68 impalassa tehot hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sportscoupe68, 18.10.2016.

  1. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    Eli kone alkuperäinen 327, ja päällä rochester quadrajet. Homma alkoi oudolla vinkunalla/ujelluksella toissakesänä. vinkunaa ei kuulu tyhjäkäynnillä, se voimistuu mitä enemmän kaasua painaa, ja kuuluu myös paikallaan kierrättäessä. Tällä vinkunalla ei välttämättä ole mitään tekemistä tehon puutteen kanssa, mutta saattaa olla. Kun vinkuna alkoi, en uskaltanut painaa enää kaasua, vaan ajelin hissukseen, ja jätin auton talviseisontaan.

    Tänä keväänä,, kun piti alkaa ajeleen, niin auto kulkee kuin pappatunturi. No yksi nokkaja nostaja olivat kuluneet sileiksi.Nokan vaihto, ja uusi kokeilu. Ja se vitutuksen määrä käsittämätön. Ei vaikutusta. Kaasari on purettu 7 kertaa. Olisko siinä tullut joku kämmi? ryyppy toimii, ja päästää toisiokurkut aukeamaan. Ylempien toisioläppien aukeamista en pysty tarkistamaan, mutta alipaine pitää läpät kiinni tyhjäkäynnillä, ja paikallaan kaasuttaessa päästää tankoa pikkasen, eli ainakin näennäisesti toimii.

    Virranjakaja antaa ennakkoa, kun laittaa kierroksia.Asteista en tiedä, mutta tyhjäkäynnillä noin 12astetta, ja alkaa hyvin liikkua kierroksilla. On sitäkin koitettu muuttaa laihoin tuloksin. Dampperin merkinkin tarkistin hakemalla yläkuolokohdan, eli nuo asteet siis pitää paikkansa.

    Kun autoa ajaa, niin pienellä kaasulla toimii normaalisti.Kun räväyttää toisiokurkut auki, kone lopettaa kiihtymisen. Menee eteenpäin, muttei jaksa vetää.paremmin kiihtyy siis ensiökurkuilla. Olen tutkinut juutubevideoita rochesterin purusta, ja tutkinut räjäytyskuvia, muttei mitään ihmeellistä ole löytynyt. Jotain on visiin jäänyt huomaamatta. Pakoputkenkin irroitin, kun ajattelin tukosta.No ei tietenkään ollut. Korvauskaasaria en haluaisi laittaa, vaan säilyttää alkuperäisen q-jetin. Niin, ja paikallaan kiertää hyvin, ja tyhjäkäynti on ok. Siis menee yli hilseen. Jotenkin noihin toisiokurkkuihin vian luulisin liittyvän. Voiko tuo front vakuumbreikki olla rikki, vaikka näennäisisti toimiikin
     
  2. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    Lisään vielä sen verran, että bensapumppu toimii hyvin, ja kaasarin bensanpinta on kohdallaan. Olen sitäkin koittanut pikkasen säädellä, muttei vaikutusta. Ja neulaventtiilin olen vaihtanut.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nouseeko takakurkkujen neulat ylös? Se nokka joka neuloja nostaa taitaa olla pakeliittia tms. olisko se kaputt.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onhan se nokka nyt varmaan k0hillaan?
     
  5. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    On nokka kohdallaan.ja tehon puute vaivasi jo ennen nokan vaihtoa. vanha nokka ei ollut kokonaan sileä,mutta 2 pytyn pakoventtiili ei enään paljoa auennut.kävi vielä silläkin pytyllä. Luulin tosiaan löytäneeni vian nokka-akselista,muttei vaihto korjannut asiaa. Epäilin jo nokan sisäänajon epäonnistuneen,joten käytin venakopat auki, ja mittailin nostot joka venttiilistä.kunnossa ovat. Vaikea sanoa tuosta bakeliittinokasta.kyllä se neuloja nostaa semmoisen sentin verran. Ei ole toista jota verrata, mutta Luulisin, että on kunnossa
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ottaako kone kierroksia
    Savuttaako
    Vääntääkö matalilla kierroksilla normaalisti
    Käykö tasaisesti kiihdyttäessä kuitenkin vai röpeltääkö
    Puolan kunto
    Tulpanjohdot
     
  7. juk1

    juk1 3rd gear

    Kuulostaa et santsipumppu ei ei toimi.
    Katoppas ruikkaako kunnolla bensaa kun polkaisee kaasua? Ettei olis kalvo tai tiiviste pettänyt?
     
  8. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    Ottaa kierroksia normaalisti.toimii pienillä kaasun säännöillä normaalisti.kiihtyy paremmin pienillä kaasun asennoilla.kiihtyminen loppuu,kun avaa toisiokurkut.ääni vain kovenee.laatikko ei kuitenkaan luista.käy kuitenkin silloinkin normaalisti,eli ei pauku,eikä röpellä.voimaa vaan ei ole. Puolan olen vaihtanut jo turhaan.
    Savuttaa kun laittaa käyntiin hetken aikaa.savu tulee vedestä.putkesta tulee hetken vesipisaroita, ja vesihöyryä.ei kuitenkaan haise,eikä maistu glykolilta.kondensiovettä? Vai voiko tankissa olla vettä? Kaasarissa ei kuitenkaan näy helmiä kun avaa. Eikä bensansuodattimessa.nytkin kokeilun jälkeen avasin kaasarin.puhdasta bensaa. Olisihan se vesi tankissakin vaihtoehto. tuntuu vaan epätodennäköiseltä, kun ainoa oire on tehon puute.
    Kiihdytyspumppu toimii. Vaihdoin sen tiivisteenkin, kun sattui semmoinen olemaan
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos bensapuolen läpikäynnistä ei ole ollut mitään apua, niin olisko se vika kuitenki sytytyspuolella.
    Kipinä voi kadota jostakin pytystä tyystin raskaammalla kaasulla rasituksen alla.
    Yleisimmät syyt löytyy tulpista, tulpanjohdoista tai jakajan kannesta.

    Mikä jakaja sulla on?
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Siis jos kiihdyttäessä kierrokset kuitenkin nousee normaalisti ilman että röpeltää, nykii tms, niin kuulostaa kyllä vialta että laatikko luistaa. Varsinkin jos jotain vinkunaa kuuluu.
     
  11. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    Joo. Saattaa se luistaakin.ei ole kierroslukumittaria,ja autossa vakioputki,joten moottorin ääni on aika hiljainen.hukkuu sen vinkunan alle. Kuuluu paikallaankin kierrättäessä. Turbiini? Laatikon öljypumppu?
    No kiitos vastauksista. Laatikon Otan Seuraavaksi auki.turbiinia nyt ei Kai kädessä pysty testaamaan. kyllästyttää jo sen verran, että taitaa mennä kevääseen. Kun olisi sitä muitakin turhia hommia odottamassa,kuten pihan haravointi.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eikai se hirveen vaarallista ole jos laatikon öljypumppu vähän vinkuu, itse en ainakaan ottaisi aiheesta stressiä. Meneekö se kiihtyminen ihan kuminauhaksi kun painaa latikkaa lattiaan.
     
  13. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    Kyllä se kiihtyminen loppuu kokonaan kun laittaa lapun lattiaan. Ja se vinkuminen on ainoa mitä kuuluu. Sen verran kova ääni. Siksi vaikea kuulla luistaako laatikko,kun koneen ääni ei kuulu.Selvästi koko ajan koventunut. Nyt kun asiaa miettii, niin kyllä sen täytyy tulla öljypumpusta tai turbiinista. imuvuotoa epäilin aluksi, mutta tiivisteet tuli vaihdettua nokkaremontissa. Ei muuta kun laatikon kimppuun.
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    ja laatikossa oli öljyäkin? lämpimänä tarpeeksi? ois kyllä vinkeet ehtoolla olevaan laatikkoon??
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Klassinen; olihan bensa tuoretta?
     
  16. Chevy68

    Chevy68 2nd gear

    Onko vinkuminen hiukan sirkkelimäistä sirahtelua? Toimiiko kick down?
     
  17. SauliK

    SauliK Gearhead

    luistaako takarenkaat :D
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja ihan perusjuttuna, onhan se Rochesterin bensalinjan sisäänmenossa oleva pikkufilsu vaihdettu? Siinähän on nilkuta kotiin toiminto sillä jousella tehtynä, eli saa vähän bensaa, mut ei kulje.
     
  19. sportscoupe68

    sportscoupe68 1st gear

    On öljyä laatikossa.vaihdoin ne ensimmäisenä,niinkuin suodattimenkin.sitten tuli mieleen jos se suodattimen imuputki,tai sen tiiviste vuotaa.tarkistin sitten senkin vielä uudestaan.
    Vihkiminen ei ole sirkkelin ääni, vaan enemmänkin turboahtimen ääni. Tosin kovempi.
    Sen kaasarin pikkufilsun olen jo heittänyt mäelle, ja korvannut ulkopuolisella suodattimella.
    Ja bensa on tuoretta venäläistä.
     
  20. skiggeboy

    skiggeboy 3rd gear

    Pakoputki tukossa? Esim äänenvaimennin.
     

Kerro tästä muillekin!