Moottorin vaihto - 6.2 d asennus Caprice sedaniin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ferrarius, 6.10.2016.

  1. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Moi,

    Kyseessä ex diesel Caprice sedan vm -83.

    Suunnitelmissa asentaa joko 5.7 dx diesel tai sitten 6.2 d.

    Tuo eka jo kerran aikoinaan jumpattu toiseen kohteeseen kiinni, eli sen suhteen selvät sävelet, mutta entä 6.2 d:n asennus, asentajilta kokemuksia / neuvoja operaatiosta? Noitahan on tehty ainakin Caprice farkkuihin.

    Motin kiinnitys, tila apulaitteille, ahdistaako joku nurkka / suutinrunko, käykö 5.7 d:n syyläri, pakoputket - ym.

    Jos asennan 6.2:sen, niin jatkeeksi tulee TH700R4. Tälle alakertaan tuki?

    Kiitoksia vastauksista.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen aikoja sitten ollut mukana tuollaisessa swapissa, ja aika kivuttomasti menee. Syyläri kelpaa niineen, pakoputkisto menee alkuosaltaan täysin uusiksi, mittarianturit kannattaa ottaa nykykoneesta.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja tiätty letukan koneenkorvat :)
     
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Sori, en oo tuollaista swappia tehnyt, eikä asia sinänsä mulle kuulu, mutta oletko valmis makselee korkeita dsl-veroja? Pakussa verot ihan eri luokkaa.
     
  5. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Jos päädyn tuohon kuuskakkoseen, niin tarkoitus olisi ottaa se kiinnikkeineen päivineen chevy pikkarista. Täytynee pituus erikseen mittailla?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos enemmän ajaa niin kulutuserossa äkkiä säästää. Mitä olen kuullut niin dsl tollasessa kopassa menee kohtuudella.
     
  7. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Meneehän se. Mun aikoinaan omistamassa El Caminossa oli moinen pata ja TH700, seiskalla alkavaa kulutusta matka-ajossa.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuulostaa jo liiankin hyvältä. Jos laskee 12-13 maantielle benskasilla niin 5litran tai 3-4litrankin kulutuserolla vero napsahtaa pian saadun puolelle.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    meillä ei ollssi vitonen mee matkassakaan alle 14L onneks kaupungissakin pysyy samana:eek: mut eikö omalleen saa tehä mitä haluu??? niin eiks tää oo jo tiiseli valmiiksi nin miks siinä pitää veroja ruveta ulkopuolisten miettimään? toisilla on pakun paskoja ja toisilla kovapenkkisiä henkkareita, toiset tyytyy sit voorteihin:p ja sori taas ot:oops:
     
    PauliR tykkää tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Millainen käyntiääni caminossa oli?

    Suomessa kuulemma on kait lie vieläkin harvoja jotka saa 6.2;sen kulkemaan vähällä
    Koneen kesto kuulemma kärsii ja käyntiääni
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa kattoo että startille jää tilaa enneku heppaa rungon puoleiset korvat kiinni. Multa hajos kuuskaxkäyttövessasta startti ja piti laittaa uudempi alennusvaihdemalli tilalle. Mutta vitut se sinne hahtunu. Suorakin mahtuu just ja just.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Miten se siitä kärsii, jos ei paina kaasua pohjaan? :D
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    6.2 Caminossa? Itse joskus mietin tuommosta, mutta totesin että konehan painaa niin paljon, ettei sitä sen aikaisilla (pari vuotta sitten) säännöksillä olis ilman poikkeusta Caminoon saanut.
     
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tuo oli ajossa muistaakseni 2002-2004 mulla, ihan laillisesti muutoskatsastettu, erittäin hyvin toteutettu kokonaisuus!
    On se nytkin ajossa keskikessä Suomessa.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Punainen? Taitaa olla Salon suunnalla.
     
  16. raggar

    raggar Gearhead

    Joo ei oo enää pariin vuoteen Keski-Suomessa se Camino ollut. Kovakulkuinen ja vähäruokainen, mutta muuten ihan täysi p#skaläjä koko vehje.

    Yhden farkku-Capricen oon diiselöiny kuuskakkosella. Suoravetoiselle startille piti tehdä reikä etupalkkiin, muuten siinä ei oo mitään kummallista. Mun yksilö oli saanu pikku tällin oikeeseen etukulmaan, ilmeisesti runkopalkki oli pikkusen vääntyny. Tämän takia rattiakseli ei ollu ihan oikeella kohalla, seiskapytyn suutinputki otti siihen kiinni. Konetta piti nostaa puoli senttiä ylemmäs ja suutinputkee taivuttaa.
    Oon omistanu pari muutakin farkkua kuuskakkosella, niissä oli hyvin tilaa rattiakseliin.
     

Kerro tästä muillekin!