Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. jampero

    jampero 1st gear

    Onko toi lämpökello jossain siinä kaasarin lähellä? Vaikuttas "vika" vähän semmoselta että ei laske ryyppyä pois kun vasta hyvin hitaan kessun polton aikana :) Aattelin vaan jos sitä jousta vähän rukais. Onko niin että jos löysää sitä jousta niin pienemmällä lämpötilalla ottaa huikan pois?

    Tulis ny se huolto oopus niin ei tarvis niin hirveesti toitottaa aivottomuuttaan täällä :mad:
     
    xarper tykkää tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Vähän sama ongelma itellä kanssa, tuntuu että tuo ryyppy on päällä vaikka auto olis omasta mielestä jo olevinaan lämminkin, huomas kun kävi päästöjä ottaa leimalle ja siinähän vaiheessa sitä putken päätäkin tuli haistettua että rikkaallahan se käy.

    Kuuluko kaasuvivun olla cruisen sen alipainekellon vartta vasten kokoajan? Kun polkasee kaasua ni näyttää että se jää hetkeks nojaamaan sitä cruisen alipainekelloa vasten ennenku laskee tyhjäkäynnille? Normaalia? Vai tajusko kukaan edes mitä selitän...
    Cruise toimii ihan hyvin kyllä.
     
  3. jampero

    jampero 1st gear

    En oo päässy vielä niin pitkälle tutkimuksissa :) Omakin ottaa vielä vähäks aikaa lisää jengaa jo valmiiks korkeella käynnillä ennen ku ottaa huikan pois. Luulis, että se ei sais ottaa mihinää kii.
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Äkkiseltään luulis että ryyppy pitää itseään päällä jousta vasten, eli kirraaminen pienentäisi ryypytystä? Liikkuuko vivusto muuten ilman jumittelua? Ei varmasti kuulu kaasuvivuston hangata mihinkään.
     
  5. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuo kello on kaasarin oikeassa kylessä kiinni, mustan muovikannen omaava pyöreä värkki. Kantta vastapäivään kääntäen ryyppy lähtee aiemmin pois.
     
  6. jampero

    jampero 1st gear

    Varmistetaan nyt vielä että kyseessä on laturin puoli? Ja noin 7cm halkasialtaan se värkki.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    se on just toisella puolella, autoista puhuessa oikea= vänkärinpuoli ja vasen= kuskinpuoli? eli kaasarissa edestä kattoessa vänkärinpuolella musta pyöree kotelo joka kiinni alunperin popniiteillä
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ryyppy on silloin sopivan pitkään päällä, kun poislähdön jälkeen moottori vetää hyvin, eikä nykimistä tai aivastelua ilmene. Nopeaa joutokäyntiä voi hieman säätää pienemmälle jos kiesi kulkee liian lujaa. Onko alipaine letkuhässäkkä tarkistettu, ettei imuvuotoja ole sotkemassa käyntiä.
     
  9. jampero

    jampero 1st gear

    Se olikin heti seuraava vaihtoehto, mitä mietin. Okei ihmettelin youtuben ihmeellisessä maailmassa asiaa ja löyty kaasarin säätöjen perusteet ja toi ryypyn säätö. Tosiaan ongelmana oli/on toi, että huudattaa ittensä lämpöseks asti ennen kun suostuu luopuu ryypystä.
     
  10. Jonza

    Jonza 1st gear

    Moro! Huomasin että tossa mun just leimatusaa chevyssä ei etu turvavyöt lukitu ollenkaan... tietääkö kukaan mikä siellä hajoaa? Pystyykö korjaamaan? Jos ei niin mistä saisin toimivat? :D
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niitten ei kuulu lukittua kun niitä nykii.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tee terävä jarrutus kuivalla asfaltilla ja nykäse samalla niin silloin pitäs lukkiutua, ainakin mulla lukkiutu kun ihmettelin samaa 1994 kun ostin ton oman farkun.
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo siellä kelamekanismissa on sellanen puntti mikä heilahtaessaan eteenpäin (kovahko jarrutus) laittaa lukon päälle. Ihmettelin ite samaa vuosi sitten. Eli siis toimii ihan normaalisti, ei huolta
     
  14. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla GM lantiovyöt ei lukittunut, niin aukaisin rullan kopan. Ei siellä ollu mitään systeemiä mikä olis lukittanut rullan, pelkkä jousi ja rulla :eek:
     
  15. Jonza

    Jonza 1st gear

    Ahaa! Pitääpäs kokeilla! Mitesne konttorilla totee sen? Mun edellisissä autoissa kaikissa lukittautunu nykäsemällä niin siksi ihmettelin :D
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    En mä muista et olisivat ollenkaan koskeneet vöihin konttorilla koko 22 vuoden aikana :D
    Sittenhän noissa vöissä on vielä ominaisuus et lukkiutuvat kuin rullaverho ettei paina olkapäätä, mut toi ominaisuus ei aina toimi, vissiin sen mekaniikka on vähän heikompi siellä rullassa.
    Oven kun avaa niin toi vapautuu, on se valkoinen tappi mikä näkyy karmissa.
     
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ei tartte olla ku pikkasen kallellaan johonki suuntaa auto alamäes ni lukittuu.
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tuskin kokeilevat. Haluavat vaan äkkiä eroon näistä "speciaalimmista" tapauksista. :)
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tätäkin piti käydä välillä herättelemässä. jaksais vaan alkaa perehtymään noihin jarruihin jossakin välissä. :rolleyes:
    [​IMG]
     
  20. Jonza

    Jonza 1st gear

    Taitaa olla omasta pitkäkatosta startti menossa :/ lämpösenä ei jaksa käynnistyä, hetken jäähtyy ni just jaksaa lähtee. Ja akku käytännössä uus ja iso. Uus startti tais olla noin 160e toho 305.
     

Kerro tästä muillekin!