Harrastuksen välitilinpäätös/ määrittelemätön tauko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JP-350, 28.5.2016.

  1. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Tuossa joku vuosi takaperin, en enää edes muista kun muistelu tuottaa vaan hankalaa oloa, osui kohdalle sellai miniatyyri-fukushima.
    Ite tul kipiäks. Selkä alko kiukkuaa senverran että töistä sanottiin jotta vapusta alkaa lomat. Ei tietenkään sanottu että nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä kun juridisesti ei niin voi tehdä. Mutta, siis kiitos ja avaimet voi jättää toimistoon.
    Vanhemmat ei enää sietäneet keskenään saman katon alla, niin meni ruuvauspaikka samalla näppärästi.
    Mimmi sano kanssa, fiksuna aavisti että tuo otus muuttuu ankkuriks, jotta hänen on parempi katsella elämää eteenpäin.

    Nykyliksalla ei tehdä muuta kun tuotetaan hiukan hiilidioksiidia ja kiinteää paskaa.
    Seuraavaan kioskiin mentiin TES-tasolla, ja se on se, jonosta seuraavaa sisään jos yskittää.
    Rahaa ei yksinkertasesti jää, edes kun kaikki ylimääränen on karsittu pois.
    No no, kuntosali-kortti on! Luxusta prkl. Se, toivottavasti, mahdollistaa roikkumisen jonkinlaisessa työelämässä vielä.

    Eli, onnistuu lopettamaan autopuuhat ja jäädä katselemaan niitä sivusta.
    Katkeruuttako ilmassa, en tunnista/tunnusta.
    On sekin pieni helpotus kun enää ei tarvi luoda aritmeettisiä perusteluita miksi jättää menemättä katsomaan jotain kaupan olevaa autoa.
    Ne on valmiina.
    Hip!

    Toisille toki toivon että heidän mahdolliset tauot tai lopettamispäätökset olis enemmän asioiden punnitsemisten tulosta.
    Varmaan vaikeampi prosessi niin, mutta oma päätös on aina oma.
     
    Saetkae ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    En siis ole yksin...
    Nimimerkin mukainen kulkine katsastettuna, mutta liikennekäytöstä poistettuna tuossa pihassa, kun ei talliinkaan sovi. Kesäkuussa tulee jo kakskyt vee... Ja taas on motivaatio hukassa, kuten jo useampana keväänä... löytyäkseen ehkä loppukesästä ja auto liikkunee ehkä vielä lumien tultua... jaa, mutta hukkasin sen talvirenkaat jo, siis ei liiku :) Johtuisiko ehkä siitä, että huollettavana on nykyään perheen neljä-viisi käyttistä (ja mitä omat käyttikset vaihtuvat...), näitä "romuja" on harrastettu jo 34 vuotta välillä miinusbudjetilla ja työnkuvakin on jo 26 vuotta liittynyt (liiankin) läheisesti autojen korjaukseen...

    no, pari kertaa olen yrittänyt päästä tästä eroon, mutta tauti on palannut... Ei näistä pida ottaa liikaa stressiä, peli kiertoon tai tallista valot sammuksiin, jos liikaa alkaa ahdistamaan.
     
  3. Letku

    Letku 3rd gear

    Otsikon mukaisesta "sairaudesta" täälläkin kärsitään. Tällä hetkellä ei minkäänlaista intoa harrastaa edes ajelua. Auto on kyl liikenteessä koko ajan, kun näyttää tuo käyttis olevan korjaamolla vähän väliä. Tänä keväänä on ollut todella paha innon puute ja sit on hirvee venekuume ollut päällä. Sit on joutunut vuokrakämppää remppaamaan, niin on kaikki vapaa-aika ja raha palanut siihen. Josko tästä vielä "jaloilleen" noustaan...
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    On kyllä tietyssä mielessä nyt paljon helpompi hengittää niinsanotusti, toki joku kasi pitää olla joten aattelin viihtyä noitten truck-vehkeitten kanssa kun niistä oon kuitenkin aina tykänny. Päivittäis tuon nykyisen jossain vaiheessa uudempaan tahoeen sitten kunhan niitä tulis taas myyntiin.... Nättiä vetää maasturilla joen rantaan ja kaivaa vapaa esiin. Se rupes mulla menemään vähän semmoseks "kyllä tää kiinnostaa vaikka hampaat irvessä" tyyliseen hommaan, sisäinen ääni sano että ei tää sua enää oikeasti kiinnosta.
     
    Muokattu: 30.5.2016
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kai se on normaalia että välillä nää hommat tökkii. Itselläkin yks jos toinenkin projekti on pitänyt välivuoden kun on etsitty uutta motivaatiota. Onneksi on toistaiseksi ollut tilaa niitä sisällä säilöä niin eivät ole itsekseen pilaantuneet odotteluaikana.
    Nytkin pitäisi jostain löytää intoa tuon Chrysleri farkkuprojektin loppuun tekemiseen mutta jotenkin aina olis olevinaan jotain muuta kiireempää tai kiinnostavampaa.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Kaikku kuplaryönät hävitin yhdessä vaiheessa (jätin kleinbussiin koneosia). Nyt on taas kolme kuplan raakiletta.
    kaks 30-luvun Ford aihiota, hyviä myin pois. Hetken kuluttua määrä palasi yhen 20-lukuisen kera (=3 kpl).
    Ei pääse eroon vaikka välillä noi roskikset ottaa kupoliin.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla oli mahdollisuus varastoida tenu-Dart ilman kustannuksia sukulaisten maalaislatoon. Puoli tusinaa vuotta meni mulla intoa ja autolla linnunpaskaa kerätessä. Nyt toi on ollut ajossa toisen samanmoisen periodin. Ehkä toi voiskin mennä taas vaihteeksi huilimaan, niin jäis aikaa muuhun...
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Laitetaan tähän omaan jatkoa niin ei tarvii häiritä kaikkia mersu kysymyksillä.... sen jälkeen kun painoin jenkkihommista reset nappulaa niin on tapahtunu ihmeellisiä asioita,pihassa on ykköskäyttöauton lisäks 203 cdi automaattifarkku ja kakkosmallin avensis d4d!!!???? Ton nipponin ostin vaan pikaisesti subbarin korvaajaks kun koko ajan tarvii kahta autoa ja halvalla sain,teen siihen jakopäärempan ja laitan myyntiin. Mutta toi mersu jää itelle kun siinä on hiukan helvetin paljon asiallisempia elementtejä eli automaatti+takaveto, ja siitä pari kysymystä: Mikä on mersun laatikolle normaalia käytöstä, kuuluuko rauhallisesti kiihdyttäessä laatikon olla hieman "unelias",eli vaihtojen välillä pieni luistatuksen tyylinen viive? Tiukemmin kiihdyttäessä tuntuu pelaavan nopeammin. Auto on hyvin huollettu lootaöljyjä myöten, ja toi ei missään nimessä häiritse mitenkään kun ton tehoisesta ja tyylisestä vehkeestä on kyse mutta mietin vaan onko tuttua mersun omistajille? Kysymyksiä kait tulee vielä mieleen mutta aloitetaan tuosta.
     
  9. jenkula

    jenkula Gearhead

    Kyllä mersun automaatti tuntuu hävittävän tehot jonnekin.Sitä se ei kanssa tunnu ymmärtävän,kun ajat isommalla kaasulla ensin ja sitten haluaisit sen vaihtavan pienemmälle esim mutkaan tullessa,loota jää ihmeelliseen välitilaan jossa ei osaa nopeasti päättää että mitä tekisi.Onneksi on manuaalirattivaihteet apuna,niillä voi pakottaa pykäliä pienemmälle.On kato #hienompaa"ajaa mutkia läpi ilman että jarruja pitää väläytellä..

    lisätty.loota on 7-vaihteinen
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Taitaa tuo olla Mersun laatikon ominaisuus.. joskus taksia ajaessa tuli ihmeteltyä laatikon toimintaa ja samanlailla se toimi riippumatta siitä oliko autolla ajettu 10km vai 200000km...
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niinmuuten tosiaan, tuo on totta että tiettyihin tilanteisiin jää hiukan ihmettelemään....joo 5-vaihteinen tämä. Tässä ei oo rattipykäliä,tuossa ykköskäyttiksessä eli psa:n robottilootassa on. Niitä ei tosin siinä oo järkeä käyttää kun kärryn vedossa tai ns. karstojen poltossa.
     
  12. XJR

    XJR 3rd gear

    Vaihda 722.6 venttiilikoneistoon blue topsit niin johan alkaa napsumaan vaihteet räväkästi myös osakaasulla. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
     
  13. jenkula

    jenkula Gearhead

    Kyllä tolla mersun lootalla kuitenkin ajaa.Skodalla on mun mielestä ihan paska se dsg-automaatti,ihme nytkyttäjä,eikä mitenkään loogista ajofiilis sillä.
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Hei hidasta vähän,ei entinen chevymies pysy kyydissä.... eli laitan mitä mihin? xjr?
     
  15. XJR

    XJR 3rd gear

  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ahaa.... entäs nuo moottorinlämmmöt kun tietokoneen mukaan nipinnapin 80 astetta (pysyy koko ajan tasaisena),ja dieselkoneen optimilämpö palamisprosessin kannalta olis kuitenkin käytännössä niin kuuma ettei ihan keitä eli jotain 90-95..... onko mersun normilämpö noin alhainen?
     
  17. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Aiheeseen liittyen.. Eipä oo tullut autoja harrastettua sen jälkeen kun toiminimellä aloin korjailemaan autoja. Kaks jenkkiä on tullut myytyä ja muutama muukin auto. Nyt ei ole kuin pari tylsää leimattavaa autoa kahden käyttiksen lisäksi. Eli kun harrastus muuttui työksi niin näin kävi. Katsotaan miten jatkossa :p
    Eipä ole tullut oodeelläkään käytyä varmaan ... vuoteen? kahteen? :D
     
  18. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Ainakin lootaöljyn määrä pitää mitata 80 asteisena, eli liekkö sitten se 'normaalilämpötila'...?
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Senkohän takia se herjaa sitä "waiting periodia" jos yrittää kattoa moottoriöljyn tasoa auto kylmänä...... tässä ei ole tikkua laisin. On kyllä ollu sillä tavalla ihan mielenkiintoinen trippi että premium-merkin (ainakin mersun) ja japsin ero on kyllä aivan käsittämätön,saman ikäluokan autoissa. Nuorempana mulla oli useita uudehkoita japseja mutta ei koskaan premium-nelikosta ketään joten tuo kuilu noitten välillä tuli aika puun takaa....
     
    Muokattu: 23.9.2016
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei noita CDI koneisia mersuja saa käymään 90 asteisena tavan ajossa :D Tulee niin vähän hukkalämpöä, on sen verran tehokas palotapahtuma.
     

Kerro tästä muillekin!