Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. max

    max Double Gearhead

    Jätkämäinen käytös on jatkunut vanhaan malliin,eli lattioille on syljeskelty ja kiroiltu.
    Tosin kun nyt odottelen 454 motin dynoon pääsyä(Dyno operaattori kipeä) niin päätimpä väsätä 350 motin valmiiksi.

    Tässä 350 Chevy motissa päätin lähestyä siten,että vähempi on enempi.Kuvissa näkyy hyvin Sportsman II kansien ja Summit Racing kansien ero imukanavissa.
    Lisäksi Summit kansien palotila on käsittääkseni modernimpi muodoltaan,verrattuna Sportsmaneihin.Nokkakin on pieni eli Comp XE 262 H.

    Kuitenkin käytän Victor Jr.sarjaa koska anaalit matsaavat jämptisti Summit kansien kanssa(165cc).Kaasariksi laitan Speed Demon 625 sotkijan.

    On muuten joka ikinen osa uusia,paitsi Victor JR.

    Pienoinen lapsus kävi tänään kun kansien momentit vedin 65 Ft Lbs,ja sit tarkastelin ARP:n sivuja ja oliskin pitänyt olla 70 FT Lbs.
    Eiköhän selviä hengissä,kun kaikki koneistuspinnatkin ovat uusia ja Fel-Pro viimeistelee homman.

    Mielellään kuuntelen ruusuja ja risuja tästä koneesta!!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Tosta Maxin 350 koneesta varmasti tulee kiva käyttiskone! Uusi kun on kaikkineen niin varmasti myös luotettava paketti. Mielenkiinnolla kuuntelen millanen siitä tuli käytännössä yms. 454 varmasti on oma lukunsa.

    Pacun Camaroakin näin Ahvenistolla mutten kerinny jutulle.

    Omaa kiulua lähinnä huoltanut vaan. Kaikki mitkä voi vuotaa/kulua käyttämättömyyttään on vaihdettu. Huomattava ero tuli koneen käytökseen ihan vaan perus jutuilla. Kiva cruiseri.Loota on ehtoopuolella kun hyppii vaihteet tasa-ajossa. Mutta sallitaan orggislootalle pienet oireilut :)
    Aika näyttää vaihtuuko loota vai kunnostanko ton. kiinnostas th200r4 niin saisi matkakiekat alas. Maalipintaa hinkuttelin vähän testiksi ja totesin ettei ihan kiire ole maalata. On kivempi käyttää kun vain varjella vitullisen hienoa maalia. Konepellin korjasin myös jonka vetelin väliaikaisesti plastidipillä vaan. Kuvissa vielä ihan omassa värissään.

    [​IMG] [​IMG]
     
    Naumasto, Make.S, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla eilen kanssa rämähti kone käyntiin uusilla tiivisteillä ja onhan tommonen viritetty 454:nen 3" putkilla aikas vaikuttava paketti pienessä tallissa. Vähän kaasarin ja sytkän säätöä ja koelenkin heittoon...
    Jos sit vielä kaikki kohillaan, niin sit alustaa ja sisustaa työnalle.
     
  4. max

    max Double Gearhead

     
    Muokattu: 23.9.2016
  5. max

    max Double Gearhead

    Joo Selli,Van Halenilla on ralli "Best of Both Worlds".Se mulla oli ajatuksena ton 350 motin kanssa,eli heti alhaalta löytyis hyvin löylyä,ja vetoa riittäis tasasesti sinne 6000 rpm:n paikkeille asti.

    Pienet 165cc kanavat pitävät virtausnopeuden isona,ja näin vaikuttaa alakierrosvääntöön edullisesti.Noi Summit kannet(SUM-152123) ovat käsittääkseni kopiot Dart Iron Eagle kansista,joten luotto Dartin inssien osaamiseen on vankka.Hyviä kansia ei ilmeisesti tarvitse niin paljon nokittaa.Kuva muuten valehtelee,sillä palotilasta saa pienen vaikutelman,mutta on itse asiassa 72cc kokonen.Näin purista tulee vähän yli 9:1 ja sopiva XE 262 nokan kanssa.

    Tietty Victor Jr. valintana saattaa tuntua oudolta tuon pienen nokan kanssa,mutta Victorin kanssa ei kuulemma voi mennä väärin.Yksi syy Victorin valintaan on se,että ovat näin kaivamattomana pienet kanavaltaan,ja ei sit tarvinnut matsausta kansien kanssa.
    Speed Demon 625 cfm.kaasarista olen kuullut hyvää,ja voiskin passata hyvin tuossa combossa.
    Tämäkin motti löytää itsensä dynosta,saas nähdä mitä tuottaa.

    Make.S eikös ollut niin,että ostit 454:sen viallisena? Mikä sitä riivasi.
     
    Selli tykkää tästä.
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Henkilökohtaisesti en laittais Victor Jr:a noin mietoon koneeseen. Voihan sen testata dynossa ja vaihtaa sit myöhemmin vaikka Performeriin tai RPM:ään, parasta tietty olis jos sellaset olis dynossakin mukana niin näkis eron heti:D
     
  7. max

    max Double Gearhead

    4d sedan puhut vähän, mutta asiaa.RPM:n kanava koko on kuitenkin huomattavasti isompi kuin Victorissa,ja näin rappua tulis epäedulliseen suuntaan.
    Onkohan kuitenkaan näillä kahdella hirveästi eroa?

    Camaro on kevyt nykysellään,ja välityskin on 3.73,joten tämä aivan hurja Victor Jr.kokeilu kuitenkin on tolkussaan tältä osin.

    Pidän just näistä "Mitähän tapahtuis jos laittais sen ja sen osan kiinni?" Siis vähän propellihattuna Pelle Pelottoman tyyliin.

    Tietty omat mieltymyksetkin/pakkomielteet sanelevat näitä valintoja,sillä omasta mielestäni viritetyssä V-8 moottorissa pitää olla olla X-sarja/Single Plane.
    Tietty RPM on aivan huippusarja,ja se on tiedossa.
    Mutta omaan silmään tuollainen Dual Plane jollain lailla "kuohii" moottoria.Tai vaikkapa vertauksena;miltä Pamela Andersson näyttäis,jos sillä olis A-kupin tissit?
     
    Muokattu: 23.9.2016
  8. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Tässäpä hyvä video vuosien takaa, missä juurikin kyseisiä imusarjoja vertaillaan samassa koneessa:

     
  9. max

    max Double Gearhead

    Juu pecu,ei voi muuta kuin ihailla amerikkalaisen insinöörin osaamista ja viisautta.Toi testi on entuudestaan tuttu,ja esimerkkimoottorissa Victor Jr. tosiaan ottaa pataan RPM:llä jonkun verran.
    Mulla on myös hyllyssä Holley Street Dominator X-sarja,niin sitä kun vertaa Victoriin on design huomattavan erilainen.Jo tälläinen harrastelija huomaa,että Street Dominator on -70 lukua,ja aika jälkeen jäänyt,jos näin vois asian ilmaista.

    Tottakai jos haluan jatkojalostaa tuota 350 mottia,niin siihenkin löytyy lääkkeet.Valitsin harkitusti männät kahdella taskulla,ja näin pääsenkin 10.25:1 puristuksiin kun kyseessä on 64cc kansi.Männät ovat nolla dekissä.

    Hyvät Sporstman kannet jotka mulla on komppaavat varmasti hyvin Titan komposiitti-imusarjan(X-sarja) ja isohkon mekaanisen Compin nokan kanssa joka sekin löytyy.
    Titan on siitä vänkä imusarja,että se on kaksi osainen.Eli siihen voi sitten nopeasti vaihtaa Dual Plane,Single Plane tai korkean Single Plane imusarjan,irroittaen ainoastaan ylemmän runner osan.

    Nuo edellä mainitut ovat Sporsmanit vahvasti karstassa,ravassa ja öljyssä.Ajattelin jos laittaisin ne muovilaatikkoon pehmenemään jonkun liukkarin kanssa.Voisko esim nafta olla sopivaa,jotta vois sit vaan muutaman kylpypäivän jälkeen vaan lastalla ja rätillä pyyhkiä ne puhtaaksi?
     
    Muokattu: 28.9.2016
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tää katujätkä-topic on kyllä ihan ykkösketjuja oodeella, vähän niinku tekemisen meininkiä :)
     
    Naumasto ja Selli tykkäävät tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    No hyvä,oliskin enää yksi yövuoro tämän lisäksi,niin sit oliskin pari viikkoa leediä ja saa aikaa sählätä noiden romujen kanssa.

    Itseasiassa tämän yön puuhailen varsinaisen isolohkon kimpussa,nimittäin General Electric CF-6 motin kimpussa.Akselihevosvoimia siinä muistaakseni on 50 000 HP.Joo luit oikein.
    No hommaa piisaa,kun jenkkitekelekin se on.
     
    Muokattu: 28.9.2016
    Naumasto, Selli ja Pas(i)kiainen tykkäävät tästä.
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Tässä ketjussa on sellainen pirullinen vaikutus omiin ajatuksiin tehdä jotain tai edes suunnitella jotain :) Eikä suunta ole ollenkaan ruisku,NOS yms vaan ihan selkeetä mekaanista kikkailua.
    Omalla kohalla etenee asiat hitaasti mutta etenee kuitenkin. Osa-alue kerrallaan. Konepuolella kutkuttaisi kasailla L79 teemalla tuo oma 350. Ihan jo senkin takia sille pitää tehä jotain ku vuotaa käytännössä kaikki tiivarit.Taitaa kampuran tiivarit kuitenkin pitää :)
    Nyt ku vein talvisäilöön Ponun niin tuo lootan vapaallehyppinen oli jo rasittavalla tasolla että se saattanee olla tän talven prioriteetti. Onko se sitten vielä tuo ST300 korjattuna vai th200r4. Kummassakin on puolensa. Mistä suunnasta sitä kristallipalloa kyttäilee.
     
  13. cam79

    cam79 Gearhead

    Tässä max:in kanssa suunnitellut moottorin koekäyttöpukkia ja tarvittavia ohjauslaitteita. Tullut näperreltyä tollaset boksit.
    Vasempaan ei tule mitään muuta kuin nuo mekaaniset mittarit , kaikki sähkö oikean puoleisessa. Naarmut kansissa tuli porakoneen villiinnyttyä. En ole itse kylläkään tyytyväinen vielä noihin sokeripala liittimiin. Yritän saada hankittua jotain kunnollisia liittimiä. [​IMG]
     
    Herje tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    Taas oot äijä tehnyt asiallista duunia!!
    Pitää koluta tallilla,jos onnistuisin löytämään Burndyn tai Matrixin tekemiä recetacleja ja plugeja.
    Pitääkö tässä karata perjantaina duunista ja tulla Jyväskylään ihmettelemään lodjuja.

    Joo,tiedän kyllä että sanot:"Älä helvetissä tule tänne taas sähläämään!"

    P.S mulla on just sopivia STP merkkejä joilla naamioidaan pillastuneen poran jäljet.
     
  15. cam79

    cam79 Gearhead

    Joo katteles jos löytyis liittimiä.
    No ei noi niin hienoja ole että kannattais ajella tänne...
     
  16. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Täällä vedettiin taas pari pitkää iltaa, että päästiin vielä tän talven jäille. Sääennusteet näyttää taas etelään sen verran heikoilta, ettei tiedä vieläkö lopputalvena jäälle pääsee... Talven aikana tuli vaihdettua eteen PU puslat, uudet jouset ja iskarit ja isommat jarrut. Jarrut on niin isot, ettei 15" vanne enää mahdu paikalleen, enkä ehtinyt/jaksanut 16" paripyöriä rakentaan tälle kertaa, joten sinkuilla mentiin. Nekin käännettiin vanteelle vasta ratapäivän aamuna :D

    Uusien jousien piti olla jäykemmät kuin vanhat, mutta paskanmarjat sehän putos melkein pohjaanlyöntikumeihin, joten aamulla hakeen motonetista 3 pakettia jousen korotuskumeja ja puukkosaha, jolla loksunkaaret auki, että mahtuu renkaat kääntyyn.

    Pidot ei oikein riittäny ja ohjaustehostimen kannakkeen murruttua ajot jäi muutamaan settiin, mutta olihan se ihan kivaa ryöpyttää nelosella pitkää luisua puoltoistasataa lasissa :D Huiput pääsuoran päässä oli gps mukaan 164 km/h.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    palontie, Naumasto ja Herje tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Jenkkien pitäis nähdä nämä kuvat,jotka pölyhuiskulla pyyhkii "mätsin nampers" SS Camaroa paikallisen McDonaldsin pihassa lauantai iltapäivän hurjassa meetingissa!
    Saattais mennä purilainen väärään kurkkuun,ja pitää suomalaisia barbaareina tai vähintäänkin Jääjätkinä.
     
    pecu_83, palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Meikämandoliinon mätsing nambörs pussihousuprojekti - auto jota tulen sitten joskus pölyhuiskimaan Stadin ja Vantaan cruisingien parkkiksella nyrpein ilmein, kauluspaidassa, Lacosten -laseissa, golf-housuissa ( :odcool::odcool::odcool::odcool: ) - on tässä syksyn ja talven aikana saanut hieman sähköjä.

    Hankin American Autowiren setin 1970-1973 Camarolle joka sisältää ihan kaiken aina liitttimiä, releitä, polttimonkantoja ja kytkimiä myöten (pl. pyyhkijöiden kytkimen). Lisäksi hyvät kuvat ja joka karvaan on printattu että mihin piuha kytketään. Liian helppoa!

    [​IMG]

    Vetäisin johtoniput vulkanoidun teipin sisään, niin eivät hankaa itseään oikkariin heti ekan ajokauden kuluessa.
    [​IMG]

    Sit mua on harmittanut kun tos SS mallissa ei ollut alkujaan öljypaine- ja vedenlämpömittareita. Ainoastaan merkkivalot.

    No helpointahan se olisi mennä US Partsin tiskille jauhamaan purkkaa ja ostaa myyjien selän takana seinällä roikkuvat hienoimmalla taustavärillä värjätyt mittarit hienoilla teksteillä ja auton kylkeen liimattavalla logotarralla...

    Ehei. Kuulostaa ihan liian tylsältä ja helpolta! ;)

    Satuin eräältä Vette-harrastajalta bongaamaan '72 Corveten alkuperäiset öljynpaine- ja vedenlämpömittarit. Olivat samaa lookkia kuin Camaronkin mittarit, joten tein kaupat.

    [​IMG]

    Camaron kojetaulun oikeassa reunassa kun oli pyöreät aukot vedenlämmön merkkivalolle ja kellolle, joten funtsin että sinnehän niitä olisi hyvä lähteä integroimaan!
    [​IMG]

    Eiväthän ne Vetten mittarit mitenkään suoraan sopineet Camaron mittaristoon. Pientä työstöä vaativat...
    [​IMG]

    ...ja luovia ratkaisuja etenkin öljynpaineenmittarin osalta.
    [​IMG]

    Samalla tuli vaihdettua naarmuinen mittariston pleksi uuteen
    [​IMG]

    Mutta paikoilleenhan tuo lopulta lumpsahti ja näyttää alkuperäishenkiseltä.
    [​IMG]
     
    J.J. ja pecu_83 tykkäävät tästä.
  19. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Muokattu: 30.1.2017
    Vuokralainen tykkää tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    Saimpahan sohaistua tätä meidän kotoperäistä SS-miestä.Tosin on niin iso kaveri,et saas nähdä tuleeks turpaan.
    Hyviä videoita pecu.Arvaas ketkä puuttuivat videoilta?No ympäristöaktivistit tietenkin puimassa nyrkkiä,ja rohkein niistä heittäytymässä ajaradalle pitkälleen.
     
    Herje ja jakulepi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!