Ford mustang 90-luku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rockeri, 21.9.2016.

  1. Rockeri

    Rockeri 2nd gear

    Kävin koeajamassa vuoden -96 mustangin. Se oli v6 koneella ja maunuaalilaatikolla. Mukava peli ajaa ja tuokin kone kuulosti hyvältä, sekä liikkui ihan tarpeeksi ripeästi mielestäni. Yllättävän näppärä veivailla parkkipaikallakin. Jämäkkä alusta, en tiedä oliko ihan vakio vai tuunattu.

    Nyt kiinnostaisi kuulla kokemuksia: kannattaisiko tuon ikäluokan mustang olla 6- vai 8-koneella? Itsellä vielä 8-koneellinen koeajamatta, vertailun vuoksi kiinnostaisikin. Kutonen varmasti riittäisi minulle. Mites varaosien saatavuus, manuaali vai automaatti (itse ehkä olisin manuaalin kannalla enemmän), jne?
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kattelin että juuri -96 kasikoneeksi tuli modulaari, kun vielä -95 oli perinteinen windsor käytössä. Itse kattosin semmosen missä on windsor.
    Kutonen varmaan riittää perusajoon, ja se on noissa kaikissa ainakin vanhaa perua, vaikka omaa kokemusta ei niistä ole.
    En ole mikään ihmeasiantuntija kasienkaan kohdalla, mutta itseltä löytyy modulaari ja windsor. Modulaari on ylänokkakone ym uusia kotkotuksia, windsor vanhaa perua.
     
  3. Rockeri

    Rockeri 2nd gear

    Ok, kiitoksia tiedoista. Onko tietoa kestävyys-ongelmia, kutonen vastaan kasi? Tyyppivikoja?
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Yleistäen mikä tahansa 20 vuotta vanha auto on just niin hyvässä kunnossa, kun siitä on jaksettu huolehtia.

    94> Mustangin kohdalla tarjontaa on onneksi riittävästi, joten hyviäkin yksilöitä varmaan myyntipalstoilta löytyy.

    mä en ymmärrä foodeista, mutta kun kesällä tuli sellaisen hankinta eteen, niin hommasin sen ysivitosen windsorilla ja toistaiseksi se alun bensapumpun vaihdon ja normaali huollon jälkeen on toiminut luotettavasti...
     
  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    V6 kannentiivisteet aika usein sökönä?
     
  6. stangrider

    stangrider Gearhead

    Hankkisin 94-95 GT:n 302:sella. Tai sitten 96-98 cobran. V6 kyllästyy nopeasti, vaikeat jälkimarkkinat ja tehon puute tulee piakkoin esiin alkuinnostuksen jälkeen.
    Varaosien suhteen ei ongelmaa. Kotimaisia toimittajia / ko. merkkiin erikoistuneitakin on useita. Paljon luettavaa löytyy mustangclub.fi sivuilta.
     
    speedy tykkää tästä.
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ehdottomasti v8 koneella ja manuaalivaihteilla.
    Ja nahkapenkit kuuluu myös tyyliin.
    Kutoskone kuulostaa puhjenneelta hanurilta, ei vaan sovi musseen.

    Tai no, makuasioitahan nämä.

    Tuossa mielestäni hienoin 1990 luvun musse
    1998 Bullitt -versio
    [​IMG]
     
  8. stangrider

    stangrider Gearhead

    Tuo kulmikkaampi malli tuli 1999 ja sen Bullit versio 2001.
     
    WBBC tykkää tästä.
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuollainen 90 luvun musse olisikin aika mainio peli. Siinä olisi käyttöauto ja harrastepeli ikäänkuin samassa paketissa. Sopivan kokoinen ja ilmeisesti myös hyvä ajattava.
     
  10. Rockeri

    Rockeri 2nd gear

    Kiitoksia vastauksista. Todennäköisesti kallistuisin manuaalilaatikkoon itsekin. Manuaali on itelle luontevampi, automaattilaatikkoisellakin autolla olen kyllä ajanut. Joo, olis mahtava kesäinen ajopeli. Kaikki mahdolliset ajot olisi ilo päästellä menemään. Täytyy koeajaa v8 koneinen musse kun kohdalle sattuu.
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Manuaalina ehdottomasti. Alusta on ihan ok, kunhan ei pilaa sitä millää alustan pilailujousisarjalla, jolloin siitä tulee kova ja pomppiva kivireki, ja ohjaus alkaa vetelemään, kun keula putoaa liikaa . Taka-akseli on löysä tehtaanjäljiltä, liikkuu kiihdytyksissä sivusuunnassa tuumanverran. Siihen kun ensiapuna laittaa putkitukivarret uretaaneilla, joilla jo rauhoittuu kummasti.
     

Kerro tästä muillekin!