Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Vaikka ei tuo Orkku ole ihan siitä tyylikkäimmästä päästä, soisi muutaman tuon tyylisuunnan rakennelman säilyvänkin... Kuvastaa hyvin aikansa rakentelutrendejä. Huomaa että myyjällä ei taida olla mitään käsitystä mitä tuolla on tehty, moottorin osia tilattu "joltain virityspajalta" Englannista :rolleyes:

    Suurin osa tuohon aikaan rakennetuista laitteista on kadonnut aikaa sitten, kaikki arvokkaat osat riisuttuna ajettu loppuun talviautoina... Semmonen vasta on surullinen näky, aikansa näyttelyauto ruosteisilla peltivanteilla korisarjat repsottaen.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  2. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Tuossapa se ongelma, yleensä rakentaja pitää autoa hyvin ja auto käy näyttelyissä. Sen jälkeen auto on nähty ja se myydään jolloin rapistuminen alkaa, pakkelit ja korisarjat halkeilee ja ottaa osumaa. Väri voi olla erikoisempi jolloin paikkamaalaukset näkyy kauas, pitäisi ylimaalata ja maksaa. Jossain vaiheessa vanteet myydään, autohifit myydään ja kohta ollaan 999eur hinnassa...
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Minä tiiän yhden Ram vanin joka ollut kai GTI magazinessa tai V8ssa joskus 80- luvulla tai 90- luvun alussa. Nykysin se on täynnä metalliromua, mustaksi maalattuna. Ainuut loiston päivistä kertovat asiat on irrotettujen takavaloumpioiden alta pilkistävä sininen flake maali ja loimuplyyshin jäänteet penkeissä.

    Mutta niin se menee jokasessa muussakin asiassa, trendit vaihtuu ja sen jälkeen niistä eilisen laitteista tulee arvottomia. Esim. vaatteissa, aika lailla on hävitetty kaikki 80- luvun isot olkatoppausvaatteet, puhvihihaset farkkutakit saati 70- luvun kauluspaidat yms....tai aika säälimättä kokolattiamatot saa lähdön nykyään oranssien keittiökalusteiden ja maisematapetin kanssa talosta kuin talosta. Autoissa silti säilyvyys suht hyvää verrattuna moneen muuhun asiaan.


    Sitten oli yks osiltaan täydellinen avo saab joka lähti 10 vuotta sitten omistajaltaan leimaamattomana "täydelliseen entisöintiin" ja tällä hetkellä siittä puuttuu ovet, luukut, sähköt ja lokarit sekä sisusta.....Sama kohtalo lienee tapahtunut mun ekalle autolla, 300kpl valmistetulle T8 specialille joka myös lähti täyteen ensitöintiin ja nyt on ilmeisesti myynnissä purettavaksi. Sitä ennen joku oli raiskannut sen laittamalla sinne 16V aeron koneen....että sellasta entisöintiä, se ainoa asia joka teki tosta erikoisen (8V kone, turbo, k-jet+lambda ja kat aeron korisarjalla ja sisustalla) hävitettiin pois ja nyt se on samassa poppoossa miljoonien "Aero-look"- autojen kanssa. oli niin saakelin ärsyttävä ostajakin ettei olis pitänyt myydä sille mitään.
     
    Muokattu: 3.12.2016
    leivonharri tykkää tästä.
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    niin että rakennettu n.180 000markalla? epäilen kyllä edelleen vahvasti.

    mikä kone tuossa sitten on?

    No mutta enpä tosiaan itsekään huomannut että autoon on ostettu sähköosakkeita..varmaan carunan kun niin kalliita :p
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    Meillä on töissä gti-lehtinen, missä kyseinen foorti esitellään. Muistelin että rakennushinta olis ollut lähempäne 40K€....nooh eipä tuo kolokytätonniakaan kovin realistiselta kuulosta. Minä kun luulin että ameriikkalaisten harrastaminen olis kallista hommaa... ;)
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun mielestä tuo on varmaan hienoin orion, mitä olen ikinä nähnyt. Harmi, että orion on etuvetoinen.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tästä "30k on rahaa menny" tulee mieleen yksi mielensäpahoittaja viimekesältä.

    Ostin kaverini siskolta hyvänä pidetyn 205 Pösön 500€ hintaan ja rakentelin siitä omaksi ilokseni "Rallye replican" eli hankin punaisen lattiamaton, aidon Rallye ratin, helmalevikkeet, takalasin ritilän, Rallye vanteet ja teippisarjan. Tein autolle hyvän huollon ja korjailin rikkinäisiä paikkoja. Ajelin sillä yhden talven ja päätin sitten myydä LeBaron projektin rahoittamiseksi pois. Hintaa laitoin 1200€/tarjous nettiautoon.

    Heti yksi janteri soitti että "Vittu perus tonninelisatanen pösö teipeillä on munaa pyytää tonttua heitä homo voltti".

    Hän ei siis millään siis voinut käsittää sitä, että autoon on laitettu rahaa huollon ja korjauksien ym. rakentelun puitteissa. Itse olin käyttänyt laitteluun noin 1500€, mutta silti en edes yrittänyt päästä ns. voitolle mokomasta, koska harrastukset maksaa aina jotain.

    Yks hemmo sen sitten asiallisesti kuitenkin tuli koeajamaan ja sai mukaansa 700€ hintaan, joka oli mulle riittävä summa.

    Mutta en tiedä. Kai mä sitten olen ihan paska ihminen, kun huijaan muita tommosilla "replicoilla" ja otan niistä vielä takkiini. Olis pitäny vissiin paalata tuokin kikkare.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ne piirtää kenellä on liitua.

    Helposti mennyt tuohon autoon jo korisarjaan ja maalaukseen kymppitonni euroissa.

    Tommonen kikkare voi tulla hiton kalliiksi jos kaikki hommat teetetään muilla.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    no juu sen verran täytyy kyllä antaakin kunnioutusta tuosta orionista, että vaikka oiskin rahaa mennyt niin nyt ei silti yritetä rikastua. tuo alle 1000euroa on ihan käypä summa, vaikka rikki onkin.

    Nimimerkillä "yli puolet mun autoista on ollut euro-fordeja" :cool:
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Otan osaa...
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No jos kaikki teetätetään, niin helpostihan tuon summan saa menemään.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Heh, muistan ton Orionin GTI-lehdestä jo sillon tuoreeltaan. Tais olla liekkiteipit kyljissä ja joku Aikakoneen CD keskikonsolissa. Otsikossa jo hehkutettiin jotain summia mitä autoon oli menny rahaa, sen perusteella tuumasin ensiksi että "joku tehny aika ruman 500hv Orionin", yllätys sitten oli suuri kun konehuonekuvassa ei ollutkaan sitä jalkapallon kokoista turboa. Kyllähän se omaan makuuni aika kaamea laitos oli kaikkine aikakauden tuuninkikliseineen, mutta onhan se tietysti oman aikansa kuva siinä missä Lunttilan Sierrat, Akinaattorin Modena Flash -Kadettit ja muut. Tässä sitä oikeastaan nähdään, miten pitkä tie niistäkin ajoista on kuljettu, eli ei se "tuning" ole enää kovin tuore ilmiö. Kyllä euro- ja japsiautojen rakenteluhistoriasta löytyy jo selkeästi eri aikakausia ja tyylejä tästäkin maasta. Siinä mielessä kyllä hyvä että noita jokunen on säilynytkin. Kauan sitten ovat jo kadonneet Tommy's Billet -siivet ja Lexusvalotkin... :)
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu, suuri osa ns. tuning autoista on ihan omaankin silmään mukavan näköisiä nykyään. Ylilyönnit on vähentyneet ja OEM valtaa alaa. Ja ne vähän erikoisemmatkin on pääasissa tehty hyvällä maulla.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nykysin auto tuntuu saavan tuning auton tittelin kun johonkin passattiin tai volvoon vaihdetaan se vw tai volvo merkillinen säleikkö sellaseen samanlaiseen missä ei ole merkkiä ja pistetään joku mitäänsanomaton tosi orggiksen näkönen korisarja jos sellastakaan.

    Aikasemmin sentään tuning auton erotti jo kaukaa massasta just tollasista kököistä korisarjoista tai övereistä perän korotuksista yms. mutta nykysin tuntuu noi selvästi erottuvat olevan tosi harvinaisia kesälläkin. Varmaan vajaa 10 vuotta siitäkin kun olen nähnyt viimeksi jossain autossa neon valot pohjassa ja spinnerivanteet, sillon niitä näki muutamia kertoja kesässä eri autoja missä tollaset.

    Kukin tykkää misä tykkää mutta tylsemmäksi mun mielestä noi rakennetut laitteet on menneet mitä tuolla teillä kulkee ja katsoo niitä. Suurin osa noista 2000- luvun alun ja puolvälin autoista oli mun silmiini tosi epäonnistuneita rakennelmia mutta oli ne silti rohkeita ja erottuvia. Oli sillonkin tosin tylsyyttä esim. ne lukemattomat skylinet mihin jo vähän kyllästyi kun niitä näki koko ajan (eikö tosiaankaan muita aihioita ollut?), nykyään sellanenkin auto on ilonen ilmestys taas kun ovat jostain syystä harventuneet.

    Lexusvalot oli kyllä ruminta skeidaa mutta kyllä niitä vieläkin näkee, aika harvoin tosin. Tummennetutkin takavalot tuntuu hävinneen.

    Mikä on tommys billet- siipi?
     
    Muokattu: 5.12.2016
    leivonharri tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    [​IMG]
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Itseasiassa se taisi olla Tommi´s Billet se paja joka noita hirvityksiä myi... Satunnaisen katsojan mielestä "nykyisissä" tuning-autoissa ei välttämättä ole kuin perus "madallus ja vanteet", ja osittain idea onkin siinä että läheskään kaikki muutokset ei ole heti havaittavissa tai ovat niin tyylikkäästi tehty että voisivat olla tehdastekoisia, tollanen ysärituning ja nykyinen rakennelma on vähän kun vertaisi Hälvän 300:sta ja Darryl Starbirdin Predictaa, molemmat on kustomeita... Monesti nykyisissä tuning-laitteissa on tosi tyylikkäästi ja korkealla työnjäljellä tehtyjä juttuja, ja viimeistely on jopa korkeammalla tasolla kun keskiverto jenkkikalustossa.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Öh... Noh, makuja on monia :D
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hirvityksiä? Nuohan oli komeita jos oli auto mihin sopi. Kuvan auto ei kuulu joukkoon eikä varmaan mikään 2000- luvulla tehty tai 90- luvulla.

    En ole mitenkään mukana "skenessä", katon vaan millä ihmiset ajelee ja mitä autoja näkee. Ehkä nuo vakion näköset iskee enemmän niille ketkä asiasta enemmän tietää tai seuraa. Hyvä työnjälki tietysti on aina upeaa katsella vaikka väri ja muut ratkaisut ei olisi kovin onnistuneita olleet.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En muista nähneeni noita "tommin pippeleitä" autoissa enää aikoihin, eikä kyllä haittaa. Silloinkin kun niitä näki, niin siipi oli vähintään katon korkeudella ja yleensä noin 1,5 x leveämpi ku se tupperware mihin se oli pultattu.

    Eikä kyllä tule mieleen yhtään kotteroa mihin tuommoinen sopis...
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]


    Jos siis isoista siivistä puhutaan, eka jopa aikalailla tommin siiven näkönen.
     

Kerro tästä muillekin!