Rambler American 2d 355sbc 1964

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keränen, 13.3.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Sen kardaanin ei kyllä tarvii paljoa olla kiero niin tuntuu jo siltä että putoo hampaat suusta. Suosittelen tarkistamaan :)

    Tulipa rämpylästä tyylikäs laite, itselläkin tuollainen odottelis rakentamista kun joskus ehtis :cool:
     
  2. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kardaanikulmat on kunnossa. Oikein vielä digitaalisella astemitalla säädin kun taka-akseliin hitsasin kannakkeet.
     
  3. Keränen

    Keränen Gearhead

    Luulis että kun akseli tasapainotettiin niin kierous olisi näkynyt..mutta en tiedä voiko akseli ottaa siipeensä kuminpoltosta & revittelystä..? Jos sitä tänään jaksais ryömiä auton alle mittailemaan.

    Pultti päivässä niin kyllä se siitä valamistuu :D
     
  4. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kardaanin heitot mitattu. Edessä 1,3mm, keskellä 0,9mm ja takana 1mm. Ei varmaan liikaa ole? Tuli kokeiltua myös pinionin laakeria ja pientä klappiahan siellä tuntui. En tiiä onko syy vai seuraus tärinästä.
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Voisko noi heitot kertaantua niin että tärrää kivasti? Itellä heitti malibussa kardaani 2mm ja tärräs jo melkosesti
     
  6. Keränen

    Keränen Gearhead

    Veli kaivoi tietoa että kardaanin heitto max (high speed) 0,13mm ja low speed 0,83mm. Akselin päiden max ero 2 astetta. Eli pitää teetättää uus akseli. Nostin auton pukeille ja kone käymään. Näkee ihan silmillä miten kardaani vemputtaa.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. pesälä

    pesälä 2nd gear

    onkos siinä paljon painoja jos noin paljon heittää putki? millin heitot kardaanissa on liikaa
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitääpä itekkin ottaa auto pukille ja kattoo että miten se kardaani väräjää vai onko kulmissa vaan sanomista, täristää itselläkin.
     
  9. Keränen

    Keränen Gearhead

    Noin 2x isommat painot kuin mitä mustangissa on eli jöötit on. Oisivat nyt koneistamolla sanonu että uutta tilalle. Meni eurot hukkaan.
     
  10. Wade-

    Wade- Gearhead

    Kannattaa tietty samalla kattoo että on se laatikon päädyn hela jossain järjellisessä kunnossa, samaten nivelet. (menee nopeesti väljiksi kun on kieroutta tai väljää muualla) Nekin vaikuttaa paljon. Itellä tosiaan heitti pari milliä niin ei pystynyt 70kmh kovempaa edes ajamaan ilman järjetöntä tärinää.
    Tilalle laitettu toinen orkkiskardaani tärräsi myös hieman, ja vasta ko-metin tekemä kardaani oli täysin värinätön.

    Tulee autosta kyllä ihan erilainen sit kun on kardaaniasia kunnossa:cool:
     
  11. Keränen

    Keränen Gearhead

    Lootan hännän pusla on uus kuten myös nivelet. Noin 200km ajettu asennuksen jälkeen. Kyllä tässä värinättömiä kilometrejä kaivataan. Pääsis sitten tuota konetta piristämään...
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mitäs tuo ko.met kardaani tuli maksamaan?

    --
    onnittelut otteesta.

    ja tätä lueskellessa taas tuli katseltua omaa rambleria säälivästi ja itseään häveten että miksi ei totakaan romua saisi joko ajoon tai laitettua myyntiin.
     
  13. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Pystyy sen mutkalla olevan putken oikaisemaankin kaasulla, jos kerta uudet nivelet siinä...
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    hei. en ite omista rambleria mutta pari kertaa olen siirtänyt pihapiirissä samanlaista kuin topikin aloittajalla. kysymys on että minkäläinen vaihdekaavio on siinä rattikarahkassa?? missään en näe vaihdekaaviota ohjaamossa ja auton liikkeellesaattamisen hoidin molemmilla kerroilla puhtaasti kokeilemalla ja kytkintä luistattamalla.... kiva korimalli, tykkään muotoilusta mutta SAIS olla automaatti! :p
     
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  16. passerby

    passerby Gearhead

    jaaha, kiitos kuvasta vaikka onkin eri autosta. mutta joo, en tajunnu että siinä on kahdessa eri linjassa. liikutin sitä vaan pystysuunnassa ja näköjään oon sieltä pakin ja ykkösen löytäny. luulis että olis hankala tuommonen ajossa.
     
  17. Keränen

    Keränen Gearhead

    Enpä ois pystyny auttamaan, koska otin vivustot irti sen enempää miettimättä...
     
    passerby tykkää tästä.
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Helppo kuin mikä tuo rattikarahka... Ainoastaan tuo synkkaamaton ykkönen pistää aina ajeluiden aluksi opettelemaan vaihtamista. Mutta ainakin mun Americano menee hienosti kakkosella ja kolmosella huristellessa. JOS VAAN TUO PERNERIN PIISKAVERO EI TULE JA ESTÄ AJAMISTA HARRASTE AUTOLLA.
     
    passerby tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!