Startti ei mene kehälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja hotit, 8.9.2016.

  1. hotit

    hotit Gearhead

    Kyseessä olisi oldsin rocket 371 ja automaatti. Etenkin kylmänä startti vilkaisee tyhjää. Ulkoa katsottuna startti on kohtuu uuden näköinen. Mistä kannattaisi alkaa etsiä ongelmaa tai millä parantaa tai hävittää tämä ongelma? Onko kenelläkään kokemuksia tai osaamista.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Onko hammaskosketus OK.? Jos on, niin startti huonossa hapessa. Onko kiinalainen "laatutuote"?
     
  3. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    bendix.
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Solenoidin/bendixin toimintaa voisi kokeilla irroittaa startille menevän plus kaapelin ja pelkällä herätteellä katsoa jumiiko bendix vai onko hammaskosketus kohdillaan. Eli tarviaisko startti shimmiä. Voi törmäillä hammaskehään tai sitten solenoidissa skeidaa ettei jaksa aina lyödä kunnolla bendixiä.. tämä testaus sitten nosturin tai pukkien päällä, ettei käy vahinkoa. Tarkennettakoon, että plus pitäis irroittaa siitä solenoidin ja startin väliltä. Ja mielellään vaikka teipata, ettei startti lähde pyörittämään.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ainakin altapäin kiinnitettävät startit vaatii vaihtuessaan ehdottomasti välystarkistuksen. Niissä on ollut valtavia heittoja omissakin kohteissa vuosien varrella. Bendixin luistaminen on myös hyvä ehdokas.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Vetolevyn hammaskehä saattanut kulua niin, että siitä on hävinnyt viiste et startin hammaspyörä sujahtas sinne hampaalle. Nyt törmää kulunutta "seinää" päin ja jää sutimaan siihen. Jos näin, niin uuden vetolevyn saatavuudesta ei oo mitää hajua, mut voihan siihen rälläköidä uudet viisteet, jos varaa vielä ois elvyttää.
    Niin ja tuohon viimeiseen, ei ole kokemusta tai osaamista...
     
    Muokattu: 9.9.2016
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Niin, en tiedä, mutta tuon ikäisessä vehkeessähän saattaa olla vielä heittobendix? Eli startin pyörä menee ihan pyörimisen voimalla vetolevyn hammaskehälle. Saattaisko jumittaa, liukastetta väliin..
     
  8. hotit

    hotit Gearhead

    Kiitokset näistä. Pitkä talvi aikaa ihmetellä sillä auto selvisi ajokauden viimeisestä koitoksesta.
     

Kerro tästä muillekin!