Kuminpoltto !

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bjusmsix, 11.1.2017.

  1. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    Huomenta! Ajattelin avata keskustelua tästä kaikkien parjaamasta typerästä touhusta millä vaan poltetaan rahat savuna ilmaan.

    Itellä iski ongelmaa, kun moppe poltti ennen oikeen mallikkaasti, jarrua vasten vaati puolikaasua ainoastaan kun rupes jo pyörimään. Sit se loppu. Kerran se ei jaksanukkaan enää, vähän isommal porukal oltiin autossa, hetken poltti, lopetin, ja kun koitin uusiks niin vaan kiekat nousee ehkä pari tonnia tyhjäkäynnistä, mut renkaat ei pyöri. Mietin että voiko laatikko luistaa? Voiko laatikkoa säätää vai mitääkö se ihan avata ja vaihtee levyt? Itse järkeilisin että jos laatikko luistaa, niin kiekat heittää ihan tappiin kun konetehpn pitäis riittää kuminpolttoonkin. Vai voiko koneen teho äkillisesti laskea? Tuntuu ettei enää muutenkaan ole niin ripee, vaikkei laatikko tunnu luistavankaan. Mikäs nyt avuks että pääsee kesällä taas lapsi leikkimään.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Kyl se 300 lisäkiloa taka-akselin päällä parantaa pitoa jo kummasti.

    ..................................................................

    Mut itse aihe tuntuu tosiaan olevan tunteita herättävä.

    Jossain kohtaa tuolla Tikkurila kruisinki osiolla monikin purki tunteitaan otsasuoni tykyttäen, että kuuluuko kyseinen touhu se asiaan, vai ei.

    Tottakai se kuuluu........ kunhan muistetaan pitää vauhdit kurissa..
     
    st. vitus dance tykkää tästä.
  3. Martin460

    Martin460 Gearhead

    [​IMG]
    1972 Plymouth Roadrunner SixPack
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eka poltetaan kynttilää molemmista päistä että saadaan se pakkasnestettä, laatikkoöljyä, moottoriöljyä, venttiileitä ja sähköjohtoja polttava jenkkiauto missä californiassa palanut maali ajetua cruisinkiin, missä sitten poltetaan kumia ja massiivisia polttoainemääriä jotta voitaisiin taas polttaa kynttilää molemmista päistä kun auto on palasina ja huomenna klo 12 täytys olla menossa seuraavaan kruisinkiin. Yöllisten asennusten aikana poltetaan tupakkia ketjussa ja alkoholia maksassa ja sama jatkuu kunnes.....

    Lopulta palaa käämit, jenkkiauto myydään ja ostetaan joku carina millä pääsee kauppaan ja kotiin.
     
    impala67, palontie ja Saetkae tykkäävät tästä.
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sit alkaa vituttaa ku carinalla ei pala kumi.Ostetaan sit jenkkijees ja kumipalaa ja ralli alkaa alusta:odeek:
     
    Herje ja Saetkae tykkäävät tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Kuminpoltto! Tuo harrastuksista parhain!
     
    Naumasto tykkää tästä.
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Onhan se kunnioitusta herättävä tapahtuma kun maskuliininen amerikkalainen voimanpesä karjuu ja kumi palaa kuin viimeistä päivää.

     
    Naumasto ja esmi tykkäävät tästä.
  8. bp74

    bp74 1st gear

    edelliseen viitaten:
    <iframe width="560" height="315" src="" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    Saetkae, Naumasto, Bukero ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Voi olla lodjuvika jolloin todnäk turbiini tai pakat ottanu kipeetä jolloin remppa paikallaan....

    Tai sit vaan esmes jakaja pyörähtäny ja sytkä pielessä jos kerran muutenkin puhti poissa...
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aussivideon paikka.
    Joha niitä on nähty, mutta oli sen verran siisti auto, ja hyvin tehty video, eikä liian pitkä.

     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miks ihmeessä noi aussit ei saa isoilla koneilla palamaan muuta kuin noita saabin 135r15 kumeja?

    Epäilisin et melkein jokainen kunnossa oleva pitkäkatto suomessa jaksais polttaa kumia aussi tyyliin, kemppi lukko ja jotain alkuperäisiä 96saabin kumeja alle

    Typerintä on et porukka kiljuu kiimassa kuinka voima puhuu ja on hienoo
     
  12. juku_h

    juku_h Gearhead

    Een usko..laita video! :D
     
    Saetkae tykkää tästä.
  13. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Ehkä pieneet renkaat palaavat nopeammin loppuun. Seuraavat kilpailijat odottavat jonossa?
     
  14. 3964

    3964 3rd gear

    Tuon haluan nähdä kun vakio olds 307 karjuu viimeisellä vaihteella taulutäynnä kumit savuten
     
    jariha tykkää tästä.
  15. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Lukkoperällä....
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kyllä niissä aussien vehkeissä jotain ihmeellistä on oltava.
    Tässä esimerkiksi aukoton todiste ettei se pitkäkatto vaan kumia polta, vaikka kuinka olisi harrastuksen korkeimman orren älymystö mukana hanketta tukemassa omalla pyyteettömällä panoksellaan!
     
    Saetkae tykkää tästä.
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    On niissä kusisissa sirkkeleissä varmaan se pointti ettei ne maksa mitään ja pääsee tekniikka helpolla, kunhan vaan kierrättää konetta niin meno on näyttävää.
    Pito kun on rikottu niin varmaan tuollainen voimamoottori sudittelee tosi kevyellä työllä.
    Noissa joissakin aussi filmeissä just näkee hyvin kun kaasuläpät on vaan inanverran raollaan ja silti pallo palaa ja motti huutaa. Eli kohtuu helpolla pääsee tekniikka.
     
  18. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Kun katsoo ton aussivideon lopussa näkyvää renkaan riekaletta, niin ei se ihan miltään 155 levyiseltä näytä. Ymmärrän kyllä hyvin miks noi käyttää noin hyvin pyöräkotelon sisässä olevia renkaita. Tuli joskus omasta autosta raavittua takakyljet aika rumaan kuntoon, kun päästin renkaat kuminpoltossa kankaille asti :(. Aika rajun väriset pakosarjat tossa Holdenissa näyttää olevan :D
     
  19. juku_h

    juku_h Gearhead

    Selailin Aussi foorumeita ja semmosta tietoo löysin että 215-225 leveet kumit ois aika suosittuja ja 17"vanne jotta renkaiten räjähdettyä ei jäis murikan yms varaan roikalehtimaan..
    Ja noissa kisoissa tarkotus tosiaan saada paljo savua joten liian kapeilla kumeilla ei pärjää suhteessa niin hyvin kun ottaa huomioon renkaan kehän/leveyden ja pyörintä nopeuden..
    Joten korkea ja leveä ois paras..
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tyyli on tosiaan menny siihen että pitää saada vanteetkin punaseksi.

    Tämä vanha suoritus pesee kaikki uudemmat ja kumeissakin on kokoa. Kone myös isolohko joten volyymit kaakkoon
     
    esmi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!