Masentava Dodge Ram

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja saimaanharju, 18.10.2016.

  1. saimaanharju

    saimaanharju 1st gear

    Täytyy nyt avautua ja jakaa tämä suhteellisen paska kokemus teidänkin kanssa.
    Eli tuossa toukokuun toiseks viimesenä päivänä ajeltiin Lappeenrannasta Seinäjoelle autokauppoja hieromaan kun siellä oli sellainen laite jota olin tovin jo haaveillut omistavani...eli kyseessä Gen2 Dodge Ram V10.
    Noh puhelimessa sovittiin että vaihtoautoksi kelpaa vuoden -06 kuutos maksalaatikko.

    Kaupat saatiin hierottua pienen tinkimisen jälkeen kohalleen ja ajeltiin kotiin Lappeenrantaan, bensaa paloi kotimatkalla vaatimattomat 85litraa...no ymmärtäähän sen iso bensakone ja painava lossi alla =)

    Noh...sitten ne murheet alkoivat, ensimmäiseksi käytin auton täysnestehuollossa Kempsu-huollossa ja tulipahan ostettua joitain muitakin tarvikkeita samalla huollon loppulasku 790€...en valita tulipahan huollettua.
    Huollon tehnyt kaveri huomautti parista pienestä viasta joihin sitten tilailin osat, etukardaanin ristikko, molemmat lamdat ja termostaatti.

    Vähän ennen juhannusta helvetti aukesi...emäntä soittaa tien päältä että syyläri vuotaa...ei muutakun neuvoksi että vettä vaa koneeseen ja kotiin...matkaa n, 20km.
    Eikun tilaamaan uutta syyläriä, oli ihan laho paska se entinen ja ajattelin että no nyt sit laitan loputkin osat paikalleen mitä on tullut tilattua, lamdat paikalleen uus syyläri paikalleen ja tulipahan sitten varmuuden vuoksi laitettua uus vesipumppu, termari ja hihnakin kun kerta oli tilaa touhuta ku syyläriä oottelin saapuvaksi.

    Noo...syylärin saavuttua oli jo into piukeena että kohta pääsee rotkella kurvailemaan...no eikös vittu joku saatanan apina (en minä) ollut jossain vaiheessa kiskonut termarikotelon pultit niin tiukkaan että muovinen kotelo oli halennut ja ei pitänyt enää vettä/painetta. Kattelin kyllä sitä jo sillä silmällä kun irrotin että pitääköhän vettä ja ei pitänyt, oli jollai sikaflex sun muu liimapaskasoossilla saatu pitämään vedet sisällä...vähän kyllä hikoili jo silloin kun kaupat tehtiin, auton myynyt kaverikin sen huomasi (ei oo enää kyseisessä liikkeesä töissä).
    Sitten alkoi termarikotelon metsästys, kesti n. 1,5kk kun se oli tuossa kotipöydällä, ei oo mikään hyllykamaa näköjään...facebookin kautta sain yhden kaverin kiinni joka järjesti sen Suomeen...oli ainut mitä löyty amerikan maalta =)

    No jipii sit oli kamat kasassa ja vedet koneessa ja auto käyntiin....hienosti kävi...kunnes...

    Emäntä taas liikenteeseen ja taas puhelin soi, toisesta pakoputkesta tuuppaa hirmuhöyryt pihalle, noh eikun autoliitonmiehet viemään auto taasen kempsun pajalle ja diaknoosi, kannentiiviste paskana...
    Korjausarvio tuolle remontille n.5t€ uusiks meni kannentiivisteet, pakosarjantiivisteet, imusarjan tiivisteet, tulpat, yms muuta pientä...esim. kansista kaikki seetit uusiks.

    Vielä niiku kaikenpäälle se autoliike ei ota mitään vastuuta asiasta vaikka autolla en kerennyt ajaa tuhattakaan kilsaa...tai en osaa viel varmaks sanoo ottaako vaiko eikö kun ei puhelimeen ainakaan vastaa vaikka pyysi korjausarvion.
    Tiedän kyllä että auto on vanha -94 mallinen kevytkuorma-auto jos joku siitä alkaa viisastelemaan mutta...mutta...tulis ees saatana vähän vastaan =)

    Eli kaikenkaikkiaan olen käyttänyt tuon auton korjaamiseen ja huoltamiseen vajaan 5 kk aikana n.8t€.

    Onks tää nyssitä Motorsporttia?
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Motorsporttia potenssiin 10. Tuon luettuani kaikki omat kommellukset on tosi vähäisiä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No pentele, tuo syö miestä!! Toivottavasti tulevat vastaan!!
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Normipäivä. Halennut termarin kotelo ei ollut edes yllätys. Kansipahvi luultavasti meni koska jäähypuolella ollut häikkää, mahdollisesti kävässyt kuumana.

    Mä en tosin olisi missään olosuhteissa vaihtanut ehjiä osia turhanpäiten kuten vesipumppua, termaria ja hihnaa.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihan perussettiä kun suomesta auton ostaa.

    Itellä omassa autossa (ei RAM) piileviä vikoja oli: takajarrurummut soikeet, jarrut kasattu väärin, etujarrusatulasta vuos seulana jarrunestettä, kardaani kiero, ristikot paskana kuten myös ne pannat millä ristikko kiinni, termari jumitteli, syyläri korjattu niin paskasti että falskaa, etujarrulevyt halki, lämppärin kenno vuosi (oma vika kun en koittanut lämmittimen toimintaa kesällä autoa koeajaessa), termari jumissa ja imarista jenkat tietty vedetty rikki....hömm mitäs muuta......vetari oli kiero, kaasari paska ja kaikki säädöt päin persettä, ilmanputsarin koppa oli lievästi sanottuna tuhottu, jouset poikki edestä.

    Jarrulevyt on vielä vaihtamatta muuten kaikki vaihdettu ja hyvin toimii. Se on tota samaa paskaa aina kun täältä auton ostaa, kaikki täytyy tehä itte uusiksi kun ne sadat viime omistajat on vaan tehneet viritelmää viritelmän perään ja korjanneet viritelmää toisella viritelmällä. Sama juttu merkistä tai auton valmistus maanosasta riippumatta.
     
    Saetkae ja KajS tykkäävät tästä.
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Eiks 22 vuotta ole kuitenkin ihan hyvä ikä vesipumpulle?

    Että sen voi heittää mäkeen ja ruuvata uuden tilalle.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonko kilsoja oston ja kansipahvin palamisen välissä tai jäähytinepisodin ja pahvin palamisen välissä?
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siinä uudessa kiinapumpussa on vähemmän käyttötunteja jäljellä kuin vanhassa olis ollu.
     
    bootsi ja KajS tykkäävät tästä.
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Nämä on todella kalliita leluja pitää jos liikkeessä käyttää huolloissa/korjauksissa. Mulla olisi vastaavalla ajanjaksolla paukkunut jo 10 000eur jos liikkeessä olisin käyttänyt.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näi on, ja täydelliseksi näitä ei saa koskaan.
     
  11. saimaanharju

    saimaanharju 1st gear

    Tuolla alotuksessa mainitsin...tuhannen kilsaa.
    No ajattelin nyt kuitenkin vaihtaa kun ei tiiä millo sitäkään on kukaan vaihtanu ja on vittu ainakii uus =). Nii ja termari oli sitäpaitsi rikki...
    Ei paljoo tos konkurssissa tunnu. Saas nähä ku joku kaunis päivä saa sen korjaamolta pois...
    ei kellää ois vipata viittätonnia?
    Tietääpähän että on tehty autoa ja rahalla....
    Nyttenkun on alottanu keulasta alkaen uusiks tekemään ni mitäköhän seuraavaks.
    Ideoita oli jo paljon ennen kuin piti alkaa syytämään rahaa kaikkee muuhun kohteesee tuossa autossa mut katellaan.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noo, seuraavat rempat tekee itte niin säästää 50-70%. Tosin ei se helpoin kohde teknisesti jos ei ikinä mitään ole tehnyt, joskin ei pahinkaan.


    Hyvä silti että näitä liikkeellä joku pitää.
     
  13. jenkula

    jenkula Gearhead

    Eikö liike myönnä 3kk takuuta tekniikalle? Ite oon liikkeestä ostaessa saanut tuon tai pitemmänkin ajan,ja ei ole mitään timattitakuuautoja ollut.

    noh,iäkäs pelihän tuo jo on,että en tiedä takuista
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Uskomme vakaasti siihen että remontin jälkeen Rotsi antaa upeaa kyytiä pitkäksi aikaa.:)
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ostettaessa jo hikoillut termarikotelo jonka ostaja ja myyjä havainnut... Ei taida virhevastuuseen mennä mitenkään...
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei, ei tuota oikein voi tulkita piileväksi viaksi. Ja kansiremppa taas on todennäköisesti seurausta tuosta, joten sekin on vain seurannaista ostaessa havaitun vian korjaamatta jättämisestä.


    Tuon kun lukee niin ei voi kuin ihmetellä. Olitko kunnon jurrissa kun autokaupat teit vai miten ihmeessä et onnistunut huomaamaan ostohetkellä että kardaani on kiero (varmaan täryyttää kivasti), soikeat jarrurummut nypyttää kivasti.
    Seulana vuotava jarrusatulakin tuntuu polkimessa, painuu kivasti syvemmälle kun pitää jarrupainetta päällä + se iso lammikko mikä ilmestyy renkaan viereen.
    Paska kaasari + kaikki muutkin säädöt pielessä, kone varmaan veti ja kävi oikein mukavasti koeajolla??
     
    caprice305, Sardiinipurkki ja Mikkis tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aina ne onneks risat autot poistuu myynnistä, joko paaliin tai sitten joku korjaa ne kuntoon.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tää on kyllä niin totta! Vielä kun tuota kiinapaskaa saa vaikka ostaa alkuperäisosan. Itse ostin Motorcraft original suodattimen vaihdelaatikkon, no perkele made in kinukkilahan siellä sitten osassa luki!
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, sama juttu Mopen osissa nykyään, paljon lukee päällä made in kinukkila....
     
  20. electra1

    electra1 Gearhead

    Ei nyt muuta kuin laittelet dodgen kuntoon huolella kun oot "vauhtiin" päässy, kyllä ne viat jossain välissä loppuu moparistakin. Varmasti siinä on kuitenkin autoa loppuiäksi. Itse oon autojen vaihtelun melkein lopettanut, turha vaihtaa romuihin, missä on remonttirumba eessä aina uudestaan. Tuo on vaan paha jos joutuu korjaamolla huollattaan, itellä ei ois varmaan vara ajaa autolla ollenkaan, jos niin joutus tekemään :D Monesti miettinyt, että mitenhän paljon korjaamot lopulta kusettaa ihmisiä. Helppohan se on tarvita muutama extraosa..
     

Kerro tästä muillekin!