440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^hyvin on räkinyo_O
     
  2. B

    B Gearhead

    Sourcen setti ja kannet, Lunati 10230705 (1 myytävänä), RPM imari / 870 Holley,
    peltikeinut, 1 3/4 sarjat

    Tosiaankin on 1 samanlainen Lunatin nokka myytävänä.....
     
  3. persus

    persus 3rd gear

    paluukiertoon kysymys. eli jos teen paluukierron bensalle sellaisella regulaattorilla jossa on valmis paikka paluulle niin tarviiko paluupuolen letkun olla yhtä iso kun tulopuolen? tulopuoli on pienimmästä kohdasta mitattuna 10mm ja tankissa olis valmis paikka mihi sais paluupuolen mutta sen reikä on joku 5,5mm-6mm eli riittääkö toi? bensapumppuna holleyn hp 145gph
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eikös sen pitäis olla isompi? Jos se paluupuoli ahdistaa yhtään niin paine ei laske.
     
  5. GBS

    GBS 2nd gear

    Tosin ei siinä paluussa ole mitään ahdistavaa.
    Aina parempi jos vähä isompi racemosassa. Mutta vakioautoissa menee kyl ihan samalla koolla jos mä en ny ihan sekasin taas muista.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Yhdessä tapauksessa kun kaasaroitiin tehokkaalla korkeapaine ruiskupumpulla varustettu systeemi, niin paineet ei pysyneet aisoissa.
    Syyksi ilmeni todella ahdas paluupuoli, ja ahtain kohta oli tankin päässä oleva liitin jonka sisäreikä tais olla luokkaa 4 milliä.
    Paluupuolelle tehtiin sitten 8mm linja, joka oli siis pykälää pienempi kuin päälinja ja toimi hyvin.

    Yleensäkin paluulinja on usein pienempi kuin tulopuoli.

    Paljonkos tuo persuksen holley tuottaa painetta?
     
    Muokattu: 15.10.2016
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Varmin ja toimivin konsti on mitoittaa paluulinja vähintään saman kokoiseksi kuin tulo. Itse olen suosinut jopa isompaa jos paluuta tarvii käyttää. Jos näin ei ole, lähes varmasti tulee polttoaineen paineiden kanssa ongelmia.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Valmistajilla on yleensä suositukse nsa niistä linjojen kooista ja suhteista, niitä kannattaa noudattaa eikä välttämättä "parantaa" omin päin.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Varsinkin jos on omaa suunnittelua olevat linjat, niin paluupuolen kokoa ei suinkaan määrää tulopuolen koko, vaan pumpun teho.
    Yleistäen, se samankokoinen paluu on varmasti vähintään riittävä kaikissa tapauksissa, eikä paluun reilusta koosta haittaa liene, jos ei hyötyäkään.

    Kuten tuossa omassa tapauksessani ruiskun, jonka käyttöpaine oli jossain 40 psi paikkeilla, riitti paluulinjaksi todella pieni mehupilli.
    Mutta kun saman pumpun paine kuristettiin 7 psi:hin (jolla paineella myös sen tuotto kasvaa), vaadittiin paluupuoleltakin jo enemmän.
     
  10. persus

    persus 3rd gear



    16psi on maksimi paine. https://www.summitracing.com/int/parts/hly-12-150/overview/
    tämä pumppu se on.
    eihän se sinänsä ole mikään ongelma vetää isoa linjaa paluullekkin mutta teettää vaan työtä aika paljo lisää ku pitää tankkii värkätä joku uusi liitin sitte.mul on tankissa se 1/2 tuuman tankki varuste ja 12mm letku siitä pumpulle ja kaasarille mut letkukarat pienentää sen linjan koon johku 9,5-10mm .tuntuis vaa niin pirun rajulta joku 12mm letku paluulinjana :D
     
  11. persus

    persus 3rd gear

    Pitäiskö tolle pumpulle piisata 1,5 neliöinen sähköjohto?
     
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Näyttäs tarvitsevan 15a sulakkeen,siitä jos laskee neliöt?
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eihän se ole pakko paluulinjaa tehdä, käytät vaan pumpun mukana tulevaa regua. Ei tarvi hommata paluulinjallista regua eikä tehdä paluulinjaa. Mä olen ajellut varmaan kymmeniä tuhansia paluulinjattomalla regulla eikä siitä mitään ongelmia tule.
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    ok.no tän pumpun mukana ei kyl ees tullu regua.mut vanha holleyn regu mul on...että jos siitä paluulinjasta nyt ei kerran vastaavaa hyötyä ole ni eiköhän sit mennä näillä mitä jo on.
     
  15. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla oli aeromotiven 140gph/14psi pumppu ilman paluulinjaa pumpun moottori paloi muutamassa tunnissa
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No mulla ei ole kokemusta kuin Holleyn ja Malloryn pumpuista. Jos pumpun mukana tulee paluulinjaton regu, niin sen kanssa se on suunniteltu toimivaksi. Pumpussa itsessään on silloin paineenrajoitus joka suojelee pumppua. Mikään ei estä tietenkään laittamasta paluulinjaa ja paluulinjallista regua, jos siltä tuntuu.
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    this HTML class. Value is http://www.manualgur
    tuossa mun pumppua koskevassa ohjeessa ei kyllä tsida olla mitään vaateita paluulle?
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    EI näköjää toimikka linkki holley 12-150 cervise manual
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä ostin tollasen Malloryn joskus 1997 kait. Sil tuli suhailtuu aika paljonki ekat kymmenen vuotta ja nykyäänki viel käytös valiantissa ilman paluulinjaa.
     
  20. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Minkälaisia turbiineja löytyy stroukkereista ja minkä välityksen kanssa? Mitä nyt noita dynolappuja oon katellut, niin ~600Nm löytyy jo jostain kahdesta tonnista ylöspäin, niin ei kai tommonen mitään kovin korkeaa stallia tarvitse?
     

Kerro tästä muillekin!