Lahden Jenkkiautonäyttely

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja KirsiX, 1.9.2013.

  1. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    70 000 taalaa oli lehtitietojen mukaan tarjonnut 31 A:sta.

    http://www.seutuneloset.fi/uutiset/art2307126
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  3. Richard palkitsi Jaska Velinin Eldorodin näyttelyn hienoimmaksi autoksi.Ymmärrän Jaskan haluttomuuden luopua autosta.Superhieno auto.
     
  4. Arttu78

    Arttu78 Gearhead


    Mäkin toisaalta ymmärrän, mut jos mulla olisi samanlainen taito hyppysissä olisin myynyt auton ja tehnyt vaikka samanlaisen tilalle. Tai sitten tehnyt jotain muuta ja myynyt senkin RW:lle, sillä tuntuu olevan tuota löysää rahaa :) Tekijämieheltä pitäisi onnistua tohon rahaan? Mun mielestä ei kuitenkaan mikään low ball tarjous, rapiat 60 tuhatta euroa.
     
  5. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

  6. oolanti

    oolanti Gearhead

    Jos tarkoitat ´33 Pahaetonia, niin sehän tuli Ruotsista, Elving Långdahlin Australiasta hankkimana, joten ns. vääränkätinen eli vissiin sitäkin harvainaisempi. Vierailin herran laanilla loppukesästä ja kaiffarilla on muutakin mielenkiintoista kamaa, kuten valtava vanha veturi ja rautalaiva pihakoristeina sekä ´32 Deuce roadster ja ´59 avo-Käkkylä erillispenkein (auto muuten originaali maalausta myöden, tosin patinoituneessa kunnossa). Vierailu ruohtalaisten luona on aina elämysmatkailua parhaimmillaan. Tapasin Elvingin luona Lasse Lindahlin, jolta sitten lopulta hankin ruotsalaista hottentottihistoriaa Suomeen. Ja Lassella oli vastaavasti talleissaan toistakymmentä autoa, mm. kuplakattoinen ´62 Chevrolet Impala SS 409 (ei siis tusinamallin kuusykkönen kuplakatto ;)), ´57 Chrysler 300C, ´71 Ford Ranchero GT 429 Cobra Jet, ´68 Shelby Mustang, etc. etc. Uskomattomia ukkoja!!!

    Mopareista keltaruskealla lienet tarkoittanut stadilaisen Olli Mannisen ´57 Dodge Custom Royal D500 Convertible, joka muuten näytti äkkiseltään niin hienolta, jotta olin satavarma, että kyseessä täytyy olla ruotsalainen siipikaunotar. Joskus on kiva erehtyä! Auto rankattiin 50-lukulaisten korkeimmalle pallille...
     
    Muokattu: 4.10.2016
  7. oolanti

    oolanti Gearhead

    Taisi olla jonkinasteista sarkasmia tässä viestissä :rolleyes: "Uutisen arvoinen" jutska tämä olisi ollut varmaan siinä tapauksessa, jos ukkeli olisikin ottanut sen cashin jonkun toisen taskusta, vaikkapa järjestäjien :D

    On toki luonnollisesti aina upeeta, kun joku lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Kaikki on tosin aina niin suhteellista, kun tämä ko. tv-persoona nettoaa oletettavasti vuodessa esiintymispalkkioina jokusen miljoonan (ohjelmallahan katsojia yli 200 miljoonaa ympäri maailmaa, joten palkkiot varmasti tunnettujen näyttelijöiden tasolla), omista bisneksistä puhumattakaan, joten kolme hunttia vastannee meidän köyhien kukkarossa jotain 10 senttiä, jos sitäkään. Mutta ainahan lahjoitus on upea asia, so Richard :) x 100! Heja juu-es-ei!!!
     
  8. Koppakuoriainen

    Koppakuoriainen 3rd gear

    Hieno näyttely ja tosi paljon kalustoa. Finnish Mopar Association ry kiittää kaikkia tontilla käyneitä!
    Suuri kiitos kuuluu myös Kirsille ja Mikaelille:) sekä tiimille!! Homma toimii ja tilaa oli tontilla eli meidän Moparit mahtuivat hienosti osastolle.
    Muikeena köröteltiin sunnuntaina "Rampella" kotiin kun -57 sai pytyn eli ollaan tutustuttu nyt tähän "siipielämään":D
    :rolleyes:
     
  9. CaddyGal-67

    CaddyGal-67 1st gear

    Listaa Täydennetään Viikolla:

    Classic I-Iii
    1 Björn Strömberg Vallentuna Auburn Speedster 851 1935
    2 Mika Mäki Lapua Chevrolet Impala 1963
    3 Hanna & Heikki Skyttä Pieksämäki Ford Galaxie Skyliner Hide-Away Hardtop 1959

    Custom I-Iii
    1 Lennart Zackrisson Hedemora Kryptonite
    2 Anki O Roger Carlsson Värnamo Mercury Monterey 1951
    3 Veli-Matti & Irene Backman Muhos Chevrolet Styleline

    Performance I-Iii
    Jani Lindqvist Villähde Bmw E46 Coupe 2001
    Tero Niemeläinen Puromäki Chevrolet Malibu 1965
    Jari Pietiläinen Perjana Dodge Dart Swinger 1970

    Muscle Car I-Iii
    1 Jarmo Vilen Pori Foed Mustang Fastback 1968
    2 Juho Jyrkkä Riihimäki Turtles Wagon 1996
    3 Jouni Rouhiainen Loviisa Plymouth Barracuda 1972

    Hot Rod I-Iii
    1 Jaska Velin Karkkila Ford Model A Cabriolet "Eldorod" 1931
    2 Janne Bodin Gävle A Ford 1931
    3 Jussi Luntamo

    Patina I-Iii
    1 Marko Stjerbakoff Pornainen Ford Pick Up 1946
    2 Patric Backholm Pörtom Roadkill Cadillac 1960
    3 Niklas Hallström Norrtälje Chevrolet Belair 2d Sportcoupe 1957

    Pick Up I-Iii
    1 Marko Stjerbakoff Pornainen Ford Pick Up 1946
    2 Gösta Galen Chevrolet 1956
    3 Jari Lammi Raisio Chervolet Stepside 3100 1957

    Projekt I-Iii
    1 Juhani Härkönen Joutseno Plan Bee 1970
    2 Timo Hersti Tuusula Chevrolet Bel Air Convertible 1957
    3 Voitto Seikkula Pornainen Pontiac Le Mans 1966

    Show Car I-Iii
    1 Henrik Larsson Nyköping Chevrolet Coach Hotrod / Bluebird Caravan 1928 / 1967
    2 Marco Hämäläinen Orimattila Ford A Model Pickup 1929
    3

    Sports Car I-Iii
    1 Timo Helisten Vinåker Lamborghini Countach 1979
    2 Konstantin Salnikov Vilnius Chevrolet Corvette Miss Mako 1964
    3

    Street Rod I-Iii
    1 T.J. Grubisha Helsinki Ford Model A 1930
    2 Josef Sommarkrans Västerås Sweden Chevrolet Street Rod Master 85 1939
    3

    Pro Touring
    1 Vesa Viita Lahti Jeep Grand Wagoneer 1990
    2 Jari Karttunen Västerås Chevrolet Nova Ss 1966
    3 Tero Niemeläinen Joensuu Chevrolet Impala 1966



    Retro (Mild Custom) I-Iii
    1 Patric Backholm Pörtom Basman Project 346
    2 Mika Sivenius Kangasala Chevrolet Fleetline Aerosedan 2d 1947
    3 Peter Strömsholm Alaveteli Pontiac Torpedo 1947

    Trucks I-Iii
    1 Fredrik Biehl
    2 Ville Kuhmonen Pieksämäki Peterbilt Conventional 359 1981
    3 Juha Tiili Hamina Peterbilt 359 1983

    Tuning I-Iii



    Van I-Iii
    1 Glenn Andersen Arendal Norway Chevrolet Van 1982
    2 Henna Rouvinen Kellokoski Chevrolet Astro Van 1989
    3 Jasso Pesonen Jämsä Citroen Jumper Plan B 2007

    Vintage I-Iii
    1 Henrik Björklund Husqvarna Imperial Crown 4 Door Hardtop 1959
    2 Patrik Jacobsson S- Enköping Chevrolet Coe 5700 Truck 1955
    3 Jari Ylinen Valkeakoski Plymouth Sport Fury Convertible 1959

    50-Luku I-Iii
    1 Olli Manninen Helsinki Dodge Custom Royal Convertible D500 1957
    2 Antti Asunmaa Lahti Cadillac Coupe De Ville 1959
    3 Kari Arola Orimattila Plymouth Belveder -54 Avo 1954

    60-Luku I-Iii
    1 Jari Lankinen Porvoo Shelby Gt350 1969
    2 Tom Viitanen Porvoo Imperial Crow Convertible
    3 Soile Ja Petri Tiinanen Ylivieska Cadillac Eldorado 1967

    70-Luku I-Iii
    1 Esa&Minna Liikanen Kiiminki Dodge Challenger 440 Rt/Se 1970
    2 Pasi Rekola Kirkkonummi Plymouth Satellite Sebring Plus 1971
    3
    Paras Kerho-Osasto I-Iii
    1 Cadillac Club
    2 Tero Niemeläinen
    3 Zero Groung

    Paras Konehuone
    Masi Isohanni Alaveteli Buick Sport Wagon

    Paras Maalaus
    Malin Zetterqvist Landsbro Oldsmobile Cutlass Supreme 1967

    Paras Sisusta
    Henrik Larsson Nyköping Chevrolet Coach Hotrod / Bluebird Caravan 1928 / 1967

    Paras Somistus I-Iii
    1 Arto Ruokonen Saimaanharju Chevrolet Suburban 1956
    2 Joonas Peltotupa Kauhava Mazda 323 Stw 1.3turbo 1987
    3 Kimmo Nevalainen

    Paras Yritysosasto
    Tuominen Ympäristöpalvelut

    Vuoden Rakentaja 2016
    Timo Hersti, Hersti Autoshop
    Autorama
    1 Marco Hämäläinen Orimattila Ford A Model Pickup 1929
    2 Timo Hersti Tuusula Ford Roadster Pick Up 1930
    3
     
  10. stana

    stana 3rd gear

    Voi pakoputki. Nyt piti lähteä sukuloimaan viime hetkellä, mut ensi vuonna vain omat hautajaiset estää lähdön. Aikaisempina vuosina on käyty ja tykätty, ja taitaa kemut vaan parantua vuosi vuodelta?..
     
  11.  
  12. bootsi

    bootsi Gearhead

    Mikä summa olis mielestäsi ollut oikea ja aito??
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  13. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta. Moneltako jäi alakerran autot näkemättä. ?
    Vihjasin ainakin tusinalle tutuista heti sen jälkeen kun sain itse tiedon että alhaallakin olisi herkkuja tarjolla.

    [​IMG]
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    On se hienoo, että tuo amerikkalainen henkilönpalvontakultti on saatu Suomeenkin. o_O
     
    cdv70 tykkää tästä.
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eipä tullut pieneen mieleenkään moinen, että siellä olisi vielä joku alakertakin. Tuskin monelle muullekkaan.
     
  16. BBC

    BBC Guest

    VIP

    Harmi kun Woodie ei saanut huomion osoitusta. Hienossa orkkis patina kunnossa ja ovat jo nykyään jenkeissä reilusti 6numeroisen hintaisia varsinkin tämmöisenä orkkiksena , ja on ne bling bling hi-tech - tekniikalla varustetutkin samoissa lukemissa jos ei kalliimpia.
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Porukkaa notkui siellä alakerran aulassa ja sitten tämä lamborghinin maasturin omistaja (tod.näk.) löi vehkeen käyntiin, kyllä liikahti väki nopeasti hallin puolelle.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onhan tämä luola ollut joka vuosi. Järjestäjä varmasti tietää paikan "suosion" ja siksipä ihmetytti että vähintäänkin KOVA ukko Kimmo Nevalainen oli ohjattu hienoine osastoineen ja itse paikan päällä päivystäneenä alakertaan. Meikäläinen olis tuossa kohdassa pakannut kamansa ja suunnannut takaisin kotiin, mutta en olekaan kova ukko.

    Osa tuomareista on ilmeisesti ollut Stevie Wonderin kanssa samalla luokalla, mutta minkäpä arvostelulajille voi.

    Hieno näyttely muutoin. Suomen paras.
     
  19. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    En muista oliko alakerta viime vuonna auki, mutta ekana vuotena oli ainakin ollut.
    Vaikken edes ole mukana somessa, niin kyllä mä ainakin olin kuullut ja lukenut tuosta kellarikerroksen näyttelytilasta, siellä olleesta jonkinlaisesta reissuauto-teemasta (siks se SIX-5:kin oli siellä...), ja kun Masa jopa muutamaan kertaa kuulutti ainakin lauantain aikana myös alhaalla olevista ajoneuvoista, niin oliskohan kyse ihan vaan "laput silmillä ja korvilla" -kulkemisesta...:rolleyes:
    Ainahan asioita voi toki tuoda paremmin esille, mut aika usein monelta jää jostain syystä näkemättä ihan selkeästikin esille laitettuja laitteita.

    Näyttely oli kyllä ihan mahtava, ja kamppailee Treen kanssa maan ykkösnäyttelyn tittelistä! Tai eihän muita varteenotettavia isoja näyttelyitä enää olekaan...;)
    Parkkiasioihin en osaa ottaa kantaa, mutta liikenteenohjaus ei ilmeisesti mennyt ihan putkeen.
     
  20. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Hieno näyttely. Kuvattavaa riitti. Amerikan tähdet tuli nähtyä, mutta enemmän minua ilahdutti tuttujen näkeminen. Mukavaa rupattelua hienojen autojen lomassa. Tuning hallissakin poikkesin, mutta ei siellä tuttuja näkynyt.:eek:
    Auton kun parkkeerasin VÄHÄN ovesta kauemmas Kyösti Kallion kadulle, ei ollut valittamista hinnasta eikä tilasta. Sinne se sopi Nissaneiden Bemareiden ja Mersujen väliin ihan mainiosti. Eikä ryöstänut keneltäkään kultaakin kalliimpaa harrasteauto parkkiruutuao_O. Ihme nillitystä aikuisilta miehiltä jos ei saa omaa MoPlyCaChePon autoonsa oven viereen. Kyllähän toki pihallakin oli upeita autoja, mutta näyttelyn takia minä ainakin paikelle raahauduin. Omaksi iloksi, muiden harmiksi.;)
     

Kerro tästä muillekin!