Airbag, srs ohjausyksikkö chevrolet van 1998

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja charger70, 26.9.2016.

  1. charger70

    charger70 1st gear

    Onko jollain kokemusta tietoa ohjausyksikön korjauttamisesta?

    Entä saako jostain ostettua uuden, romikset ruotsiin asti tyhjiä ja viimeisten käytettyjen hinnat pilvissä.

    Jenkkilästä sais varmaan jotain mutta mistä....ebayssakin vain vanhoja ilmoituksia.

    Ei varmaan ainut vani suomessa josta airbagin boksi pimeänä.

    Oireet siis on että ei sammuta valoa.

    Edellinen omistaja ottanut polttimon pois, niin sitä pitää.
     
  2. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Korjautin Town Carin tietokoneen tuolla: http://www.myairbags.com/
    Nopea palvelu ja huollon jälkeen toimi taas.

    Tuntuvat korjaavan kaikenlaisia boxeja.
     
  3. charger70

    charger70 1st gear

    No perkele, kiitokset.
     
  4. charger70

    charger70 1st gear

    Juu no kiivaan selvittelyn jälkeen amerikan joe sanoi että autolla pitää olla ajettu kolari ensin.

    Sitten vasta heidän resetointinsa onnistuu. Voi vittu. Pitääkö tässä nyt tyrmätä joku transporter.
     
  5. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Sen verran mitä noita jenkkipalstoja lueskelin, ensimmäinen homma on lukea Airbagin lukuun soveltuvalla lukijalla vikakoodit (kaikki OBD lukijan ei lue.) Muuten mitä vikoja oli porukoilla ollut niin maton alla johdot rikki tai joku sensori pimeä, minkä löytäminen vaatii oikean vikakoodin luennan. Yleistä tuo tuntuu olevan airbag valon palaminen, mutta en löytäny yhtään juttua että itse boxi olisi ollut keneltäkään rikki.
     
  6. Bapsu

    Bapsu 1st gear

    Vanhassa corsicassa palaa kanssa mutta leimaa läiskyy ilmankin.

    Saako aldl;stä puristettua irti airbagin vikakoodeja?
     
  7. charger70

    charger70 1st gear

    Vikakoodit 1071 ja 1024 techissä. Ja itse boksi oli kuin uusi, jopa pölytön sisältä.
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    nimimerkillä " illi " on purettuna noita uuskoppasia. kannatta kysellä sieltä ennenkuin menne merta edemmäs kalaan.
     
  9. charger70

    charger70 1st gear

    Juu ok kiitoksia.
     
  10. charger70

    charger70 1st gear

    NYT TÄRPPÄSI.



    Airbag Systems, Inc.

    1414 Comanche Dr.

    Allen, TX 75013
     
  11. JKF

    JKF Gearhead

    Saattais ehkä olla tuo 1024 se alkuperäinen vika ja siitä seuraa koodi 1071.

    Tuossa linkissä juttua samoista vikakoodeista. Auto tosin eri, mutta lienee aika samat systeemit noissa.
    http://www.justanswer.com/chevy/1hosi-hi-97-vette-i-m-getting-dtc-b1024-b1071-codes.html

     
  12. charger70

    charger70 1st gear

    Kaveri Teksasissa sanoi vain että se on tietokone, se ei riitä että se resetoidaan vaan se pitää korjata. Ja me pystymme korjaamaan sen. Katsotaan mitä tapahtuu.

    Jos ei mene putkeen niin annan kyllä tännekin infoa.
     
  13. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Ihan hyvä.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kysäses täältä, josko USA-vehkeidenkin korjaus onnistuisi: http://elehuolto.fi/

    Ainakin Fiatin airbag-ecun korjaus onnistui ja takuukin pelasi...
     
  15. charger70

    charger70 1st gear

    Joo kysytty on, ei ollut kiinnostusta/aikaa tähän boksiin.

    Muuten kyllä mukavaa jutustelua, ihan asiallinen paikka.

    Ja boksi menossa jo Teksasiin.
     
  16. charger70

    charger70 1st gear

    OK, eli tähän mennessä tapahtunutta.

    Alkoi huolestuttaa kun ei Amerikan päästä kuulunut mitään......

    Paketti oli ollut poissa käsistä n. 21 paivää.

    Laitoin illalla sähköpostia että mitä hel...onko pakettini perilla jne.

    Vastaus tuli parin tunnin päästä että paketti on saapunut ja boksia on jo ehditty korjatakin.

    Kysymys vastauksen yhteydessä oli että saammeko jatkaa korjaamista.

    Testiajon kautta oli löytynyt muutama viallinen/palanut komponentti tai kondensaattori.

    Kysyivät lupaa vaihtamiseen.

    Minä kello 02.00 yöllä että tietysti, kaikki kuntoon. Hintaa tietysti nosti 100 taalaan alkuperäisestä 50 taalasta.

    Muutama tunti meni eli noin kello 04.00 tuli viimeinen vastaus joka kuului suurinpiirtein näin:

    Olemme vaihtaneet vialliset osat ohjausyksikköön ja nyt se ottaa normaalin ohjelman käskyt vastaan niinkuin sen pitääkin. Testaamme laitteen uudelleen huomennna jotta toimivuus on varmistettu 100 prosenttiseksi eli ajamme kerran vielä ohjelmat läpi. We will keep you posted.

    Sen jälkeen en ole juuri nukkunutkaan sinä yönä.

    Ja muutamalle GM korjaajalle tiedoksi. Vaikka ihan vittuiluna. Niitä uusiakin saa.
     
  17. charger70

    charger70 1st gear

    Ja näin siis minua neuvottiin paikallisessa GM korjaamossa joka on toiminut kymmeniä vuosia.

    Vanhat on kiven alla , uusia ei saa. Ai ei vai.
     
  18. charger70

    charger70 1st gear

    Nyt olis paketti maksussa ja tulossa takaisin. Ohjausyksikön keskusmuisti vaihdettuna + pari muuta kondensaattoria. Hinta 100 taalaa.
     
  19. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Toivotaan että tuli kuntoon.
     
  20. charger70

    charger70 1st gear

    Viimeinen kirjoitus tähän. Boksi tuli Ameriikan postissa n. neljä viikkoa joista 16 päivää Atar Turkeyn lentokentällä. Vitun karvaranteet.

    Kuitenkin boksi kiinni ja valo sammui. Aivan mahtavaa asiakaspalvelua Airbag Systems Texas.

    En voi kun suositella.
     
    karivanner tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!