluu joku klunksaus konehuoneesta.

    Voiko se kone nyt pomppia noin paljon vaihtaessa.

    Sähläsin joku kerta kaasuvivun kanssa (missä myös tv kaapeli kiinni?), olisko kaapeli päässyt kiristymään liikaa tms?
     
  10. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Niin ja kepistä kun laittaa kakkosen 60km/h vauhdisa ja painaa samaan aikaan vähänkin kaasua niin hytkähtelee auto oikein kunnolla. Ilman kaasua kakkonen menee nätisti päälle.
     
  11. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Tota tossa ajellut ja ei kyllä lämpösellä laatikolla ole huomattavissa lähes lainkaan tuota ihan pientä täräystä/nykäystä kun laittaa kakkosen tai ykkösen. Kai se vaan kuuluu automaatin normaaliin toimintaan.

    Kaveri sanoi että tuo loota kai aina tehnyt tuota ihan hieman ja kuulemma Caprice tekee samaa.

    Kylmänä tuo lähinnä nykii...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aikansa huippuja amerikkalaiset olivat mitä tulee pehmeyteen ja vaihdon sujuvuuteen.


    Ei tuon ikänen auto vaan mene niin etteikö joku perfektionisti/paranoi'isti sitä huomaisi.
     
  13. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    :D

    Näinhän se on
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Öljynvaihto loodaan josko helpottaisi? Itellä oli samantapaista ongelmaa ajoittain Ford Tempon kanssa, en tehnyt asialle mitään ajoin vaan ja ei hajonnut mitään sinä aikana kun kampe minulla oli.
     
  15. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Niin, vanhat öljyt kun tuntuu olevan aika hyvät vielä joskaan ei tiiä millon on vaihettu.

    Musta tuntuu että toi on ihan ominaisuus kun minä tunnun olevan ainoa joka sen edes huomaa enkä minäkään jossei tuijota nopeusmittaria hidastaessa. Eikä välttämättä sillonkaan. Ja capricessa kuulemma sama homma tosiaan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Capriceen turha vertailla kun eri loota ja vuosi kyseessä. Corsicassa muutenkin napakampi "veto" kuin capricessa.
     
  17. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Juuh, eiköhän tää homma kuopata ja ajeta tyytyväisenä niin pitkälle kun kulkee.

    Tossa corsicassa tuntuu noita sivuääniä ja muita pikkuvikoja piisaavan vaikka koko kylälle jos niitä alkaa etsimään.
     

Kerro tästä muillekin!