Cadillac STS Seville -97

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja nallevaari, 22.1.2017.

  1. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Löytyisiköhän jostain selkokielinen selvitys/ mittakuvat kyseisen laitteen aktiivi alustan arvoista?
    Eli millä korkeudella tulisi etu ja takapään olla kun auto on parkissa ja moottori käynnissä.
    Minä aloin epäillä, että jotain häikkiä on, kun valot näyttää tosi lähelle, eli että perä on liian korkealla tai keula liian alhaalla....
    Tietääkö joku että säätyykö näissä pelkästään takapään korkeus vai painaako kompura etupäähänkin tarvittaessa iskariin painetta?
    Vein männä viikolla auton JM-garageen jossa piti selvittää, että toimiiko ne anturit jotka kompuraa ja sitä myötä auton asentoa tarkkailee. Olivat sitä mieltä, että autossa on väärät jouset, perä ei laske tarpeeksi alas vaikka ottaa paineletkut irti.....Mielestäni kun olen auton asentoa katsellut, paremminkin nokka on alhaalla.
    Edellinen omistaja ei ainakaan ole jousia vaihtanut, mutta ei ollut mitään erikoista auton alustassa huomannutkaan. Hänellä auto oli tosin ainoastaan kesä ajossa, eli ei paljon pimeässä ajellut eikä sitämyötä huomannut alas näyttäviä valoja, tiedä häntä.
    Mutta että kun löytyisi jotkut ohjearvot, niin voisi päästä selvyyteen siitä että onko perä ylhäällä vai nokka turpeessa ; )
    Onko jollain omia kokemuksia asian tiimoilta?
     
  2. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    20v jälkeen ohjearvot olis yhä ohjeellisempia.
    Mittanauhalla kynnyskoteloa lattiaa vasten seuraamalla saa helpoimmin vallitsevan kuvan onko konkreettista tasoeroa vai pelkästään visuaalinen harha.
    Vai mistä garagessa mahtoivat saada refenssin että ei laske 'tarpeeksi'.
    Mihin nähden tarpeeksi.

    Keula on siinä tasossa kun jouset sen asettaa.
    Persiissä on ilmaiskarit, joilla korreloidaan takapenkin/kontin vaihtelevaa taakkaa.

    Säätää etuvaloja ylemmäs ja huristelee menee.
    Liekö niitä ikinä säädetty yhtään mihinkään, tehtaalla homer simpsonille summeri soi kotiinlähtöön merkiks ja homma jäi siihen.
     

Kerro tästä muillekin!