Sbc 350 rakentelu kadulle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja peltojoo, 22.1.2017.

  1. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Olen rakentamassa moottoria 72 chevelleen. Lohkona s/n 10054727 , 2-pulttinen 1 osaisella takastefalla. Sylinterin seinämissä tuntuu pykälää sen verran että poraus tai vähintään hoonaus paikallaan.

    Minkälaista alakertaa suosittelette?Männissä ja veiveissä paljon vaihtoehtoja ja vähän hakusessa mitkä sopìi tuon yläkerran kanssa. Auto tulee kadulle ja tarkoitus ajella pumppubensalla.

    Yläkertaan hommattu Summit Racingin 375-400 top end kitti.
    Nokkana summit k1105(Advertised Duration 298/304, Lift .466/.487) Tosin hankintalistalla 1.6.1 keinut.

    Kannet 170cc 62cc chamber 69cc exhaust. intake valve 2.02, exhaust 1.6.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Jos tuntuu pykälää niin mun mielestä pitää porata

    Vaihteoehto A:
    Jos sulla on kampura olemassa niin siihen jotkut halpis teräsveivit ja tasapää männät. Dekistä pois sopivasti että puristukset saa kympin päälle. Hypermännät kelpaa tommoseen IMO.

    Vaihtoehto B:
    Jos ei oo kampuraa niin joku valmis stroukkisarja. Valuakseli riittää hyvin. Isomman tilavuuden takia jonninverran kuppia männänpäähän ettei tuu liikaa ruttuja. tasapäämännällä todennäköisesti tulee. Melkein kallistuis tähän vaihtoehtoon kun hinnassa ei oo kauheesti eroo.

    Jollain modernimmalla nokalla tulis enemmän vääntöä/tehoa kuin tolla. Mutta sitähän ei kysytty...
     
  3. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Kattelin noita Eaglen stroukkisarjoja. Tosiaan tuo männän valinta askarruttaa. Mikä puristussuhde olisi sopiva? tai missä menee raja pumppubensalle?
     
  4. peltojoo

    peltojoo 1st gear

  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sä käytät tuota 300 perusasteista nokkaa, jossa on vielä leveä 114 asteen LSA, niin puristuksia saa ja pitääkin olla aika reippaasti.
    Dynaaminen ruttu tulee suunnilleen kohdilleen siellä 11 - 11.5 puristussuhteella.
    Ehkä tosiaan sellanen nykyaikasempi ja kapeammalla nokkakulmalla oleva nokka olis parempi.

    Mäntien valinnassa kannattaa ottaa huomioon myös sen puristuskorkeus, esim 350:seen on tarjolla 1.54" korkuista mäntää joilla se jää turhan alas tasosta. Kun valitsee 1.56 - 1.565" korkuisen, niin ei tarvi plaanailla välttämättä.

    383 satsilla saisit tosiaan helposti niin rutut kuin väännötkin kohdilleen...
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sori kun lainaan tyhmällä kysymyksellä. Mikähän lie 350 koneella msx hevosvoimat vaparina puristusten ollessa max 9?
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Mitäs 90 lukuisessa LT1:ssa on ruttua?

    Sellaisesta kuulemma jo stokkeri säännöillä revitään yli 500 hevosvoimaa, niin paljonkohan sieltä tulis, jos sitä rupeis oiken virittämään.. :lol:
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vissiin enempi yläkiree patti ois tulossa?Jääkö noilla kanavilla kannet pullonkaulaks?Sitten jos(kun) nälkä kasvaa syödessä ja vielä stroukkisarjaa laittaa niin mites sillon?
     
  9. max

    max Double Gearhead

    peltojoo,oliko noi sun kannet Chevroletin valmistamat,vai mahdollisesti aftermarket kannet.Kun imukanavien koko on kuitenkin isommasta päästä jos kyseessä letukan tekeleet(valunumero?).
    Varmasti kannattaa tarkastaa/mitata palotilojen koko,koska ne kuitenkin voivat olla mitä vaan.

    Vähän Topiccia lainaan,mutta mulla alkaa myös oma 350 Letukka projekti.Siitä tulee -70 LT-1 klooni alakerraltaan,ja puristuksia siis 11:1/64cc.
    Mulla olis taas pirun hyvät Sporstman II kannet,mutta kun ovat kaivettu,niin imukanava on jo 210cc ja näin taitavat olla liian isot pieneen 350 koneeseen.
    Sorry vähän taas rönsyilin,mutta voi varmaan esittää asioita vähän eri vinkkelistä.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    noi kannet lienee samaa kokoluokkaa kuin L98 alsat ja ne riitti 10 puristeisen 383:sen päällä 400hv 5500rpm miedolla compin 276 xtreme marinerullalla.väännöksi tuli 590nm 3900rpm.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    10.4:1 netin mukaan.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Puristussuhde ei niin radikaalisti siihen aivan huipputehoon vaikuta, mutta jos se on reilusti liian alhainen koneen muihin specseihin nähden niin kone on laiska ala- ja keskikierroksilla.

    Katukäyttöön tulevassa koneessa ei siihen huipputehoon kannata tuijottaa, ja kuten tuossa pajankin esimerkissä, vähän isommassakin koneessa hyvin virtaavilla pikkukansilla tulee voimaa.
     
  13. peltojoo

    peltojoo 1st gear

    Kannet on summit racingin. Eli top end kitin mukana tulleet
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla lähinnä oli päinvastoin kuin muilla nykyään (e85 tai muuten max ruttu pumppubensalla) kartoittaa mitä sais matalalla puristeilla tehoa käyttäen matalaoktaanista bensaa (venäjä). Kaikki varmaan riippuu kaikesta mutta joku yleinen haarukka ois kiva. Ruisku tietysti antaa enemmän armoa kuin kaasari.
     
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Crate alakerta monttumännillä kiinan alsat 190 kanava 64 palotila,puristus päälle 9. Nokka 218/224 lsa 112 rulla. 362hv 533nm ja toimii itäisellä 92okt täysin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pajan nokka lienee Xtreme marine 270, joten dynaaminen puritussuhde sattuu jonnekin vajaaseen 7.5:een.
    Jos sitä pitää rajana itäbensalle, niin voikin makunsa mukaan kikkailla erilaisilla nokka/puristus kombinaatioilla joilla tuo dcr pysyy kuitenkin korkeintaan 7.5 tuntumassa.

    Esimerkkinä vaikka vaihtoehto tuolle 218/224 rollerille jolla dynaamiset pysyy samassa vois olla laahuri Xtreme 274H, jolla .050" asteet pompsahtaakin jo 230/236, ja kun laittaa vielä 1.6 vipat, tulee nostoakin enemmän eli .522".

    Toisaalta taas jos puristussuhde on valmiiksi jo vaikka toisella kympillä, saa sen dcr:n rauhoitettua kesymmän profiilin ja isommat perusasteet omaavalla nokalla.
     
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  18. max

    max Double Gearhead

    Kas kas,sillä mulla on hiljakkoin valmistuneessa 350 motissa Summit Racingin rautakannet,165cc imukanava ja 72cc palotila.(SUM-152123)
    Tämä lättäpäämännillä ja kahdella venttiilitaskulla.
     
    Muokattu: 23.1.2017
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Crate alakerta,trick flow 175. 56cc,woodoo 268,air gap,600 afb.

    Kiva ajelu moottori. T5 ja 3.08 ruuvi söi vähän bensaa ja sysäs yllättävän hyvin 2500-6000 välillä.

    Ohitus kiihtyvyys 3 vaihteella varsinkin oli oikein maukas.

    Ei dynottu mutta vastaaviin tuotteisiin verrattuna +350hp ja käyttökelpoinen käytös.

    Ois ollu varmaankin vielä makeempi numeroo kesymmällä nokalla.
     
  20. hukkis

    hukkis Gearhead

    Tuo aloittajan summitin nokka toimii yllättävän hyvin katukoneessa.
    Tein joskus capriceen 355 9,4 rutuilla,kairatut 882 kannet,performer imusarja,carter 650 ja shorty sarjat. Vanin 700 loota ja turbiini,olikohan 3,23 perä,jaksaa vielä paikaltaa ruopasta ja pakokaasut saa leimalta läpi. Käy kohtuullisesti tyhjää ja kulutus myös maltillinen.
     

Kerro tästä muillekin!