Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. anttipo

    anttipo 1st gear

    Tähän akkuasiaan, itellä f250 optiman 75 ah blue topit, korkeus 23,8cm, sen verran rajussa työkäytössä auto, et moskalla pieksin vähä konepellin vahvikkeita siltä navan kohalta lyttyyn niin sain mahtumaan. Ei oo virran kanssa ollu ongelmia, hehkut laitoin viime talvena, ja alennusvaihteellisen startin toissatalvena, ite tykkään että auto lähtee helposti käyntiin :)
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    omia olen pari tehnyt, sakarahylsyn ostin kaupasta. Joka tarvikeliikkeessä on niitä täällä hyllyssä. On niitä jotkut tehneet putkenpätkistä tai hylsyistä muokaten.
    Räikkämutterin kanssa ei ole ollut ongelmia, olisko sulla jotenkin menny pilalle se jos on joutunu sitä ilkivalloin aukoon?
    https://www.google.ca/search?q=spin...ih=559#tbm=isch&q=ratcheting+spindle+nut+ford

    Joku myynee uuden?
     
    Muokattu: 28.9.2016
  3. anttipo

    anttipo 1st gear

    Tuossa googlen kuvahaussa, mun kiristyssysteemi on tossa kuvassa, missä kuvan päällä isolla QK4729, ei räikkämutteri siis?
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No ei ole räikkämutteri tuo, en ole moiseen törmännyt. Nää on kyllä hiukka semmosia että ei tiedä mitä sieltä löytyy ennenkuin aukasee.
    Olisko niin että tilalle kävis räikkämalli?
     
  5. anttipo

    anttipo 1st gear

    Idea on siis semmonen, että tuossa ekassa pyöriteltävässä on nastura, se veetään silleen et häviää laakerin välys, sit tulee tuo lätkä missä on reikiä, se menee vaan yksinpäin tuonne ja sen nasturan on osuttava yhteen nuista reijistä, vittumainen homma kun etittävä sitä asentoo, lopuks tuo viimenen pyöriteltävä lukitsee tuon lätkän ettei pääse nousemaan, ja se veetään tiukalle. Oisko kellään tuon räikkämutterin kierteen halkasijaa ja mutterin paksuutta lappeellaan, paljo paksumpi systeemi ei mahu kun seuraavaks tulee ne kolme napalukon rikkaa ja lukkorengas, siihen ei paljo jää varaa paksumpaa olla. Tänään puran tuon klappipuolen ja katon menikö laakeri uusiks, samalla mittaan sen halkasijan. Oishan tuo räikkämutteri nyt tosi paljon fiksumpi vaihtoehto. Oon jo miettiny koko akselin vaihtoo dana 60 :D
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ja vitun vittu. Arvasin koko ruljanssin, kun tuo uusi poljin aikoinaan tuli postissa kotiin ja siinähän se saatana luki MADE IN CHINA.

    Nyt, hieman reilun kahden vuoden käytön jälkeen, POLJIN JO REISTAILEE.

    Mitä ikinä ostattekaan, varmistakaa ettei ole kiinaroskaa! Omia oppirahojahan tässä maksellaan, joten turha vittuilla :D

    Oma poljin oli tällainen:

    https://www.amazon.com/gp/product/B00CMX9LWQ/ref=pe_58340_120307760_em_1p_0_ti
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä ole mulla irrallaan mutteria tällä haavaa.
    Linkkejä kun seurasi niin selvis että tuommonen reikälevy malli löytyy äkkiä myös Dana 60 etusesta, joten tarkkana:
    QK4729 Dana 50, Dana 60 Front Spindle Nut Kit .... This nut set was used by Dodge, Ford, and General Motors on 1 ton and heavy duty 3/4 ton 4x4 trucks with manual lockout hubs.


    Kiina-osista samaa mieltä, romikseltakin kaivettu kulunut orkkisosa on parempi kuin uusi kiinaosa.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jenkkifoorumeillä porukat aika käärmeissään, kun uusia osia ostaessa tosiaan useimmiten kiinapaskaa paketissa, jopa Motorcraft osissa. Kuulemma Obama poistanut Kiinassa tuotetulta rihkamalta veroja ja siksi kaikki tehdään nykyään siellä. Tiedä sitten, onko todella näin.
     
  9. anttipo

    anttipo 1st gear

    Aika erikoista et ne on summassa nuita systeemeitä lykkineet näihin, tässä on automaatti napalukot, vaikka eikös tuon mukaan nuo oo manuaalinavoissa..

    Nuo kiinan osat on kierrettävä kyllä kaukaa, ite vesipumpun vaihon yhteyessä,vaihtelin kaikki hihnan rullat, tilatessa kysyin vielä et olihan alkuperäsosia, sano et kaikki on gatesin osia. Eipä ollu, kiristinrullassa lukee made in china, siitä lähtiin on käyntiinlaiton jälkeen ujeltanu jonkun ainaa, mitä kylmempi sitä enemmän, soitin ja valitin asiasta, sain toisen samanmoisen, se ujeltaa samallalailla...
     
  10. anttipo

    anttipo 1st gear

  11. callahan

    callahan Gearhead

    Hox ! Löytyisikö keltään `94-97 Fuel bowl wiring harnessia ? Ehjä käytettykin kelpaisi tuon lämmenneen tilalle. Mistä porukka on ostellut noita polttoainelinjojen tiivisteitä nippa-mutteriliitokseen kansien takapäähän ? Ei tiivistekeskukselta ainakaan löytynyt, kaikki muut kylläkin. o_O PA-regulaattorin joustakin kaipaisin suodatinpytyn kupeeseen paluuvirtausta säätämään.
     
  12. kpj

    kpj Gearhead

    Joo tuollasella avaimella nuo pitää/kannattaa asentaa. Se ulompi mutteri pitääkin kiristää olikohan 215-260 nm. Eikä tuosta pääse eroon vaikka vaihtaisit D60, sama se on niissäkin. Ihan hyvä systeemi se on, mutta vähän hidas ja tosi tarkkana täytyy olla kiristäessä, että osat ovat oikein, eli tappi reiässä. Ei see laakerin löystyminen johdu ainakaan tuosta. Uutta laakeria voi joutua jälkikiristämään ja ainakin itse katson yleensä jonkun 1000 km jälkeen tilanteen. Tosin seuraavan kerran kun joudun aukaisemaan etupäätä, ostan todennäköisesti seuraavan linkin osat, nopeuttaa hommaa ja ei tartte sihdata tappia reikään...
    http://www.stage8.com/offroad.html
     
  13. anttipo

    anttipo 1st gear

    No itellä se ulompi mutteri on aina löystyny, jonka takia tappi on hypänny reiästä ja koko homma löystyny, varmaan just siks etten oo sitä saanu kunnolla kirittyä, piheillä oon vängänny sen minkä saanu. No kuhan tuon holkin saan nii vejän tiukalle, kiitos muuten tuosta tiedosta että uutta laakeria joutuu jälkikiristämään, en ollu tuota ajatellukkaan..
     
  14. anttipo

    anttipo 1st gear

    Oisko kellään vinkkiä oven saranoihin. On väljät ja ei mene ovi enää kiinni jos ei nostata, millä korjataan nopeasti?
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko mittaustuloksia siitä, miten paljon Excursionin/Super Dutyn rengaskoon suurentaminen vaikuttaa kulutukseen? 265/75R16 vakiosta jos nostaa esim.285/75R16 tai jopa 315/75R16 -kokoon?
     
  16. sisuli

    sisuli 1st gear

    Nyt kun ilmat kylmeni niin ajossa tuli semmonen vttumainen mölinä, turbosta päästää painetta jonnekin tai jotain?, kevyesti vedättäessä tai kiihdyttäessä polkimessa tuntuu niinkuin kuollut kohta ,ei vetoa, mölisee vaan , tottelee kyllä kaasua ku painaa syvemmälle,
    Kun on ajanut parikytkilometriä böööööööö-ääni häipyy ja vetää normaalisti.
    Onko siellä joku ylmääräinen osa joka pitää deletoida vai joutuuko myymään koko paskan pois.
    niin tuo on 7.3 Powerstroke Econoline 1998
     
    Muokattu: 14.10.2016
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tämä keskustelu käydään täällä joka syksy niinkuin kaikilla Ford palstoilla kun uudet omistajat ihmettelee asiaa. Joka syksy kerrotaan että siellä on läppä mikä sulkee pakopuolen osittain, ajatuksena kuormittaa konetta sen lämmittämiseksi, ja että koko systeemi on perseestä. Joka syksy kerrotaan että ota siltä läpältä töpseli irti, on siinä turbon juuressa jossain. Joka syksy nimim. Remmiveto tulee kertomaan että se on ihan hyvä systeemi ja kuuluu koneeseen kun se on tehtaalla sinne laitettu.

    Viime vuosina olen tosin tainnut jättää osallistumatta tähän keskusteluun.
     
    F350 tykkää tästä.
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo kyllähän tuo paljon parjatulta EBPV:ltä kuulostaisi. Yhdyn edelliseen, paska systeemi. Yhä edelleen. :)
     
  19. kpj

    kpj Gearhead

    Eipä ole tietoa noin uusista, mutta omalla kohdalla renkaan koko ei ole juurikaan vaikuttanut kulutukseen. Itse asiassa vähiten on vienyt Toyon open country AT renkaalla kokoa 355/65 r18 eli n. 37x14" koko. Nyt alla super swamper tsl radial 35x14.5" r16 vanteella 16x12" ja kulutus varmaan 1,5 l enemmän kuin toyolla. Eli mielestäni renkaan kuvio ja miten ulos vanne tuo renkaan korilinjasta vaikuttaa enemmän kulutukseen kuin renkaan halkaisija...
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead




    Miten se moottori sitten saavuttaa käyntilämpötilansa jossa moottorin ja p-aineen kuluminen on vähäisempää? Tai että puhaltaa lämmintä nopeammin kylmällä kelillä? Liittyykö nämä asiat tuohon parjattuun läppäsysteemiin?


    Siitä vaan jos kerta ei haittaa mäntien, -renkaiden, turbon yms osien kuluminen kun kylmänä poljetaan menemään. Kunhan saadaan se mölinä pois.

    No jokinen tyylillään.
    Ongelma eli mölinää ei edes kuule jos poistaa sen typerän 4" tai 5" ja/tai suoran pakoputken.

    See ya... not..
     
    F350 ja Gummisti tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!