Voiko alumiinisia osia jauhemaalata?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jopas_jotakin, 15.1.2017.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, kun testailin tuossa noiden venakoppien ja imusarjojen väritystä, Ja punainen imukansi+ mustat venakopat tuntui heti matchaavan, niin tuli mieleen, että jos hiekkapuhalluttas nuo ja maalaisi ihan oikealla maalilla.

    Noh, heti tuoli mieleen lähistöllä sijaitseva ammattiopisto, siellähän voisi hiekkapuhaltaa ja jauhemaalata nuo venakopat.

    Mutta, tarviiko osan olla magneettinen, jotta sen voi jauhemaalata.

    Jos ei, niin on amislaisille taas työtä...

    Jos on, niin pitää antaa kuivaa osien sen yhden viikon, niin ku pullossa lukee.
    Jos noita maalaa isoja kerroksia märkää märälle, ja päivän kuivumisen jälkeen rupeaa viimeistelemään, niin maali kerpele ottaa ja kuplii. Ainakin nämä motipit, sitten onkin hommaa asetonilla hinkata kaikki pois, ja ei muuta kun alusta uusiksi. kyllä itutti.


    Reaktio on kyllä aika outo, eikös tuo kilikalimaali oo vaan ihan tavallista 1k-akryylimaalia.
     
  2. jusssi

    jusssi Gearhead

    Voi jauhemaalata.
     
  3. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    Joo voi maalata. Maalaushan perustuu eloktrostaattiseen hommaan.
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Juu, se o
    Juu, sehän olikin niin.

    Pitänee sitten hiekkapuhalluttaa ja maalauttaa nuo, niin tulee kunnolliset.

    Imusarjaan pitää hitsauttaa semmoinen laippa, jotta kaasuläpän pulttijako passaa. Tosin en oo vielä ees saanu Mustangin 75mm kaasuläppää, joka on joku viriläppä, ostin moisen kun ei suoraan sopinu Tps, siihen kiinamalliin, olisi pitänyt akselia työstää ja ihan kohtuu hintaan sain tuon Mustangin läpän.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei oo
    ei pakko puhalluttaa jos muuten puhtaat,kaikki ei kovempaa lämpöä kestävä vaan pois osista
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllä ne tarvii puhtaaksi saada. Eli ei mitään märkämaaleja voi alle jättää, jos on aiemminkin jauhemaalattu niin se ei siellä haittaa.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mitä luulet millä kaikki alumiiniovet ja alumiinilasiseinät ym. on maalattu?;)
     
  8. passerby

    passerby Gearhead

    pensselillä söhrimällä :odwink:
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos ajaa osat uunista läpi kerran ilman maalia niin saattaa säästyä niiltä kuplilta, jotka tulee huokosista ulos tunkevan kosteuden tms takia maalin läpi. Jos vielä eloksoi pinnan, niin kestää paremmin kemikaaleja jotka pääsisivät alumiinille pulverimaaliin jääneiden huokosten takia. Valuosien eloksointi usein tuottaa rumaa kirjavaa pintaa, mut ei se näy maalin alta.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mulla meni AMC:n kutosen alumiininen kannen koppa pulverimaalaukseen ja olin siitä viimeistellyt pinnan ja puhdistanut rasvankin pois... Niin vaan pistivät uuniin paistumaan ja raepuhalsivat sen sitten, Ja musta puolikiiltävä pinta, niin a vot! Hää oli ko muovinen uus... kaks kymppii...

    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/jpihkanen/eagle/012-7.jpg
     
  11. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Alumiiniosat kannattaa lasikuulapuhaltaa. Muuten saattaa tulla ikäviä ylläreitä. Meillä on pulverimaalaamo töissä.
     

Kerro tästä muillekin!