Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    Kyllähän mullakin sais maalata vaikka koko auton jos sille tielle lähtis, lakka kesinyt ja konepellissäkin kiveniskua mutta kun toi on enemmänki käyttöautoksi hommattu niin teen nyt vain välttämättömät, se nyt kuitenki seissyt jo eöokuusta tallissa... laatikko kävi auki, iskarit vaihdoin ja nyt tota ruostehommaa. kesällä tuli jo opti rempattua, kylmästöintiin uus kompura ja mitähän vielä... olis sillä mukava välillä ajaakkin
     
  2. Mr J

    Mr J Gearhead

    Mistäs ledipolttimot hommasit? Ite pistin juuri ledikaukovalopaneelin tilaukseen omaan sämpylään, jospa siitä tulis kaukovaloihin tarvittavaa tehoa. Vielä kun sais nuo lähivalokynttilät paremmax...
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ebaystä, englannista taisi tulla ja semmoset mallit missä oli philipsin 5w ledipalikoita
     
  4. Mr J

    Mr J Gearhead

    Ok, pitääpä kahtella!
     
  5. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Lieköhän vielä liikenteessä se sämpylä-Caprice '91 tai '92 jonka kyytiin pääsin kun auto oli vielä melkein uusi? Omistaja oli lahtelaisen sähköliike Sähköjoulen omistaja Valte Jaatinen, joka oli tilannut sellaisen suoraan Miamista kun Suomen maahantuoja olisi vielä tarjonnut varastosta vanhaa kanttimallia. Valten Chevy oli metalliviininpunainen, punaisella nahkasisustuksella ja sohvapenkillä. Lyhyt kilpi, olisiko eka kirjain ollut N. Niin sulavaa kyytiä en ollut sitä ennen saanut enkä sen jälkeenkään, vaikka olen isonumeroisissa taksi-Mersuissa ja -Bemareissakin istunut.
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    Nyt se kaunis puna tuli peitettyä massalla. Pakoputket on varmaan sitten se seuraava parannus, kovasti googletellut millä hermostuttavan matka-ajo kuminan saisi pois, toki siis vakioputkilla joissa resonaattorit mutta mutta...

    Kuinkas kun sitä kuminaa ei ollut vaikka muuten äänet oli kovemmat silloin kun putket päätty pelkillä mutkilla tonne vaimentimien taakse niin mitähän kävis jos vetäis siitä vaan helmaan, takapyörän etupuolelle ( laittais siihen sitte boom tubet) vai paheneeko vaan

    [​IMG]

    Samalla kun helmoja maalattiin niin lähti roikkuvat listat ja helmoistakin tuli vahingossa yläosan väriset entisen harmaan sijasta, allekirjoittaneen mielestä yksvärisenä parempi, tuli heti isomman näköinenkin. koko autohan maalata olis kannattanut ja eri väriin mutta ei nyt ollut pussissa taaloja siihen.

    [​IMG]
    Tässä vertailuksi kesältä listojen kera.
     
    passerby tykkää tästä.
  7. passerby

    passerby Gearhead

    mites ysi-neloseen vaihdetaan vaihdekaavion lampunpolttimo - mennäänkö sinne alakautta vai puretaanko mittariston pleksi pois?
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    Jos ihan muistista vetäsen niin ota mittari käteen
     
    passerby tykkää tästä.
  9. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Rytari, minusta paransi kovasti näköä nuo muun korin väriset helmat. Taisin muuten nähä autos ajavan työpaikkani ohi. :)
    Pakoäänihuminasta on paha sanoa mitään. Mulla ei mielestäni humise, vaikka on vakiota äänekkäämpi putkisto ilman resonaattoreita. Päät viistosti sivuille takapuskurin lähellä. Sullakaan ei näytä jäävän päät mitenkään korin alle. Mulla ei oo tuota H-putkee, mutta ei kai sen pitäis lisätä huminaa?
     
  10. Rytari

    Rytari Gearhead

    Niin kyllä mäki siinä uskossa olen että se h lähinnä tasais ääniä. Oon mä siitä ohi ajanu useastikkin kun talli on siinä ihan kulman takana,
     
  11. amcars

    amcars Gearhead

    Mooro ja ajatuksia suraavasta:

    Caprice LT1 hörähtää, käy pari sekkaa ja sammuu?
     
  12. passerby

    passerby Gearhead

    pahimmassa
    pahimmassa tapauksessa optinen virranjakaja tiensä päässä...
     
  13. passerby

    passerby Gearhead

    noinhan se meni. purin mittarin ja kas, vaihdekaaviossani on taas toimiva valo :rotfl: ja korjaamolle varattu aika virranjakajan vaihtoon.... $$$
     
  14. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Jääkö bensapumppu käyntiin, kun kone sammuu? Jos on hiljaa, vika löytynee pumpun releestä tai öljynpaineanturista. Toki monia muitakin vaihtoehtoja on, mutta toi on aika helppo tsekata alkajaisiks ja on kuitenkin suht yleinen vikakohta gm-tuotteissa mallista ja moottorista riippumatta.
     
  15. amcars

    amcars Gearhead

    Käy jo, jälkiasennus käynnistyksenestosta löytyi ongelma.
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    sitten vielä se paikkojen lukumäärä... ei ongelmista suurin mutta liike möi autoa 8-paikkasena mutta otteessa lukee 5 tai 6 muttei ainakaan kahdeksaa. pikkupenkki löytyy kyllä loosterista.
     
  17. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Mulla taitaa olla 7:lle rekisteröity, vaikka 8:lle on vyöt ja paikat. Varmaan mun auton tapauksessa katsuri on ollu sitä mieltä, ettei kantavuus riitä. o_O

    Jos on vaan 5:lle tai 6:lle, ni vois johtua siitä, että joskus joillaki asemilla on kuulemma vaadittu, että takaluukku pitäis saaha auki sisäpuolelta.

    Useinhan nämä onneksi on rekisteröity 8:lle, niin kuin tehdas ne on tarkoittanut.

    Voithan konttorilta kysäistä, josko paikkalukua vois nostaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  18. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Oma buickki kahdeksalle.

    Btw mikähän vaivaa kun ei oikein liikenteessä vastaa kaasuun eli jää miettimään ja ontumaan, korostuu alle 2000rpm kierroksilla.

    Tps, lämpötila-anturi, pa suodatin ja ilmanputsari vaihdettu+ regun korjaussarja ja tbi korjaussarja laiteltu. Tulpat, jakajankansi ja pyörijä myös uusittu eikä oo muuttunut oikein millään tavalla. Nii ja termostaatti on vaihdettu kanssa...

    Teurastanko katin seuraavaks vai mitä seuraavaks tutkailen?

    Sit vielä että ootteko vaihtanu lämppärinkennolle menevän letkun paikkaa syyläristä vesipumppuun ja onko ollu minkälainen vaikutus?

    Auto on roadmaster 5,7tbi koneella.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Kato sitä TBI runkoa vähän sillä silmällä, että onko se läppäakseli ihan lota.

    Jos se horii ilmaa läppäakselin välistä, niin ainakin tyhjäkäynti tuppaa olemaan ontuvaa...
     
  20. passerby

    passerby Gearhead

    onko olemassa mitään keinoa millä LT1-koneen sais lämpeemään nopeemmin ilman avotulta vai onko se ikuisesti kylmä talousmoottori? viimasuojus jo on mutta ei kovin suurta eroa. flekti pois talveksi? tyhjentää puolet jäähynesteistä pois? :D:confused::mad: vaihtaa ylä- ja alavesiletkun paikkaa?
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!